Ga naar inhoud


Joyne CAM op VU+ UNO 4K met VTI 11 image


Zeerob

Aanbevolen berichten


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

49 minuten geleden zei Tonskidutch:

Daar gaat het wel om, namelijk dat er slechte CI-modules bestaan.

 

 citaat van Joyne Leverancier :

ergo

de CI-module is niet in orde, daar zij in het Internet stellen dat deze zou werken in iedere CI als ook CI+ ontvanger moet men een vervanging vragen

 

 

Maar met het originele vuplus image wordt de CI-module wel herkend en alleen met het VTI image niet. Dan is de module toch in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeerob,

dat kan daar het Joyne cammetje nog in CI modus staat (volgens opgave van Joyne zelf is geen CI+ actief)

en het Fabrieksimage / firmware ook de meeste CI modules herkent en zeker een Conax Cam

 

VTI kan dat als standaard CI ook herkennen en als eerste Enigma2 Team Image kan het sinds VTI 9.x ook CI+ modules herkennen en mee werken (een topic apart)

Dat het echter hapert met die herkenning, dat zeg ik, is toch een fout van de Module.

 

als je me niet gelooft kan ik er niks aan veranderen en is het wachten op de tweede gebruiker met Joyne CI-Module en een Uno4K

of die stopt zijn Joyne cammetje eens bij de buurman in de VU+

 

er waren toch wel Joyne leden met CI-module? of bestaan die nu niet meer :sick:

 

p.s. de fout melding die jij kreeg kun je ook eens op googlen i.v.m. Conax

is dat in de TV een CI met CAID 0B02 voor Conax?

 

aangepast door Tonskidutch
vraag test

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

Zeerob,

dat kan daar het Joyne cammetje nog in CI modus staat (volgens opgave van Joyne zelf is geen CI+ actief)

en het Fabrieksimage / firmware ook de meeste CI modules herkent en zeker een Conax Cam

 

VTI kan dat als standaard CI ook herkennen en als eerste Enigma2 Team Image kan het sinds VTI 9.x ook CI+ modules herkennen en mee werken (een topic apart)

Dat het echter hapert met die herkenning, dat zeg ik, is toch een fout van de Module.

 

Het zou kunnen dat het een fout is van de module. Maar dan een 'ontwerpfout' en geen individuele fout in mijn module. Dus omwisselen bij de leverancier lijkt me dan heel weinig kans op verbetering geven. En omdat ik in Portugal zit zou dat een heel gedoe zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

is dat in de TV een CI met CAID 0B02 voor Conax?

 

In de TV wordt o.a. deze info getoond:

CA_SYS_ID: 0X0BC1

Number of sessions: 5

Security Client version: 3.1.4.0

1 uur geleden zei Tonskidutch:

p.s. de fout melding die jij kreeg kun je ook eens op googlen i.v.m. Conax

Het is niet echt een foutmelding. Het scherm 'Menu > Setup > Common Interface' blijft leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SC5 ERT

sla het maar er op na

inclusief deze

session numbers

luisteraar je bent ervan overtuigd te helpen is het niet?

 

ik refereer aan dit

https://www.dvb.org/resources/public/standards/a165_dvb_ci_plus_1_4_jan_2017.pdf

4.3.2.2
CICAM player mode
This mode covers a topology in which the Host is connected to a broadband network, but does not handle the protocols 
above UDP or TCP by which the content is delivered, or its encapsulation formats or codecs,

 

aangepast door Tonskidutch
uitleg

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ToTaalTV schreef al een drie weken geleden dit over de CI-Module

TEST

 

Citaat

Ontvangers

In onze test hebben we de Joyne module in meer dan tien satellietontvangers en twee televisies met ingebouwde satellietontvanger getest. In de meeste gevallen werd de module probleemloos herkend en werkte deze naar behoren. We constateerden duidelijke verschillen in zaptijd die niet aan de module moeten worden toegeschreven, maar aan de HD-satellietontvanger. Bij ontvangers die onlangs op de markt zijn gebracht zijn de zaptijden wat korter. Het enige probleem kwamen we tegen bij een al wat oudere Linux-ontvanger, namelijk de Xtrend 9000. Met veel moeite in de vorm van het herhaaldelijk vernieuwen van de (hobby)firmware en aanpassen van de instellingen konden we uiteindelijk toch naar de zenders uit het aanbod van Joyne kijken. Opvallend is de werking van de module in twee televisies van Samsung. Het gaat hierbij om premiummodellen uit de televisielijnen van 2013 en 2016. De Joyne module werkt hierin opmerkelijk goed: het zappen tussen gecodeerde zenders gaat vrijwel net zo snel als bij ongecodeerd via de satelliet uitgezonden kanalen.

bron : TotaalTV

 

dacht dat hadden jullie al gelezen

aangepast door Tonskidutch
link verwijderd

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...