Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Het is maar net wat je verstaat onder "vol vermogen". Dat "inregelen, fijntunen en bijstellen" van Joyne zal toch hooguit op de signaalkwaliteit kunnen slaan, niet op de signaalsterkte.

 

Nee, dat kan ook aan het uplinkvermogen van het Space Segment liggen. Als Joyne niet voldoende uplink vermogen beschikt om wat voor een reden dan ook, is het downlink butget van het Space Segment ook minder.

Een satelliettransponder is een lineair device. Meer power in, meer power uit.

 

Ben je een transponder aan het inregelen dan moet je op aanwijzing van Eutelsat het inputvermogen zo laag mogelijk houden. Dit om bijvoorbeeld overspraak op de opposite pol te voorkomen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat het weer beter schijnt te zijn dan eerst gezegd, even naar mijn ouders gexeest. Daar testen met een gelijkmatige hd30. Ben benieuwd en de resultaten zal ik posten. Heb alvast al de disecq goed ingesteld. Dat zal morgen en/of overmorgen zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 11747 is ook meteen weg als het regent, de 12073 iets later maar zijn wel de eerst die geen beeld meer geven als het regent net als nu hier. Even de regendruppels van de lnb af gepoetst en weer beeld op 12073 maar nog niet op 11747 maar met een triax 64 moet het toch zeker lukken op 11747

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het allemaal niet goed dat mensen gewoon geen ontvangst hebben.
Zeker het is duidelijk dat de twee Joyne-transponders zwak zijn maar hier in Zuid-Spanje waar ik officieel in het gebied zit voor een schotel van 65cm volgens Joyne, ontvang ik beide transponders met een Triax 60cm toch prima met toch maar een gewone APLS-single-lnb van al 20 jaar oud en als ik de berichten van een aantal forumleden mag geloven met een schotel die van geen kanten deugt, pisbakkenstaal, roest binnen een jaar weg enz.

Het kan bijna niet anders dan dat de schotel en lnb niet goed genoeg zijn afgesteld.
Als ik een schotel af stel, en ik druk met mijn vinger aan de voorzijde of de achterzijde tegen de mast, dan zie je de signaalkwaliteit al een procent zakken. Dit geldt evenzo als ik mijn vinger links of rechts achter tegen de schotel druk.
Evenzo elke halve millimeter verdraaiing van de lnb om de skew in te stellen geeft verandering van de signaalkwaliteit en zeker ook niet te vergeten de lnb dichter of verder van de schotel af stellen.
Een schotel 100% afstellen doe je niet in 5 minuten. Neem er gerust 15-30 minuten de tijd voor want het meest ergelijke is dat als je de bouten goed gaat aandraaien, de mooi afgestelde waardes weer terug zakken.

Natuurlijk, schotel installateurs stellen de schotel in een paar minuten af want tijd is geld.
Elke schotel die hier in Spanje door een schotel installateur is afgesteld en niet tot tevredenheid van de Nederlanders werkte voor de Astra 23,5, heb ik een stuk beter af kunnen stellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de test gedaan met een 80 cm triax draaibaar hier in Belgie.De andere transponders 9E ontvang ik nog bij regenval.De Joyne transponders vallen nagenoeg onmiddelijk weg.Ondanks dat ze op 14 db en 91 % binnenkomen.Beetje regen en ze zijn weg.De andere transponders idem signaal maar kan gewoon blijven kijken .M6 HD zelfs nog te ontvangen bij regen.Moet dus zijn dat het zwakke transponders zijn of dat hun leven te zwak is .

Vanaf mid augustus ga ik een vaste schotel zetten met 9E en 5W (en mss 13E) erop en de test opnieuw doen.Heb nog een schotel op overschot met een rail dus een LNB'tje erbij en testen maar.Hoef ik de franse zenders ook niet meer via de rotor te ontvangen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de Joyne transponders zo snel wegvallen heeft er mee te maken, dat ze bij 10,5 db al beginnen te blokken en onder deze waarden weg zijn.

Dit heeft alles met die fec van 5/6 te maken. als ze echt voor kwaliteit gaan, zetten ze die gewoon op 2/3

  • Like 1

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we niet meer weten na de officiële start?

Drs ijzerbout schrijft dat bij het finetunen en etc, niet met vol vermogen mag worden uitgezonden.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd hier (Oost Ned.)  wel beeld bij lichte regen op 12083 V. Om het een en ander uit te sluiten heb ik de schotel verdraaid naar 13e en jawel op 11747H wel beeld op Dubai sport 3 en Dubai tv. Schotel terug gedraaid met signaalzoeker op 12083V. Signaal ongeveer 12,4 dB., maar geen signaal op 11747H. Volgens mij is het signaal zeer zwak en het weer werkt ook niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook even aan het testen geweest, maar de ontvanger vind geen zenders (en signaal)  op de 11747 H , wel op de 12083V. Bij een blindscan vindt ik 419 zenders. Ontvanger is vu+ ultimo en de schotel is een triax 64 met nieuwe inverto black ultra single lnb.

Druk als je alles voor het handmatig scannen goed hebt ingesteld eens op OK i.p.v. op Scan. Ik had gisteren ook dat probleem en na 4 pogingen op Scan die 0,0 opleverden eens op OK gedrukt en daar kwamen ze binnen. Zal een kwestie zijn dat het een nieuwe transponder is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders NL Provinciaal 1 en 2 zijn vanavond ongecodeerd te zien. Voorgaande dagen zaten die wel op transponder 12073V maar stond er een slotje bij. De regionale zenders zijn volgens mij nu voor het eerst te zien, duidelijk niet in HD-kwaliteit.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reactie op sprietje. Als ik de bouten van de schotel vastzet, dan heb ik continu de meter in de gaten.

En het is zeker niet gelijk hoe je ze aanspant.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Sprietje zo moet dat gebeuren. Daarna de elevatie nog finetunen en dan is het klaar. Wat ik wel doe is de een beetje vet op de banen om de elevatie in te stellen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een satelliettransponder is een lineair device. Meer power in, meer power uit.

 

 

Dus bij meer power in wordt de footprint groter? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

 

Immers, de door Joyne opgegeven footprint lijkt bevestigd te worden door de ontvangstrapporten hier.

 

Het enige wat m.i. nog mogelijk is om de ontvangst te verbeteren, is aanpassing van de parameters.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...