Ga naar inhoud


Chrome naar chromecast


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Ik wil een willekeurige afbeelding of video bekijken via chromecast op mn tv. 

 

echter lukt me niet zo, bijgaand beeld heb en blijf ik op mn tv zien, zal ergens iets niet goed doen. Ik heb wel het chromecast icoontje in beeld van mn ipad en verbinding met de chromecast.......zegt ie.....

 

Wie helpt me ?

 

Groet, Ronald

IMG_0365.JPG

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik die app ook om filmpjes te bekijken die op het net staan en niet via de standaard handeling gestreamd kunnen worden via chromecast, voor deze app heb ik ook niet eens een chromecast nodig 

 

De foutmelding op je scherm beschrijft precies wat je fout doet.

het ip adres in de app op tv en je tablet zijn hetzelfde dat is namelijk wel nodig?

 

IMG_0337.PNG

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt blijkbaar toch gebruik van een app die veel voorkomt in samenhang met een  Samsung TV. De app heet Video & TV Cast. Die app staat zeer waarschijnlijk op je iPad. Ik zou die app verwijderen en verder de instructies volgen die bij de Chromecast zat, zelfde wifi netwerk e.d. Als je dan op de iPad van onder naar boven veegt krijg je een paneel voor instellingen voor beeld en geluid, daar staat dan ook het Chromecast logo tussen. Als je daar dan op klikt komt het beeld op je TV, wel eerst de TV input naar de Chromecast zetten uiteraard.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, anders proberen dan. Start op de iPad b.v. de YouTube app. Bovenin het scherm staat het CAST logo naast het logo van een camera, de loep en account. Als je op het CAST logo klikt krijg je een lijst met apparaten waar je naar toe kan casten. Hiertussen moet de naam van je Chromecast dongle staan.

Dit CAST logo komt steeds in de diverse apps terug als je die mag casten. Het logo staat vaak op verschillende plaatsen op je scherm, even zoeken dus.

Krijg je de CAST knop nergens op je iPad dan heb je blijkbaar eea niet juist geïnstalleerd. De CAST knop verschijnt pas nadat er een herkenbaar apparaat is gevonden in jouw eigen netwerk.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die knop heb ik, en zoals ik al zei werkt de ziggo en ook de CD app uitstekend. Wat ik graag zou willen is elke content op mn ipad, what ever, te kunnen streamen. Zelfs bv Facebook of nu.nl.......... is dat niet mogelijk ? Dus gewoon wat dan ook beeld naar TV.

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verbinding van Ipad naar chromecast is prima (je blauwe scherm is immers zichtbaar)

 

Maar met deze app kan je alleen casten vanuit de app zelf (dus niet via Safari, Chrome enz..Het is GEEN Airplay)

 

De app werkt immers ook als webbrowser, dus gewoon vanuit hier naar bv Euronews gaan(deze werkt 100% zeker, gebruik ik zelf regelmatig) en een livestream opstarten (deze speelt dus in app af) onderin je scherm verschijnt nu: Tap here to cast (de url van Euronews) Hier op tikken, en voila, (prima) beeld op je chromecast / tv

 

Ik ben erg tevreden ermee, bijna alles speelt deze app, icm chromecast af (een enkele stream, zoals bv Russia today, werkt niet, heeft te maken met JW Player)

 

Oja, voor het weergeven van je eigen video's, en foto's, is het noodzakelijk de betaalde versie van deze app te gebruiken, met de gratis versie is alleen livestreaming mogelijk (of het afspelen van videobestanden op externe servers, maar hier kan je dan alleen maar afspelen, niet vooruit/terug spoelen)

 

aangepast door ReBr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat casten heeft zo z'n beperkingen. Niet alle content laat zich simpelweg casten. Wil je een grotere kans op succes dan is een Apple TV een betere optie of met een draadje en de Lightning naar hdmi adapter. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, een Apple TV, bij voorkeur versie 4 kan ik ook alleen maar aanraden.

Hiermee speel ik letterlijk alles af.

 

Ik had ook even een Chromecast in huis maar dat vond ik helemaal niets, zeker wat betreft de al genoemde beperkingen.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download vanuit de Appstore de app localcast en je kunt foto’s, video’s, muziek en ander content/media dat op je iPhone/iPad lokaal staat opgeslagen casten naar je chromecast.  

 

Mvgr,  HJS

7E4797C9-8246-40C9-B38F-C1C8A6B91375.png

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nvidia shield tv nog een betere optie dan een Google Chromecast!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...