Ga naar inhoud


Joyne CAM op VU+ UNO 4K met VTI 11 image


Zeerob

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kan iemand mij misschien helpen om de Joyne CI module aan de praat te krijgen op een VU+ UNO 4K receiver.

Ik heb nu net de CI module binnen, maar de gecodeerde kanalen ontvang ik nog steeds niet.

Ik heb het VTI 11.0.2 image op de UNO 4k. Ik kan alle FTA kanalen goed ontvangen, ook die van Joyne. De gecodeerde kanalen van Joyne kon ik zonder de CI module ook al ontvangen, maar met zwart beeld en geen geluid.

Nu heb ik de module geplaatst, en de gecodeerde kanalen zijn nog steeds zwart. De module lijkt dus niet veel te doen.

In het beeld staat links onder dan: not detected softcam

Ik heb nog wat instellingen geprobeerd:

 

Main menu / Setup / Common Interface:

Dat scherm bevat een aantal regels:

- Reset

- Init

- no module found / SC5 ERT

- nog een aantal regels

Op de derde regel staat afwisselend 'no module found' of 'SC5 ERT'. Die tekst wisselt om de paar seconden.

 

Main menu / Setup / Common Interface Assignment:

Hier heb ik als service provider 'Joyne' toegevoegd. Soms kan ik hier geen servive provider toevoegen.

 

Het lijkt dus een beetje alsof de module het steeds even wel doet en dan weer niet.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

internet heeft er niks me te maken

is echter wel lullig daar je VTI 11.0x up to date dient te houden voor een correcte ondersteuning

 

indien je de CI-CAM niet ziet in het Commen Interface menu heb je hem

1 ) of verkeerd om

2 ) of niet juist aangedrukt

en bij de eerste is dat heel slecht voor het cam-slot van de VU+

 

ziet je TV de CI-cam?

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb net de CAM in de TV geprobeerd, en dan werkt hij wel.

De VU+ ziet de CAM nu helemaal niet meer (toen ik het voor het laatst probeerde). Eerder leek het of hij de CAM om de paar seconden wel; of niet zag. Er stond dan afwisselend 'no module found' of 'SC5 ERT'. Die tekst wisselde om de paar seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een speciaal bestandje in /etc/enigma2 dat aanpassingen aan de CI-cam opslaat

als er fouten in opgenomen zijn, adviseert men dat bestand te wissen en een officiële herstart door te voeren

ben even de exacte naam kwijt van het bestand

 

Citaat

sprich unter /etc/enigma2 die Dateien ci0 und ci1.xml löschen

 

aangepast door Tonskidutch
naam toegevoegd

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, bedankt, dan ga ik dat nog even proberen.

Kan je misschien nog even een hint geven hoe ik het verwijderen kan doen?

De CAM zat er trouwens op de juiste manier in. Ik heb de kast voorzichtig opengemaakt om de connector te inspecteren, maar die ziet er goed uit. Wel zijn sommige pinnen iets langer, en sommige iets korter. Zie foto. Als je de kaart trouwens verkeerd om inschuift, dan kan je hem niet zover insteken dat de pinnen geraakt worden.

cam.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Tonskidutch:

/etc/enigma2 die Dateien ci0 und ci1.xml

met DCC_E2.exe kun je gewoon je VU+ receiver benaderen met het door jou gebruikte paswoord voor Root (of geen) en kunt op het FTP tabblad naar de map

/etc/enigma2 klikken en daar staan die twee bestanden

je kiest er een en klikt op wissen / of delete knop op je toetsenbord

meer is het niet

 

per ftp://IP-adres-van-jouw-Vu in je webbrowser invoeren kom je er ook

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn jullie zeker dat het sowieso lukt?

 

In OpenATV heb je een plugin : CIplushelper die de CI+ aan de praat krijgt. (maar VTI...?)

 

(sorry ben wel geen pro)

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vandaag de hele dag weggeweest en heb het nog niet kunnen proberen.

 

Ik heb het probleem ook gemeld bij de leverancier van de UNO 4K. Ik heb/had namelijk het vermoeden dat het een probleem van de receiver is. Vooral ook omdat ik in eerste instantie de CAM wel (soms) zag staan in het betreffende menu van de UNO 4K. Er stond dan afwisselend 'no module found' en 'SC5 ERT'.

Ik kreeg dit antwoord:

The problem is that you dont have install a CAM, please in VTI Panel you will have install Cccam then you try again. In google you can see several manual how install Cccam in VTI.

Maar is dat wel juist? Ik dacht dat Cccam een softcam is. Die heb je dan toch niet nodig bij een echte CI-CAM?

 

Alvast weer bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...