Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei a33:

Is er nog steeds een probleem met KBS World, dan?

 

Na het bezoek van de schotelmonteurs heb ik niet meer gelezen dat er nog steeds uitvallers waren. Of heb ik wat over het hoofd gezien?

 

groet,

A33

 Nog steeds, monteur is thuis aan het testen met Triax en komt er nog op terug.

1 uur geleden zei Alex1970:

@Sprietje: De LNB's zijn Inverto Black Ultra's. De Venton is door de schotelinstalateur tijdelijk gebruikt als test. Hij denkt schijnbaar dat dat beter resultaat zou opleveren?

Dat bleek niet zo te zijn en ook bleek dat zelfs met zijn Promax meter het niet beter afgesteld kan worden.

 

Feit is dus dat de transponder waar KBS World op zit gewoon de moeilijkst te ontvangen transponder van de Hotbird is en dat velen deze wellicht niet belangrijk vinden waardoor een Triax met A123+HB voor hun voldoet.

Waarom de ontvangst zo moeilijk is begrijp ik ook weer niet aangezien er meer transponders met die parameters (DVB-S2 8PSK, SR 27500, FEC 3/4) op de Hotbird zitten.

Er zijn ook, voor zover bij mij bekend, bij Rolando geen ontvangstproblemen op andere zenders maar aangezien KBS World voor hem het belangrijkst is is een beetje herinrichten van zijn huidige schotel met de focus op 28.2/19.2/13°E een goede stap voordat er een nieuwe schotel gekocht hoeft te worden.

Ja daar moeten we voor gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden zei Alex1970:

:Feit is dus dat de transponder waar KBS World op zit gewoon de moeilijkst te ontvangen transponder van de Hotbird is en dat velen deze wellicht niet belangrijk vinden waardoor een Triax met A123+HB voor hun voldoet.

Waarom de ontvangst zo moeilijk is begrijp ik ook weer niet aangezien er meer transponders met die parameters (DVB-S2 8PSK, SR 27500, FEC 3/4) op de Hotbird zitten.

Er zijn ook, voor zover bij mij bekend, bij Rolando geen ontvangstproblemen op andere zenders maar aangezien KBS World voor hem het belangrijkst is is een beetje herinrichten van zijn huidige schotel met de focus op 28.2/19.2/13°E een goede stap voordat er een nieuwe schotel gekocht hoeft te worden.

KBS World heeft volgens mij hiervoor een hele tijd op een andere frequentie gezeten en daarop was de regenreserve ook slecht. Inderdaad zijn deze parameters niet problematisch.

 

"Een beetje herinrichten". Hoe wil je dat doen?     

 

@Tonskidutch, op deze frequentie zit ook een aantal populaire Italiaanse muziekzenders. Die staan hier regelmatig aan en er zijn absoluut geen problemen met de ontvangst ervan.

 

De schotel zelf is m.i. debet aan de problemen. 11.642 H komt  bij Rolando duidelijkzwakker binnen dan je zou mogen verwachten met een Inverto BU en op de railpositie van een Triax88. ..

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn Visiosat BiSat met 13-19-23-28 (niet maximaal uitgericht op 13oost) ook géén lock op die frequentie.

Met andere 13oost frequenties geen problemen (voor zover ik weet).

 

Bijzonder dat één transponder er zo slecht tussenuitspringt!

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat op de VisioSat  de 11642 H nog zwakker binnenkomt dan op  een Triax88 lijkt me niet zo vreemd, gezien de schotelgrootte.

Maar geen lock verbaast me wel. 

 

Op mijn Fuba DAA850 met rail (dus de lnb kijkt behoorlijk scheel) krijg ik met een MTI lnb de frequentie heel stabiel binnen met gemiddeld 12.5 dB.

Momenteel bij lichte regen 12,2 dB en geen blokjes of uitval.

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Eduard07:

"Een beetje herinrichten". Hoe wil je dat doen?     

 

De rail verschuiven dat de LNB voor Hotbird dichter naar het midden komt, ev. zelfs de LNB voor 19.2°E aan de kant van de 28.2°E plaatsen. Het signaal op 23.5°E wordt dan misschien te laag, maar die kan ev. weggelaten worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zuid-Spanje heb ik op een Triax 115 (een schotel van 100cm breed) een signaalkwaliteit van 54% maar daarbij moet je je wel bedenken dat ik hier maar 50,5dBW veldsterkte heb tegenover 53dBW in Nederland. 2,5dBW minder signaal is scheelt bijna 2 maten schotels van Triax dus vergelijkbaar met een schotel van 74cm breed in Nederland.
Ik heb nooit een problemen met KBS World en dan te bedenken dat de lnb voor de Hotbird bij mij maar liefst 145mm uit het midden staat helemaal aan het einde van de rail.
Mijn satellietontvanger, een Inverto Scena 5M geeft echt geen overdreven signaalwaardes aan. Ik wil de ontvanger nog zien die bij 3% signaalkwaliteit nog een keurig beeld laat zien. Ook mijn Samsung UHD-tv geeft een onberispelijk beeld op KBS-World HD.
Het probleem kan echt niet aan de keuze van de schotel liggen, die is prima. Wel kan er een probleem met de schotel zijn maar ja, het is blijkbaar te veel moeite om de schotel even met een paar draadjes te controleren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Alex1970:

 

De rail verschuiven dat de LNB voor Hotbird dichter naar het midden komt, ev. zelfs de LNB voor 19.2°E aan de kant van de 28.2°E plaatsen. Het signaal op 23.5°E wordt dan misschien te laag, maar die kan ev. weggelaten worden.

23,5 er tussenuit zou inderdaad soulaas kunnen bieden als je daarmee de hotbird meer naar het midden zou kunnen opschuiven door de 19.2 aan de westkant van de arm re plaatsen.

Er nog steeds vanuit gaand dat de arm niet doorhangt. Want dat kost over de hele linie signaal en dan zouden schoren de oplossing zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een goed idee om de arm beter te ondersteunen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Eduard07:

Er nog steeds vanuit gaand dat de arm niet doorhangt.

 

Zullen we dat eens gaan controleren?

 

Kan iemand hoogte en breedte ("working area") van de triax 88 precies opmeten, en de "bottom string", dus de afstand van onderkant schotel tot het (veronderstelde) brandpunt? (Mag ook de afstand van onderkant schotel tot middenin het midden van de LNB-klem zijn; dan zijn alleen wat extra berekeningen nodig met hoeken, en met de "3,5 cm voor het midden van de LNB-klem" waar doorgaans het brandpunt ongeveer zit).

 

De Triaxen hebben geloof ik allemaal de arm die uit de schotel komt; maar voor de metingen graag gewoon de onderkant van de schotel aanhouden.

 

Zo kunnen we uitrekenen hoe lang de "top string" zou moeten zijn, en of de arm dus eventueel  doorhangt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Rolando:

Sprietje, dat met die draadjes heb ik alleens gecontroleerd, ik heb vanaf april vorig jaar tm afgelopen januari nooit problemen gehad, de db sterkte checkte ik nooit, alles werkte en ik had geen verstand van db sterktes.

Begrijp ik goed, dat je voor april 2017 ook problemen hebt gehad en waren dat dezelfde problemen als nu , of was het toen anders ? Wat waren de problemen toen ?

KBS world ontvang ik op mijn SAB TITAN FTASC SE met 14,9 db en ber 0  met als signaalkwaliteit 76 % op Gibertini OP 125 L . 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei paaltjens:

Gibertini OP 125 L . 

 

Dat is wel wat anders dan een Triax TDS88.

aangepast door Alex1970
typo

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...