Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor nieuwe installatie in Portugal


Zeerob

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij wonen sinds kort in Portugal, iets boven Lissabon aan de kust. Ik ben me nu aan het oriënteren op een satelliet installatie, maar zie door de bomen het bos niet meer. Zouden jullie misschien wat adviezen kunnen geven? Ik heb net de aanleg van de technische installatie van ons zwembad achter de rug, en ik had nooit gedacht dat er bij een zwembad zoveel komt kijken. Maar nu ik aan project 'sat-tv' ben begonnen, zie ik dat dit mogelijk nog ingewikkelder is.

Omdat ik nu naar Joyne neig, heb ik dit bericht hier geplaatst. Maar het kan ook nog CD worden.

 

Wij hebben nog helemaal niets. Zelfs nog geen TV. Ik ben van plan een 55" LG OLED UHD TV te kopen, b.v. de LG-OLED55B6V.

In Nederland hadden we Ziggo kabel met een HD box met hardisk.

In Nederland keken we eigenlijk alleen naar de gewone NL zenders, geen betaalzenders en geen sport. Dus ik denk aan het goedkoopste pakket van 13 / maand van Joyne.

We willen in ieder geval op kunnen nemen en tegelijk kijken, liefst meerdere kanalen tegelijk opnemen. En opnamen dan graag via een EPG.

We kijken maar op één TV. Maar als streamen naar een PC of tablet mogelijk is, dan zou dat een optie kunnen zijn.

We hebben geen kabel-internet, alleen via een mifi kastje met een sim kaart. Dus IPTV is geen optie.

Omdat ik een goede TV ga kopen (de Oled), is beeldkwaliteit (bandbreedte / bitrate) wel van belang.

 

Ik heb al wel wat research gedaan. In de LG TV kan de CI module, en de TV kan ook opnemen. Maar heeft niet meerdere tuners, dus ik denk dat je dan niet kan opnemen en kijken tegelijk.

Misschien is de VU+ 4K UNO een optie. Als ik het goed heb begrepen kan je daarmee meerdere kanalen opnemen, en achteraf decoderen. Met een LNB met uni-cable zou ik dan goed op kunnen nemen.

Voor Joyne heb ik kennelijk geen al te grote schotel nodig. Ik weet eigenlijk niet wat er verder nog allemaal te zien is, en of het de moeite is om ook andere satellieten te kunnen ontvangen.

Het waait behoorlijk bij ons, dus een hele grote schotel is misschien een probleem. Ik heb wel vrij zicht naar het zuiden.

 

Ik zou heel blij zijn met een paar adviezen vwb Joyne of CD, ontvanger en schotel.

 

Groeten,

Zeerob

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de TS gewoon TV wil kijken, geen fratsen wil... en geen behoefte heeft om zich te verdiepen in de technische mogelijkheden van een linux receiver... en bovendien naar Joyne neigt....  waarom dan zo een "ingewikkelde " receiver aanraden??

Ikzelf zou voor een normale receiver gaan met minimaal 1 CI (+) schacht voor de Joyne module....  Bijvoorbeeld een Technisat.

Ikzelf gebruik al jaren Technisat en ben uitermate tevreden over de uitstekende beeldkwaliteit die deze receivers leveren...

Ik heb geen ervaring met NL tv, maar ik heb een Alphacrypt module erin voor ORF en in de Conax schacht zit een CanalDidital (SE) card.

 

het is zomaar een bedenking hoor... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik dacht aan de VU+ UNO 4k omdat het daarmee mogelijk zou zijn om TV te kijken en tegelijkertijd (meerdere kanalen) op te nemen. Ik had min of meer begrepen dat dat meestal niet mogelijk is, maar met die ontvanger wel. Tonskidutch had ergens geschreven dat dat met een VTI 11 image mogelijk zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...