Ga naar inhoud


Joyne CAM op VU+ UNO 4K met VTI 11 image


Zeerob

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Tonskidutch:

Dat het echter hapert met die herkenning, dat zeg ik, is toch een fout van de Module.

Niet heel waarschijnlijk als het op te lossen is met andere software op de ontvanger. De kans is m.i. juist groot dat de falende software voorzien is van slecht werkende CI+ ondersteuning en de goede software in het geheel geen CI+ ondersteuning biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

22 uur geleden zei zeeteefje:

Niet heel waarschijnlijk als het op te lossen is met andere software op de ontvanger. De kans is m.i. juist groot dat de falende software voorzien is van slecht werkende CI+ ondersteuning en de goede software in het geheel geen CI+ ondersteuning biedt.

je beseft toch wel dat de VU+ de eerste linux / enigma2 satelliet en kabel receiver was die het CI+module kon en kan opnemen.

de massa's Duitse gebruikers met een Sky CI+ module of het alternatief de AllinOne zijn natuurlijk uit jullie Nederlandse droom weggevallen

daarom zien jullie geen lijn in de rode draad > Joyne heeft een standaard Conax Cam laten aanpassen voor hun en maken daarmee weer de fout niet de CI Cam Standaard aan te houden welke de fabrikanten van apparaten weer wel aanhouden

gewoonweg dom beleid > let maar op het aantal TV's en Receivers die niet bruikbaar blijken in de toekomst

ciao

aangepast door Tonskidutch
mening

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4k ontvangers van vu ken ik niet, enkel de HD’s zoals bvb de solo se v2. Daar wordt netjes pairing getoond van 0-100% en een ok melding.

moet dit ook bij een 4k met vti, vraag ik me af of t.s.,dat ook ziet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-11-2017 om 09:07 zei Tonskidutch:

Zeerob,

er zijn één paar gevallen bekend van een CI die niet herkent wordt/werd door de VU+ en wel in een andere receiver of TV

men heeft die CI-module geretourneerd en door de desbetreffende provider zijn die uitgewisseld

de uitgewisselde CI werkte wel meteen.

 

een CI van UnityMedia

een CI van Cablecom

 

De eerste pulsen werden om de minuut gegeven, als dan binnen die minuut de cam verwijderd werd voordat de puls de 5 dagen pre enabeling starte, mist de module de herkenningscode te zien aan 00 00 00 00.

dan wordt de module geruild.

Nadat dit ontdekt was is de puls naar 15 seconden gegaan, maar een module er in steken en meteen verwijderen kan funest zijn.

Dus altijd de eerste keer een minuut laten zitten.

Dit is de dealers al in het begin verteld.

de volgende generatie modules worden zowiezo aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commentaar, ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat je bedoelt. Kan je het a.u.b. nog een keer omschrijven zonder veronderstelde voorkennis over pre enabling. Waar kan je die herkenningscode dan zien? Speelt internet hierbij nog een rol?

aangepast door Zeerob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de VU+ UNO 4K nu weer naar de TV verplaatst en op de schotel aangesloten. Nu dus met het originele vuplus image.

De Joyne CI module doet het nu wel. Ik moest wel eerst instellen:

Setup > Commin interface >

- High bitrate support: yes

Maar ik ben eigenlijk niet heel erg te spreken over dit image, want:

  • Bij indrukken van de Help knop op de RC loopt hij vast en doet een restart.
  • Na opstarten staat de klok op 0:00, en er is geen menufunctie om de klok in te stellen. Ik heb geen internet verbinding. Ik heb er wel een USB wifi adapter bij gekocht, en die wordt wel herkend, maar een AP scan vindt niets.
  • Zonder klok valt er ook niets op te nemen.
  • Ik heb een harddisk aangesloten, geformatteerd en gemounnd, maar timeshift maar een lopende uitzending even stilzetten werkt niet. Dat zou met de gele knop moeten kunnen, maar die levert een audio menu op.
  • De rode knop zou 'Record' moeten doen, maar er gebeurt niets.
  • De EPG werkt matig en ziet er vrij knullig uit.

Ik begin me zo langzamerhand wel af te vragen of die VU+ UNO 4K wel zo'n goede aankoop was, en ik begrijp nu wat Luisteraar bedoelt met 'hobbysoftware'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk eerder dat je nu de beperkingen ervaart wanneer je met deze ontvanger providers als Joyne wilt weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet, deze ontvangers zijn goed voor mensen welke weten wat ze aan het doen zijn, en kennis van zaken hebben met linux en software.

Als hij een ander merk ontvanger had gekocht welke zijn software op Joyne heeft aangepast is het een kwestie van de module insteken, op de rode toets drukken en schakelen.

de stop toets en de play toets voldoen om af te kijken.

Alleen time shift in het menu aan zetten met een tijdsuur volstaat om te pauzeren , terug te spoelen en weer verder te kijken.

Een vu is een prachtige ontvanger maar voor een normale kijker zonder ervaring meestal de verkeerde keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een module te snel de eerste keer uit een machine getrokken wordt ( 15 seconden) bestaat de kans dat de security code vetdwijnt en de cam onherkenbaar wordt voor de puls.

dan staat bij security code: 00.00.00.00 en is de cam onbruikbaar en wordt ongeruild.

dat wil niemand dus de eerste keer er gewoon een minuutje in laten zitten.

als een module dus niks doet even in het menu naar de cam, en dan naar conax info en kijken of de code in nullen is verandert.

dan heeft verder gaan geen zin.

is de code nog aanwezig dan moet de module altijd werken voor 5 dagen op alle kanalen.

doet hij dat niet ligt het aan de ontvanger.

de volgende partij zal dit probleem ook niet meer hebben, en de geactiveerde modules hebben dat probleem ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zeur je nu. Als je CD belt krijg je een meisje van een call center welke op een lijstje kijkt en vraagt welke ontvanger en lnb je hebt.

als dat geen duo lnb is en een M7 ontvanger krijg je te horen dat ze je niet kunnen helpen.

als je al iets vraagt wat niet op het lijstje staat weet ze helemaal niet waar je het over hebt.

als je een echte medewerker van CD verteld dat je een open pli ontvanger zoals een dreambox of Vu plus hebt zegt hij helemaal bijs meer omdat hij denkt dat je cardsharing doet.

Alle mensen welke niet vinden dat ze beter zijn dan de dealer en het beter weten vragen aan hun dealer gewoon om een werkende installatie en die krijgen ze dan ook want behalve de commissie van Joyne verdient hij aan de apparatuur.

De module is goed en werkt zonder problemen op veel apparaten.

als ik of een ander hier berichten plaats met verwijzing naar mensen welke met een Vu+ geen problemen hebben met Joyne worden die berichten verwijderd terwijl er helemaal niet naar een bedrijf of zakelijke website verwezen wordt.

dat weet ik omdat ik een bericht in de mailbox krijg terwijl op sat4all niks meer te vinden is.

de kans dat dit bericht  dus ook verwijderd wordt is groot.

maar het is dus de "hobby"software welke bepaalt of het werkt en niet de module.

worden mijn berichten welke niet tegen de regels in vaker onnodig verwijderd worden zal ik hier verder ook niet meer reageren en zal je voor meer informatie op andere sites moeten gaan zoeken.

ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is, want van Joyne hoef je niet te verwachten dat die hier verdere info geven.

mij is al te kennen gegeven mijn inspanningen beter op het Joyne dealerforum te gaan besteden.

Merken waarvan ik zeker weet dat ze geen problemen hebben:

Rebox

Bente

Technisat

Denson

Sab

Vu+

Salora

Akai

Avtex

Verder is het de zaak van de hardware aanbieders of ze hun software aanpassen.

Oyster zegt dat het niet kan, maar bedoeld :" in onze ogen is het niet interessant genoeg dat het grote Oyster dat doet voor een nieuwe kleine beginner voor een klein landje als Nederland".

nou prima, de oplossing doen we zelf wel.

en geeft meer kansen om andere merken welke dat wel doen te verkopen toch ?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een joyne doet het perfect op een stokoude vu duo en pli.

er is incompatibiliteitsproblemen met vti en de joyne module.

want een

m7 orca,

tn

module gaat.

en ik las op Franse fora dat ze mensen aanraden een fransat module te gebruiken ivm het grillen van de kaart.

dit is ook een ci+.

ik heb niet de intensie iemand te verwijten, maar hopelijk is het geen opzet van joyne, om dit express niet te laten werken op vti om nadien te decoderen, want dan gaan ze wel naar canal digitaal.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...