Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

[quote name="Sprietje" post="2456171" timestamp="1500792600"

Ja dat zou je zeggen maar ik ben het signaal aan het testen zodat die vergelijkbaar is met de automatische schotels van vele camperbezitters.
Ik ben nog geen enkele automatische schotel tegen gekomen met standaard een Inverto Black Ultra. Omdat die behoorlijk lang zijn, zijn ze ook moeilijk of niet te plaatsen.
Omdat Joyne de vakantieganger als een belangrijke doelgroep ziet, wil ik de resultaten dus niet opbeuren door gebruik te maken van een Inverto Black Ultra.



Afgelopen 2 weken 28 stuks ( geen reclame) 65cm automatische schotels (made in Holland) uitgeleverd met standaard black ultra lnb en voorgeprogrammeerd voor Joyne- astra 1-2-3.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tom-17, jij hebt niet haperingen dus niet? :crazy:

 

 

Ook ik heb nog geen haperingen gezien hoor.  Misschien zijn ze er wel maar zo minimaal of zat ik net op een ander zender.   Kijk ik kan me voorstellen dat als ze bezig zijn om iets op de encoder aan te passen voor een bepaald kanaal dat deze even hapert om de settings te herladen maar als je net op een andere zender kijkt zie je het niet.

 

En de mensen met een kleine schotel die hebben wellicht eerder last van de signaal niveau wisselingen. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb nog geen haperingen gezien hoor.  Misschien zijn ze er wel maar zo minimaal of zat ik net op een ander zender.   Kijk ik kan me voorstellen dat als ze bezig zijn om iets op de encoder aan te passen voor een bepaald kanaal dat deze even hapert om de settings te herladen maar als je net op een andere zender kijkt zie je het niet.

 

En de mensen met een kleine schotel die hebben wellicht eerder last van de signaal niveau wisselingen. 

Dit is op 11747-V en het signaal van de transponder valt even helemaal weg op alle zenders net lang genoeg om de melding te krijgen van geen signaal. dus op alle zenders op deze transponder, dit op het hele, halve en kwart uur.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

satkijker schreef op 28 Jul 2017 - 23:02: satkijker schreef op 28 Jul 2017 - 23:02: satkijker schreef op 28 Jul 2017 - 23:02: satkijker schreef op 28 Jul 2017 - 23:02:

Dit is op 11747-V en het signaal van de transponder valt even helemaal weg op alle zenders net lang genoeg om de melding te krijgen van geen signaal. dus op alle zenders op deze transponder, dit op het hele, halve en kwart uur.

 

Ja ik heb er zelf geen last van, in deze dat het signaal niet wegvalt hier want ik kijk met een 1.20 mtr schotel maar ik heb zojuist opgelet en zie het signaal van 15.2 naar 13.9 dB zakken en daarna weer omhoog gaan. Dat is waarschijnlijk waarom jullie beeld wegvalt. Dat probleem zit ofwel bij de uplink of de transponder is niet helemaal goed.

 

Maar dit heeft niks met de encoders te maken of testjes die Joyne nog doet.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is op 11747-V en het signaal van de transponder valt even helemaal weg op alle zenders net lang genoeg om de melding te krijgen van geen signaal. dus op alle zenders op deze transponder, dit op het hele, halve en kwart uur.

Dan zou ik de skew eens bijstellen, want de transponder is horizontaal, en de onderbrekingen waren het 1 seconde stilstaan van het beeld terwijl het geluid synchroon door ging.

Dus helemaal wegvallen zit niet in het signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op welke andere automatische schotels zitten standaard Inverto Black Ultra's of passen daar op?

 

Waarschijnlijk zitten er geen op, maar ik heb al diverse Teleco en Mecatronics automaten voorzien van deze lnb.

Je kan in gevallen waar de kabel dan het dak raakt op de kap een busje schroeven welke de arm ondersteund en de schotelarm in de rustpositie een cm hoger vastzetten.

In principe zou je in noodgevallen zelfs zover kunnen gaan dat je de lnb horizontaal monteerd en de polarisatie in de stuurkast en de ontvanger omkeert.

Niet aan te bevelen maar technisch voor de hobbyist zeker mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar dat die brillen tegenwoordig bijna niets meer kosten en je er nog een tweede gratis bij krijgt. :D :D :D

Inderdaad :eek:  :grin:  :P  :)

 

 

Tja , het signaal hier is in orde :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar schrijft:

"Waarschijnlijk zitten er geen op, maar ik heb al diverse Teleco en Mecatronics automaten voorzien van deze lnb."

Juist, op bijna alle automatische schotels zit geen Inverto Black Ultra omdat deze zo lang is waardoor de lnb op het dak van de camper/caravan komt en natuurlijk kun je bekijken of dat aan te passen is maar niet iedereen is een knutselaar of heeft er weer geld en zin voor over om dit te laten bekijken bij een dealer. De bezitter van de automatische schotel kijkt of hij ontvangst heeft van Joyne of niet.
Dan hebben we het nog niet over de automatische schotels met automatische skew die de laatste jaren erg veel verkocht zijn waarbij het zonder meer niet mogelijk is de originele lnb door een Inverto Black Ultra te vervangen.
Daarom vind ik het een juiste beslissing om hier in Zuid-Spanje de ontvangst te testen met een andere goede lnb maar niet de Inverto Black Ultra.

Tja, en wil je het onderste uit de kan halen wat mogelijk is met een bescheiden schotel, dan zul je een Inverto Black Ultra moeten hebben in combinatie met een B&R 68 schotel.

Daar had ik trouwens nog een vraag over.
Een paar weken geleden heb ik gelezen dat die combinatie rond deze tijd weer getest zou worden in de Algarve voor de ontvangst van Joyne.
Zijn daar al resultaten van?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik uitga van de schotelgroottes van de 9B. staat als kleinste 55 cm.

Het bereik daarvan is van Engeland/Wales > West Polen en halverwege Denemarken > Noord Oost Spanje > Zuid Italië.

Voor Zuid Portugal is dit groter als 65 cm.

 

Dus evt. berichtgeving van Joyne zelf, 45 cm., klopt niet.

 

post-59723-0-79336300-1501317316_thumb.png

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik uitga van de schotelgroottes van de 9B. staat als kleinste 55 cm.

Het bereik daarvan is van Engeland/Wales > West Polen en halverwege Denemarken > Noord Oost Spanje > Zuid Italië.

Voor Zuid Portugal is dit groter als 65 cm.

 

Dus evt. berichtgeving van Joyne zelf, 45 cm., klopt niet.

 

quote.

 

Je kan nooit een foodprint opgeven welke een exacte schoteldiameter aangeeft.Vandaar dat de exploitant altijd het ontvangen vermogen aangeeft.

Als je 51 dBW hebt zal een slechte schotel van 60 cm het net doen, terwijl een B&R 43cm met black ultra het wel goed doet.

Joyne berichtgeving gaat uit van B&R schotelmaten terwijl het kaartje wat neutraler is.

Daar gaat mijn voorkeur naar uit omdat de meeste al verkochte schotels een indicatie willen.

Daarnaast heb je met HF ook met veel andere zaken zoals storingen en natuurlijke eigenschappen te maken waardoor er binnen een paar kilometer al verschil in ontvangst kan zijn.

Wat dacht je van een schotel aan een stalen damwand schuur een paar km van de walradar van de haven, of onder de straalverbinding van de legerbasis, of net achter de spoorweg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...