Ga naar inhoud


F-Ouick connector Hirschmann QFC 5 ervaringen


Jürgen

Aanbevolen berichten


Ik vraag me wel af hoe je die aan moet draaien op een diseqc-switch waar de aansluitingen erg dicht bij elkaar zitten. Je kunt er alleen maar een steeksleutel op zetten en daar is echt geen ruimte voor bij een diseqc-switch.

 

 

Dit filmpje had ik al gezien en werd daarom best enthousiast maar naar mijn mening valt daar niets te draaien want het gaat hierbij om een steek- / klemverbinding.

Daarom ook mijn vraag in het OB, klemt deze goed en blijft die goed zitten?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een uitstekende referentie....

 

Dat zou je van Hirschmann producten toch niet verwachten.

 

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het probleem was waarom de voetgangers onderaan het raam een veilig heenkomen moesten zoeken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij al eerder opgevallen dat er flink verschil zit in hoe vast die "snel stekers" zitten op verschillende verbindingen , dat hangt erg af van de diameter van de female F-connector .

Ik heb er eens een paar opgemeten en dat varieert van 8.9 tot 9.4 mm 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Even een heel oud draadje nog een keer tot leven wekken.

 

Het lag in mijn bedoeling een paar van deze connectors aan te schaffen, zodat ik op zolder wat makkelijker van ontvanger kan wisselen.

De ervaringen hier zijn echter niet bepaald een aanbeveling, en Hirschmann lijkt dus niet altijd automatisch voor kwaliteit te staan.

 

Heeft iemand intussen misschien een push-on connector gevonden die niet uit het raam gesmeten hoeft te worden?

Of is dit push-on idee gewoon een slecht alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook flink wat F-female pluggen opgemeten en ik ben de diameters 9,10 - 9,15 - 9,20 - 9,25 en 9,30 tegen gekomen. Bij een te dunne diameter klemt hij onvoldoende.  Misschien een strookje aluminiumfoile over de schroefdraad wikkelen zodat de diameter wat groter wordt. Die folie gaat zich toch helemaal in de schroefdraad vastzetten. Mogelijk kun je ook dit doen:

QFC 5 Push On F-connector.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@henkvd1, deze verloopconnectoren gebruik ik zelf al 25 jaar en er zijn er maar twee stuk gegaan door eigen toedoen.

Ook de haakse variant is erg prettig voor wanneer je weinig ruimte achter je box of tv hebt..

 

Adapter F-Quick SAT (M) -> F-Connector SAT (F) , haaks ...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...