Jump to content

Wat voor motor is dit ?

December10

Recommended Posts

• Moderator

Ik zie een dikke rode en zwarte draad, startmotor of gelijkstroom generator?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Deze motor ziet er zeer robuust uit .  Het heeft jaren een channelmaster 180 cm laten draaien . Volgens de oude eigenaar draai de motor 80 oost 80 west .

Voor mij is dit een nieuw soort motor het ziet er goed uit maar is het ook een goede motor ?

zo ziet hij er met kap uit .

Heb ik jarenlang gebruikt achte mijn Fibo 120 , een beetje overkill en na ombouw voor Usals gebruik , over gedaan aan T90User .

Staat nu ook achter een 1.8m Channelmaster 

Ajak revisie 007.jpg

Ajak revisie 006.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   C-Tech HD 5000-C+ (Dr.HD F16)

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

13 uur geleden zei December10:

Eerst maar de motor ontvetten en op schuren en in de Zink spray spuiten .

Ik sta hier ook nog met wat te restaureren materiaal.

Welk product gebruik je om te ontvetten en kun je meer vertellen over die zinkspray, koop je dat in een spuitbus (of via de compressor)?

En daarna bovenop de zinkspray nog de definitieve verflaag?

Edited by Zilverhippie

Zinkspray koop je gewoon in een spuitbus. Toets maar eens in op Google "zinkspray".
Ik gebruik het altijd als ik gegalvaniseerde kokerprofielen aan elkaar heb gelast om over de lasnaad te spuiten. Dat gaat heel goed. Dat moet je wel een paar keer doen nadat het gedroogd is. Bij slechts één maal spuiten heb je kans dat het na een jaar toch niet voldoende gedekt is en het iets bruin wordt

• Like 1