Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

 

Hoe en waarom die glitches er zijn weet ik niet, ik heb ze in ieder geval niet.

 

 

 

Welnu, jij hebt een 80 cm schotel, maar de tests hier gaan over 45-60 cm schotels.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad Eduard, het is het interessantste om te kijken of de zenders van Joyne te ontvangen zijn met de schotelmaat die Joyne zelf aan geeft op hun footprint. Omdat Joyne vakantiegangers als een belangrijk deel van hun doelgroep beschouwd, en deze niet graag met grote schotels lopen te leuren, zijn ervaringen van schotelopstellingen van betreffende maten te prefereren.

Het signaal zou nog wat sterker worden als alles goed is ingeregeld wordt er gezegd. Dat zou wel handig zijn want nu lees in toch te veel dat mensen de Eutelsat 9 oost helemaal niet kunnen vinden.
 

post-60869-0-34346500-1501051120.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

NL Provinciaal 1 und NL Provinciaal 2 neu auf 9° Ost
Die Sender NL Provinciaal 1 und NL Provinciaal 2 sind unverschlüsselt auf Eutelsat 9B, 9° Ost, 12.073 GHz vertikal (SR 27.500, FEC 5/6) gestartet.

 

Wed, 26. Jul 2017

 

Bron: satellifax

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergelijk met EbS, want Astra 3 heeft een veel grotere schotel.

 

EbS: 11900 H  27500 2/3 8PSK  Signaal sterkte 79% / kwaliteit sterkte 79%

NPO 1: 11747 H 27500 5/6 8PSK    ,,         ,,       84% /      ,,          ,,       81%

NL Provinciaal. 12073 V 5/6 8PSK    ,,         ,,       84% /      ,,         ,,       79%

 

De LNB staat scheel naast die van Hot Bird, dus op 9 oost zal het signaal nog verbeteren als ik de LNB's verwissel en de schotel op 9 oost zet.

Ik kijk regelmatig naar EbS en heb hier nooit uitval van beeld, alleen bij extreem weer, maar dan valt het signaal normaal ook weg bij de aller grootste schotel die je kunt bedenken.

 

Heb ook nog geen glitches waargenomen op welke zender dan ook van Joyne, maar ik kijk niet constant naar de zelfde zender.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zenders op 11747 H gisteravond laat met veel moeite en pogingen kunnen scannen. Signaal was ongeveer 10.8 dB maar viel steeds snel weg. Vanmorgen kon ik ze ook scannen, maar geen beeld.

Draai ik de schotel naar 13E, heb ik gewoon beeld op Dubai sport 3t etc.

Ik snap het niet waarom deze transponder zo lastig is te vinden terwijl ik op de overige kanalen voldoende signaal heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zenders op 11747 H gisteravond laat met veel moeite en pogingen kunnen scannen. Signaal was ongeveer 10.8 dB maar viel steeds snel weg. Vanmorgen kon ik ze ook scannen, maar geen beeld.

Draai ik de schotel naar 13E, heb ik gewoon beeld op Dubai sport 3t etc.

Ik snap het niet waarom deze transponder zo lastig is te vinden terwijl ik op de overige kanalen voldoende signaal heb.

 

Misschien skew aanpassen, schotel elevatie iets bijstellen**, niet 100% vrij zicht op 9 oost.

 

** als je op 9 oost bent uitgericht, moet de elevatie iets worden bij gesteld, doe dit wel heel voorzichtig.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het nieuws zend Joyne momenteel uit op halve kracht. Zodra het commercieel gaat (1 augustus) zal het signaal op volle sterkte zijn. Zal wel te maken hebben met het FTA uitzenden en rechten.

 

Het nieuws?

 

Bron?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De transponders zenden overigens nog niet op vol vermogen uit. De bedoeling is dat bij de commerciële lancering dit wel het geval zal zijn. De proefuitzendingen omvat een deel van het zenderaanbod; die zal naar verwachting binnen 10 dagen gecodeerd zijn waarbij het volledige aanbod on air zal worden gebracht. De website van Joyne zal naar verwachting komende week op internet geplaatst worden.

 

https://mediamagazine.nl/joyne-zenderlijst-bekend-waarschijnlijk-begin-augustus-van-start/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet hier grote vraagtekens bij.

Die van Media Magazin hebben waarschijnlijk de ontvangstrapporten van enkele users gelezen hier op dit board en dat voor ware koek genomen. Zo onstaat fake news.

 

Als ik vlekkeloze ontvangst heb hier in de Emiraten met een 1,20 mtr schotel, dan lijkt me toch echt alles in orde.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond voor het eerst eens afgestemd op NPO 1 en 2 maar vond de voortdurende onderbrekingen wel echt storend. Aan de signaalsterkte kan het niet hebben gelegen, ik gebruik een 180 cm Channel Master offset schotel met een Invacom LNB aan een Raven conische feedhorn die bijzonder goed presteert op Ku-Band. Vandaar dat ik er voorlopig vanuit ga dat het iets met de uplink te maken zou kunnen hebben. Ik zie in elk geval geen enkele terugval in signaalsterkte als beeld en geluid steeds weer een of twee sekonden bevriest. Overigens zie ik dan op dit moment (woensdagochtend) helemaal niet gebeuren wat mijn vermoeden lijkt te bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal hebben en fijn afstellen is een heel geduldige bezigheid.

Ik heb in bericht #36 al melding gemaakt van beeld storing-uitval.

Nu nog steeds maar het beste te merken met de kleinste schotel de Eiss 43cm deze heeft nu 10.0 tot 10.6 DB en de Technisat 45cm 10,6 tot 11,1 DB. 

Met de Eiss 43cm van 13.02uur tot 13.17uur vaker geen signaal dan wel van 13.17 tot 13.32 regelmatig blokken in beeld, nu weer goed beeld. Nu om 13.46uur weer uitval en blokken gedurende een aantal minuten.

Met deTchnisat een paar minuten problemen met signaal rond 13.02uur verder niet.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...