Ga naar inhoud


Joyne CAM op VU+ UNO 4K met VTI 11 image


Zeerob

Aanbevolen berichten

Joyne heeft alleen maar belang dat het overal en bij iedereen werkt.

Dat betekend dat Joyne op geen enkele manier zal proberen de zaak te treiteren.

Maar om bepaalde zenders te mogen uitzenden verplichten de aanbieders en filmmaatschappijen de providers om te voldoen aan de door hun gestelde eisen van codering. Zo simpel is het.

Dus alles en iedereen welke nu en in de toekomst daar mee te maken krijgt heeft geen keus.

Waarom denk je dat CD met de mz101 en de cam 701 begonnen is?

Dus uiteindelijk hebben de hobbyisten met kaartsharing veroorzaakt dat de normale gebruiker niet meer kan profiteren van de voordelen van een losse kaart.

daar is het fout gegaan,

met servers in het buitenland.

 

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb me niet helemaal diep gekeken in ci+

Het ci heeft een ingebouwde descrambler dus het loopt niet over dvb des descrembler van de dvb chip. 

Dus kan je niet met sleutel sharing werken, goed zo. 

Dan is maximaal aantal tegelijk kanalen ontvangen ook overbodig. 

Alhoewel bij tweede gedachte duitse hd+ laat zich decoderen met on board dvb des descrembler dus zit in ci de zelfde descrambler als in dvb chip. 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei commentaar:

Ik denk het niet, deze ontvangers zijn goed voor mensen welke weten wat ze aan het doen zijn, en kennis van zaken hebben met linux en software.

Als hij een ander merk ontvanger had gekocht welke zijn software op Joyne heeft aangepast is het een kwestie van de module insteken...

 

Ik denk dat @commentaarhier een punt heeft...

Als ik hier in Spanje op de camping kijk naar de potentiële SAT gebruikers dan zijn die in de regel niet gehinderd door enige kennis op dat gebied en dat is doorgaans op de meeste gebruikers van toepassing.

Zodra er ook maar het kleinste probleem met de ontvangst optreed zitten zij met hun handen in het haar en moeten zij om hulp vragen.

 

Alleen diegene die een voor b.v. CD aangepaste ontvanger hebben gekocht, hoor je nauwelijks.

Dit zal ongetwijfeld ook voor Joyne van toepassing zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weer een update.

Zoals ik al schreef was ik niet erg te spreken over het originele vuplus image. Opnemen lukte om onduidelijke reden niet. Ook stond de clock na aanzetten op steeds weer 0:00. Soms zag ik wel de juiste tijd (b.v. bij een niet gecodeerd kanaal).

Ik heb nu OpenPli geprobeerd, en dat lijkt beter te werken. De Joyne module wordt gewoon herkend, en werkt. Ook vind ik het er iets beter uitzien dan de originele vuplus software.

Opnemen werkt ook gelijk. Maar Timeshift nog niet.

Maar hier is ook weer een issue.

Er is een menu van de CI-Module. Daarin staat 'Enable multiple services' standaard op Auto.

Dan is er maar één kanaal gecodeerd tegelijk beschikbaar. Als je NPO1 opneemt, blijven de andere gecodeerde kanalen zwart.

Toen de installing gewijzigd naar: CI/'Enable multiple services' = yes

Dan doe je bv dit:

- Kijk naar NPO1, en druk op de opname knop. Dan komt een menu, en je stelt b.v. een opnamen van 5 minuten in.

- Dan blader je naar NPO2. Die is dan niet zwart.

- Dan blader je naar NPO3. Die is dan weer wel zwart.

Je kunt dan alleen NPO1 en NPO2 zien. Dus, als je een opname start, dan kun je nog naar één ander kanaal kijken. Pas als de opname is afgelopen kan je weer naar andere kanalen kijken. Het is dus alsof het tweede kanaal niet vrijgegeven wordt, nadat je naar een derde kanaal bladert.

 

Dit is natuurlijk behoorlijk irritant.

Zou dat aan de CI module liggen of aan de OpenPli software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal eraan liggen, dat je tuner bezet is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is maximaal 2 kanalen. 

zijn 2 kanalen in gebruik en ga je zappen dan wordt tijdelijk een 3de kanaal geopend wat de ci niet toelaat. 

CD had dat ook een tijd  dat de kaarten maar twee kanalen konden om dit te voorkomen heeft cd de kaartsoftware aangepast om 4 kanalen tegelijk te ontvangen. 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden zei Zeerob:

De vu+ uno 4k heeft FBC tuners met 7 of 8 tuners per LNB port.

En als ik NPO1 kan opnemen en NPO2 kijken, dan moet ik toch ook NPO3 kunnen kijken ipv NPO2?

 

Dat hangt mede af van het aantal antenne kabels die je hebt aangesloten en de configuratie van je ontvanger.

Met 2 kabels en een kaart met een softcam zou je tegelijk Nederland 1, 2 en 3 moeten kunnen zien.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei ceesv:

Dat hangt mede af van het aantal antenne kabels die je hebt aangesloten en de configuratie van je ontvanger.

Met 2 kabels en een kaart met een softcam zou je tegelijk Nederland 1, 2 en 3 moeten kunnen zien.

 

ceesv vergis ik mij hij kijkt via ci en zapt op 1 transponder het is duidelijk een belemmering van huidige ci software 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, met een CI module zal je niet meer als 2 zenders tegelijk kunnen bekijken.

Alleen een Canaldigitaal kaart geeft nog maximaal 4 zenders tegelijk weer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wordt er flauwekul verteld, omdat alle kanalen van joyne opeenvolgend op een transponder zitten tot spike 24. Er zal als ned 1 opgenomen wordt zonder problemen omgeschakeld kunnen worden naar de volgende, ned 2, ned 3, rtl4, rtl 5,rtl6 etc.

de stream uit een tuner kan 2 kanalen decoderen dus bij opname  heb je nog 1 kanaal te schakelen.

maar als je ned 2 ook gaat opnemen dan worden beide kanalen gereserveerd en is ned 3 zwart.

als dat dan niet werkt zit het niet in de module.

als ned 3 niet op tuner 1 geprogrammeerd staat, maar op een andere, dan is dat de oorzaak.

je zal dus de volledige zenderlijst van 11747 H 30000 3/4 en 12072 V 30000 3/4 op een tuner moeten inladen.

doe je hetzelfde voor een tweede tuner met dus een eigen coax zodat je de andere polarisatie en band kunt ontvangen dan kan je dus met een extra module ook 2 zenders van de andere transponder opnemen of kijken.

dat kost per maand 5€ extra op een basisabonnement.

dan dus 3 kanalen willekeurig opnemen en een vierde kijken.

werkt prima hier op een Rebox 8220 met twin lnb.

als het dus niet werkt is de configuratie of de software verkeerd maar zeker niet de module.

aangepast door commentaar
Typefout
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Het probleem is maximaal 2 kanalen. 

zijn 2 kanalen in gebruik en ga je zappen dan wordt tijdelijk een 3de kanaal geopend wat de ci niet toelaat. 

CD had dat ook een tijd  dat de kaarten maar twee kanalen konden om dit te voorkomen heeft cd de kaartsoftware aangepast om 4 kanalen tegelijk te ontvangen. 

 

Dit klinkt als een plausibele verklaring! Maar dan zou je het ook op kunnen lossen in de software van de receiver. Als je niet eerst een tijdelijk 3e kanaal opent, maar eerst het 2e kanaal sluit alvorens het weer te openen. Dan zal zappen wat minder fraai gaan (even zwart beeld), maar dat is niet zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik refereerde aan de situatie op 23 graden oost, die is hier inderdaad niet van toepassing.

Hier is de beperking van het CI module de oorzaak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De module blokkeert geen zappen naar een ander kanaal, de software welke met de module praat wel.

de module geeft random 2 kanalen vrij uit de stream.

anders zou het bij al die andere ontvangers toch ook niet werken?

zit er nu naar te kijken.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei commentaar:

Nu wordt er flauwekul verteld, omdat alle kanalen van joyne opeenvolgend op een transponder zitten zal als ned 1 opgenomen wordt zonder problemen ongeschakeld kunnen worden naar de opeenvolgende volgende, ned 2, ned 3, rtl4, rtl 5 etc.

de stream uit een tuner kan 2 kanalen decoderen dus bij opname  heb je nog 1 kanaal te schakelen.

maar als je ned 2 ook gaat opnemen dan worden beide kanalen gereserveerd en is ned 3 zwart.

als dat dan niet werkt zit het niet in de module.

als ned 3 niet op tuner 1 geprogrammeerd staat, maar op een andere, dan is dat de oorzaak.

je zal dus de volledige zenderlijst van 11747 H 30000 3/4 en 12072 V 30000 3/4 op een tuner moeten inladen.

doe je hetzelfde voor een tweede tuner met dus een eigen coax zodat je de andere polarisatie en band kunt ontvangen dan kan je dus met een extra module ook 2 zenders van de andere transponder opnemen of kijken.

dat kost per maand 5€ extra op een basisabonnement.

dan dus 3 kanalen willekeurig opnemen en een vierde kijken.

werkt prima hier op een Rebox 8229 met twin lnb.

als het dus niet werkt is de configuratie of de software verkeerd maar zeker niet de module.

Ik neem alleen NPO1 op. Na starten van de opname zap ik naar NPO2, dat werkt. Dan naar een ander kanaal zappen werkt niet. Je kunt dan heen en weer zappen wat je wilt, alleen NPO1 en NPO2 geven beeld.

Ik kan dus NPO1 opnemen en NPO2 bekijken. Maar ik kan daarna niet meer zappen naar andere kanalen. 

Als je een opname start kan je daarna dus één ander kanaal kiezen om naar te kijken, en die keuze kun je niet meer wijzigen totdat de opname is afgelopen.

aangepast door Zeerob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...