Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ik zit 10 km ten oosten van Arnhem en een draaibare Triax 80 cm schotel en Inverto Ultra Black single LNB.

Ik denk niet dat het veel zin heeft over de ontvsngst te rapporteren als de schotel groter is dan 80cm.

we zitten volgens joyne in een footprint van 45-60cm, dus die schotelontvangst is interessant.

of je zou met een 80 cm schotel in de algarve moeten zitten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als we niet één dag ongecodeerd kunnen kijken hoe het uiteindelijk wordt, dan gaan we met een flinke kater naar huis. Ik denk niet dat ik dan iemand Joyne zal adviseren want tot nu toe is het signaal gewoon te zwak in Zuid-Europa.

 

Over 5 dagen is de officiële start al. Het lijkt me dat de 11.747 nu toch wel op full power mag, want die zit nu vol.

Wat mij betreft (ontvangst) is de 12.073 al op full power, dus waarom zou de 11.747 dat nog niet zijn?

 

Ik vrees dat de enige manier om de 11.747 te verbeteren de parameters zijn. Van 5/6 naar 2/3, o.a..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als er mensen zijn met een grotere schotel die Joyne ontvangt zonder maar één enkele onderbreking van 1 tot 2 sec. in het beeld met geluidsknallers er bij om de paar minuten wegens een korte onderbreking in het signaal, dan komt het duidelijk van de toch nog steeds flinke fluctuatie van het signaal en wordt regelmatig de drempelwaarde bereikt met een schotel waarvan zij zeggen dat die zou moeten voldoen.
Aan het uitrichten van de Triax 64 ligt het zeker niet want ik durf met iedereen een proef aan te gaan wie een schotel zo goed mogelijk krijgt afgesteld.
Tja, ik zou natuurlijk nog een iets beter signaal kunnen krijgen met een Inverto Black Ultra maar de ALPS-lnb die ik gebruik staat ook in de Duitse lnb-test nog steeds behoorlijk hoog gewaardeerd en die mag ik dus zeker als goede referentie gebruiken.
Als het signaal een dezer dagen niet nog wat omhoog gaat, dat zullen ze de fec inderdaad aan moeten passen om aan hun belofte van schotelmaat te voldoen. Niet van 5/6 naar 2/3 maar wel naar 3/4 om een betere signaalkwaliteit te verkrijgen.

Ook vrees ik dat alle camperbezitters met een vlakantenne het wel kunnen schudden als het signaal niet veranderd.

En nog even een opmerking over de ALPS-lnb.
Ik gebruik de ALPS met koellichaam die goed tegen het warme weer in Spanje kan, de ALPS BSTE 8-851 single lnb en niet de Alps BSTE8-751A zonder koellichaam. Dan weten jullie dat ook weer.
 

post-60869-0-43863200-1501226694.jpg

post-60869-0-20762500-1501226701_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, denk je echt dat FEC 3/4 volstaat om het signaal BETER te laten zijn dan dat van CD?

 

Verder moet me nog iets anders van het hart.

Een aantal mensen in dit draadje zit braaf ontvangstverslagen neer te pennen, maar tot nog toe GEEN ENKELE feedback van de Joyne woordvoerders. Terwijl er wel aanleiding toe is.

Het lijkt CD wel!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn weer zenders aan 12073 toe gevoegd, dus die transponder is nog niet klaar.

Verder zou er FOX 1-2 ook nog ergens komen. De SD zenders zijn nog steeds niet in 16:9.

Ik zou wel van andere met een grotere schotel willen horen(lezen) of zij op 11747 ook op het uur en kwartier iets bemerken van signaal onderbrekingen, dit is niet op12073, ik ben nu zelf op de camping met mini apparatuur vergleken met thuis.

Verder zal Joyne hier best mee lezen maar dit is geen forum van Joyne dus staat reageren vrij, als ze maar iets met de opmerkingen doen.

Mijn opmerking over meer test verwachtingen was bedoeld op dit onderwerp: https://www.sat4all.com/forums/topic/358697-knoop-doorgehakt-joyne-wordt-definitief-concurrent-van-canaldigitaal/

 

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die signaalonderbrekingen kloppen, terwijl dat niet vast te stellen is in het signaal. Dus het ligt aan de aanvoer.

 

Ik vind het - na alle communicatie in een andere draad plus het verzoek om ontvangstrapporten - anders best een redelijke verwachting dat men even reageert. Dat deed men in de aanloopfase ook genoeg.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die signaalonderbrekingen kloppen, terwijl dat niet vast te stellen is in het signaal. Dus het ligt aan de aanvoer.

Ik kan mij ook niets anders voorstellen. Linksom of rechtsom, het signaal is niet sterk genoeg en (voor de kenner) geen concurrent voor CD. Als ik met een TD78 geen fatsoenlijk beeld kan behouden tijdens een regenbui lijkt mij dat niemand hier blij van gaat worden. Of dit nu aan de uplink ligt of iets anders.
  • Like 1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik heb een schotel van 120 cm. LNB kijkt wel scheel.

Ook ik heb die zeer korte onderbrekingen.

 

Hopelijk worden die SD zenders, Discovery, VRT e.a., toch nog HD, anders kunnen ze het het echt schudden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar schreef op 23 juni in bericht 1012:
De planning is om binnen enkele dagen (tijdelijk FTA ) te gaan uitzenden op 9 oost. Dan kan iedereen zonder te betalen kijken en zien of het voldoet aan de verwachtingen.
 

Voorlopig voldoet het dus niet aan de verwachtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de SD zenders van Joyne vergelijkt met CD op 23,5 oost dan kan volgens mij alleen nog Canvas in HD, en  Dicovery is in HD.

 

Ik zag net dat enkele SD zenders nu HD zijn, maar niet één en Canvas.

Volgens mij is Ketnet géén HD zender en het goede nieuws is, Eurosport 2 is wél in HD dit in tegenstelling met CD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...