Ga naar inhoud


Welke harde schijf kopen?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Om te beginnen koop je een harddisk niet bij  maar bij een hardware boer.

 

Maar verder snap ik vraag niet. Je zoekt een externe HD om in je PC te bouwen? En wat heeft die VU ermee te maken?

En maar waarom 1TB?

 

Of wil je een schijf in je bestaande externe drive vervangen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boeren ken ik nie, ... En mss is die het competitiefst?

 

De harde schijf moet erbij in de bestaande configuratie( 500Gb ingebouwd) => 1.5Tb (uitbreiding)

Ik vind beter één schijf van 1Tb  en dus ook 4x1 TB dan één van 4 TB

 

Ook denk ik aan om een nieuwe van 1 TB voor de Vu+Duoom  bestaande 300Gb te vervangen, en die heeft ook e-sata poort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde schijven die ingebouwd moeten worden maken gebruik van Serial ATA 600.

Op dit moment is een Western Digital blue een prima keuze.

 

De 3TB heb voor 90 euries.

 

Jouw logica van 4x1 snap ik overigens niet. De 1TB kost namelijk 44 euro en de 4TB kost 105 euro. En vaak zijn de kleinere schijven langzamer.

 

ESata is bedoeld voor externe schijven. De behuizing bevat de interface voor esata, de harddisk is meestal gewoon Serial ATA. ESata is overigens een beetje aan het uitsterven.

 

Citaat

Die boeren ken ik nie, ... En mss is die het competitiefst?

 

Absoluut niet.  levert zelf geen schijven maar heeft daar weer een ander bedrijf voor. Maar  moet er wel aan verdienen. Op de 1 TB is bol dan al 10 euro duurder, op de 4TB is dat al 20 euro. Slechte keus dus!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja hint naar een verkoop .... hm 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen risicospreiding dat is jezelf voor de gek houden. Als je 4x1 hebt, heb je ook 4TB voor backup nodig. Dan neem je gewoon 2 schijven van 4TB. 

Anyway, dat moet je verder zelf weten. 

 

Op prijzenjacht doe je hier:

www.Hardware.Info 

www.tweakers.net

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij leest niet goed. Niet tante Google dus. Dan vind je alleen maar gesponsorde advertenties die geheid niet de goedkoopste zijn. Zoals de eerder genoemde (en weer verwijderde :grin:) winkelier.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja of die andere

 

er staan heel mooie vergelijkingen op Tom's Hardware over hdd's (als vergelijkende test site voor hardware)

maar de merken en types volgen elkaar erg snel op dus er is heel veel spoeling en ook röring onder die zelfde

 

als je al een Western Digital wil, dan kijk je enkel nog naar eenzijdige aspecten van het verhaal namelijk de goedkoopste

 

maar of zo een 6 TerraByte in de Bios opgenomen wordt is weer een heel andere vraag

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...