Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik gebruik voor de ontvangst van 9E een Inverto Black ultra duo op een T55. De T55 ontvangt van 5 west tot 28 oost, dus 9 oost zit dichter bij het centrum van de schotel dan 23.5. Ik ontvang NPO1 zowel op 9E als 23.5 op ca. 13.0 dB. De afgelopen dagen heeft het hier (zw Frankrijk) geregend, maar niet extreem. 

 

De transponder van Joyne valt al bij lichte regen terug van 13 naar 11 dB en vanaf 11 dB begint het spul ook al te blokken. De regenreserve is dus maar 2 dB, onacceptabel. De transponder van CD geeft geen krimp, die valt maar terug naar 12 dB en blijft ongestoord tot ca 8 dB. Een regenreserve van 5 dB en vrijwel nooit uitval.

 

Ook bij blauwe hemel en ruim 13 dB signaal heb ik op beide Joyne transponders last van 'hikken': het signaal valt dan zeer kort terug naar 0 dB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik uitga van de schotelgroottes van de 9B. staat als kleinste 55 cm.

Het bereik daarvan is van Engeland/Wales > West Polen en halverwege Denemarken > Noord Oost Spanje > Zuid Italië.

Voor Zuid Portugal is dit groter als 65 cm.

 

Dus evt. berichtgeving van Joyne zelf, 45 cm., klopt niet.

 

quote.

 

Je kan nooit een foodprint opgeven welke een exacte schoteldiameter aangeeft.Vandaar dat de exploitant altijd het ontvangen vermogen aangeeft.

Als je 51 dBW hebt zal een slechte schotel van 60 cm het net doen, terwijl een B&R 43cm met black ultra het wel goed doet.

Joyne berichtgeving gaat uit van B&R schotelmaten terwijl het kaartje wat neutraler is.

Daar gaat mijn voorkeur naar uit omdat de meeste al verkochte schotels een indicatie willen.

Daarnaast heb je met HF ook met veel andere zaken zoals storingen en natuurlijke eigenschappen te maken waardoor er binnen een paar kilometer al verschil in ontvangst kan zijn.

Wat dacht je van een schotel aan een stalen damwand schuur een paar km van de walradar van de haven, of onder de straalverbinding van de legerbasis, of net achter de spoorweg ?

 

Foodprint?, heeft toch niks met eten te maken?.

 

Ik denk dat de meeste mensen uitgaan van de schotelgrootte, dBw is voor hen te technish.

Wat jij schrijft, is overigens niks mis mee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de signaalsterkte van de 11.747 gewijzigd/verbeterd?

 

Op beide TP's, heb ik dezelfde signaal sterktes, géén beeld, géén teletekst, maar wel EPG.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom heb je geen beeld?

heb je nog geen CI+ van Joyne?

 

Je zult dit wel als grap bedoelen.

 

Er was beeld, Teletekst en EPG, nu alleen nog het laatste en nee, is nog niet gecodeerd.

 

Wat we nu weten over welke zenders we kunnen verwachten, neem ik bij hun géén abo en van die module moet ik ook niks hebben.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ten dele maar het levert geen antwoord op als het over ONTVANGST Kwaliteit gaat

 

Ik meen dat al gemeld te hebben, gelijk aan EbS (Europe by Satelitte).

Dit met een "schele" LNB die op Hot Bird 120 cm.  staat uitgericht.

 

AGC: 79%

SNR: 83>85%, hangt een beetje van het tijdstip af.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...