Ga naar inhoud


Nieuw Frans TV pakket op 5west


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Er is een nieuw Frans satelliet pakket gestart op de 5west met een aantal franse zenders door de Altice group (Altice/SFR) met volgende zenders:
NBC Universal en Discovery France,Altice Studio, 13ème Rue, Syfy Universal France, E!Entertainment, BFM sport, BFM Paris, BFM Business, i24 News (in het Frans), My Cuisine, en 4 Discovery channels, Discovery Channel, Discovery Family, Discovery Science en Discovery Investigation.

op de Freq 12522 V 29950 2/3 DVB-S2 8PSK
voorlopig enkele zenders gevonden bij het schrijven, nog niet allemaal actief hier.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is van SFR (Société française de radiotéléphonie) , een van de grootste telecomaanbieders van Frankrijk. Vanaf begin 2015 is het volledig in handen van Altice.

Voor het ogenblik testzenders gecodeerd in Viaccess , dus een module plus kaart is nodig. Is voor het ogenblik wachten op module.

 

http://www.telesatellite.com/actu/50553-offre-tv-par-satellite-de-sfraltice-se-profile-horizon.html

 

http://fr.kingofsat.net/tp.php?tp=1286

http://fr.kingofsat.net/tp.php?tp=167

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een scan extra zenders gevonden uit het pakket, ben benieuwd of we buiten Frankrijk daar een abbo op kunnen nemen (als iemand daar behoefte voor heeft)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-11-2017 om 12:22 zei Rivellino:

Het is wel een interessante ontwikkeling dat een groot telecom en kabelbedrijf als Altice zich nog meer gaat bezighouden met satelliet TV..

Dat is weer eens wat anders dan de verhalen over het naderende einde van satelliet TV.

In Frankrijk is de satellietmarkt een andere (veel groter) dan in het dichtbekabelde Nederland. Het lijkt mij dat in Nederland de satellietmarkt al klein is en vermoedelijk krimpt, al heb ik daar geen cijfers over. Zou wel interessant zijn als iemand de cijfers van de NL markt heeft. 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me logisch dat er een verband is tussen de mate waarin mensen voor satelliet of kabel kosten en de daarbij behorende voordelen/nadelen en kosten. Natuurlijk is er ook de factor waar je woont want lang niet overal is er kabel.

 

Maar in de landen die ik ken met veel schotels gaat het of om een groot FTA aanbod zoals Duitsland, of een zeer groot en tevens goedkoop aanbod zoals in Roemenië.

 

Hier in Nederland zou ik met mijn antennepark niet een club als Ziggo moeten hoeven kiezen, maar als ik zie hoeveel je hier betaalt en hoe weinig je daarmee via de schotel ontvangt ben je een dief in eigen portemonnee als je toch per se via de schotel je abonnee tv zenders wilt binnenhalen. Even had ik de hoop dat Joyne daar een verschil zou gaan maken maar intussen is wel duidelijk dat er van hen niet echt iets meer te verwachten is qua verbetering in relatie tot CanalDigitaal. Bij een kabel abonnement komt de provider opdraven om de storing te verhelpen, bij een schotel is het je eigen probleem. Zoiets zou je stevig moeten terugvinden in de prijsstelling van het product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...