Ga naar inhoud


Linux Mint at the Top


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


de lijst is natuurlijk ook een rating al naar gelang behoefte

ik heb mint gisterenavond maar eens op de HP pavilion slimline gezet en dat was makkelijk en is goed gelukt

 

toch kon ik de digitale audio kaart niet fatsoenlijk aansturen en alle kanalen gebruiken - ik ben dus snel naar mijn eigen favoriet gegaan OpenSuse Tumbleweed

daar functioneert het wel.

 

Voor de makkelijke overstap is Mint enorm aan te bevelen.

Voor gevorderde gebruiker zijn Debian en Ubuntu of OpenSuse toch de completere distro's

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rating op Distrowatch is niet meer als een ranglijstje naar gelang van het hoogste aantal views dat een distro krijgt op Distrowatch.

Zelf gebruik ik KDE Neon als hoofd O.S.,een hele slanke distro.

Verder gebruik ik Win10 en Mageia 6 (deze heeft als nadeel dat Firefox een LTS-versie is (52.5))

 

Mint is ook een hele aardige distro,maar Wine deed het bij mij niet.

En die heb ik toch nodig voor mijn settingseditor Dreamboxedit.

 

Edit 17:12 Bijgaand wat schermfoto's.

Die van KDE neon(boven) is met een aangepast thema Arc Dark en een wallpaper die ik al een tijdje heb.

KDE Neon klein.png

Mageia 6 klein.png

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste satneef,

Citaat

The DistroWatch Page Hit Ranking statistics have attracted plenty of attention and feedback over the years. Originally, each distribution-specific page was pure HTML with a third-party counter at the bottom to monitor interest of visitors. In May 2004 the site switched from publicly viewable third-party counters to internal counters. This was prompted by a continuous abuse of the counters by a handful of undisciplined individuals who had confused DistroWatch with a poll station. The counters are no longer displayed on the individual distributions pages, but all visits are logged. Only one hit per IP address per day is counted.

bron distrowatch.com

link https://distrowatch.com/dwres.php?resource=popularity

 

maar desalniettemin kun je dat zien als interesse - maar ik geloof ook, ten dele, als distro die men hier ook download

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Onertussen staat Manjaro reeds enkele weken flink op kop in de ranking.Ik heb deze distro reeds enkele jaren op mijn tweede en derde pc en ben er zeer tevreden over.De distro is zeer snel en ontbrekende paketten uit de standaard repositories , haal Je gewoon uit de AUR (Arch Users Repositories).Je hebt talrijke Bureaubladomgevingen (waaronder ook Budgie en Deepin).

AUR-packages worden meestal uit .DEB         of   .RPM-packages gehaald.Updaten van packages gaat ook heel snel.

Manjaro is een rolling-release distro en kan dus steeds opnieuw geupgraded worden(Dus geen clean install bij het uitkomen van een nieuwe versie van Manjaro.

Deze distro is dus zeker eens het  proberen waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux Mint is prima,  in mijn ogen de beste, maar, de nieuwste versie laat niet meer toe dat Screenlets geïnstalleerd wordt, en, dat gebruik ik ALTIJD om gewoon automatisch een metertje rechts boven in beeld te krijgen dat de CPU belasting aangeeft. Zoiets heb ik ALTIJD in de taakbalk op m'n snelle laptops met Windows, en, dan is zo'n metertje WEL zo handig als je tragere oude laptops gebruikt om met Linux te werken.

En hoe ik ook zoek, ik kan GEEN alternatief meterje vinden, linuxgebruikers schijnen dat niet zo nodig te vinden...

 

Op Linux Lite werkt het gelukkig wel.

 

Dat Neon heb ik geprobeerd, leuk, maar, dat flikkert op die oude laptop.

Manjara ben ik nog mee bezig, leuk, probeer verschillende versies, maar, lijkt erg traag?

 

Ziet er naar uit dat ik terugval op Linux Lite als ik geen processormetertje voor Mint meer kan vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2018 om 19:06 zei Bielgeets:

Manjaro is een rolling-release distro en kan dus steeds opnieuw geupgraded worden(Dus geen clean install bij het uitkomen van een nieuwe versie van Manjaro.

Deze distro is dus zeker eens het  proberen waard!

helaas heeft dit image een groot probleem met samba mounts die verdwijnen om de haverklap

dus misschien een ander keer

 

nu maar weer mijn eigen favoriet Opensuse

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi weekend voor een hobby werkje.

Zo heb ik dus ook Linux Mint op m'n laptop gezet.

 

Ik moet zeggen het valt me mee.

Eerder had ik al debian en ubuntu geprobeerd.

Trouwens ook slackware maar dat is al tig jaren geleden.

 

Zoals ik eerder ook had bij andere distro's liep ik weer tegen problemen aan met drivers.

De fan van mijn videokaart draaide te hard in vergelijk met Windows xp,7,8,10.

En m'n bluetooth koptelefoon kreeg ik niet aan de praat.

 

Uiteindelijk de juiste video driver gevonden van nvidia en de fan draait weer rustiger, de temperatuur van de kaart is weer zoals die hoort te zijn.

Bluetooth was moeilijker en kreeg ik niet goed met Blueberry.

Uiteindelijk besloten die te deinstalleren en de relatief oude Blueman te installeren en jawel het werkt.

 

Allemaal goed te doen dus met deze distro!

Vele malen beter dan "vroeger" want toen liep ik van het ene probleem tegen het andere aan.

Altijd driver issues, die vaak niet beschikbaar waren en er met alternatieve gewerkt moest worden.

Prutsen was dat.

 

De video die "Tripleboy" hierboven gepost heeft is een welkome aanvulling in dit topic.

Niet zozeer de gewonnen snelheid van het systeem maar de vele aanvullende software mogelijkheden die daarmee te behalen zijn.

Dank daarvoor!

 

Dank ook aan de TS voor de tip!

Ik start nu Linux Mint standaard op in multiboot ipv Windows10

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een heel mooi en positief verhaal @Satdorus

maar zo is het ook echt

 

een en ander is misschien iets dat je nog nooit hebt hoeven doen  als windows gebruiker maar een linux desktop pC inrichten en aanpassen is geen rocket science

laat ik net heftig hebben zitten aanmodderen met die nieuwe Firewall maar als je de hulp/help topic leest kom je der echt wel uit

 

dat er mensen zijn die er niet uitkomen is logisch die heb je ook bij windows

 

succes met jullie Mint installatie

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een cpu usage metertje onder in de balk.

Die heb ik gedownload als volgt:

Ga onder op de balk staan en druk op de rechtermuisknop en selecteer "add applets to the panel".

Klik bovenin het schermpje op download.

Type in het zoek balkje "simple cpu monitor" en download die.

Klik op Manage.

Scroll naar "simple cpu monitor" en klik op plus in datzelfde scherm.

Zie de cpu belasting onder de balk verschijnen.

 

En daar zijn nog veel meer leuke tooltjes beschikbaar.

 

 

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...