Ga naar inhoud


Laatste tijd veel storing in het beeld (TV Vlaanderen)


Zebit

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds een aantal dagen heb ik opvallend veel storing in het beeld.

Vooral gecodeerd kanalen (TV Vlaanderen) en dan bv VIER en Canvas

Gewoon bij normaal weer.

 

Ik heb gigablue Quad plus met 3 tuners

Bij alle tuners zijn er problemen.

 

Er is zijn geen wijzigingen geweest in de installatie... Zelfde LNB, kabels, koppelingen, software, signaal sterkte, enz...

 

Ik ben een zoekende naar de oorzaak 

Wie kan helpen ....

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey,

 

Deze week meen ik ook een aantal keer een half beeld gezien te hebben. (zwart onderaan) Meende dat het was na zappen, maar zal het eens in het oog houden.

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig van gemerkt , wel effe tijdens onweer boven Luxemburg

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer omstandigheden zijn niet de oorzaak ... Er is geen verband ...

de storingen zijn er vrij regelmatig .... zo om de 5 minuten wel ergens verstoring in het beeld ... soms een freeze  ... soms het half beeld blokjes

 

Kan het iets te maken hebben met de ouderdom van de hardware ?

de LNB en/of gigablue en/of hard schijf en/of soft decodering (gebeurd lokaal)

De box en hardschijf zijn 4 jaar oud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokjes is meestal het gevolg van de schotel afstelling of verminderd vrij zicht (bomen)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb vandaag de kabels nagekeken en getest. Ik heb 4 kabels lopen  en 3 ervan zijn aangesloten op de satbox.

Heb ze los gemaakt en gecontroleerd en toen leek het deze middag en stabiel beeld te geven.

Doch later op de avond werd de kwaliteit weer beneden pijl..

Dus het zijn niet de kabels.

 

Heb nog dreambox staan en heb die even opnieuw geïnstalleerd en ook daar slechte kwaliteit, 

Dus het is niet de satbox.

 

Wat ik nu ook pas opmerk is dat de zenders op Astra 19.2 geen storingen hebben en Astra 23.5 wel (daar zit zowat alles van TVV op)

Dus misschien toch de LNB die niet meer 100% is (Is een DUO LNB met 4 uitgangen ) ...Zou dat kunnen (De ene die stoort en de ander die nog goed doet ) ?

 

Groetjes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Zebit,

 

Dan vermoed ik toch dat je het moet zoeken in de schotelafstelling.

 

Welke lnb heb je in het midden zitten? (best is die voor de Astra3) (en als dat het geval is en je wilt een antwoord op jouw laatste vraag, dan zet je als test de andere lnb eens centraal. Dan heb je even geen A1, maar dan hoef je niet aan de afstelling van de schotel te komen. Enkel de diseqcinstelling even aanpassen in de ontvanger.)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb zondag de duo LNB zo gemonteerd zodat de koppen van plaats zijn geruild doch het resultaat is dat 23,5 storingen blijft geven en de 19,5 perfect beeld geeft.

Dus het lijkt niet de LNB.

 

Als het toch een slechte afscherming zou zijn van de kabel, hoe kan het dan dat de storingen enkel zijn bij 1 bepaalde satelliet en waarom plots bij 3 kabels op hetzelfde moment.

 

Nog even de constateringen op een rijtje,,,

- Storingen zijn enkel op de 23,5

- signaal is 88 a 93%

- Alle 3 de tuners op GIGABLUE QUAS Plus geven storingen.

- Storingen zijn ook te zien op de de Dreambox

- in de avond zijn de storingen heviger dan in de middag (dan bijna niets).

- Daarnaast komen de storingen op worden heviger en dan verdwijnen ze ook weer voor 10 min zonder enige tussenkomst

 

Als iemand nog ideeën heeft om dit mysterie op te lossen.

Ik verdenk nog steeds de LNB al heb ik met mijn kennis er geen verklaring voor.

 

Groetjes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, even een spectrum analyser aansluiten, dan zie je wat er misgaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja als je de truuk met kabels wisselen hebt gedaan kan ik me voorstellen dat de LNB wissel truuk de volgende wordt

ik heb altijd een reserve single LNB in de la liggen

maar als alle 3 de gigablue's per CCcam protocol zijn verbonden is er ook een andere mogelijke reden voor die storing

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb Oscam protocol lopen maar is in principe ook een softcam concept.

dus @Tonskidutchwat zou dan een mogelijke reden kunnen zijn voor de storing en hoe kan ik dat achterhalen?

 

Ik ga ook proberen ook een spectrum analyse te regelen.

 

Ondertussen zijn de storingen minder frequent geworden en zijn uren perfect beeld maar plots begint het weer.

dus zoektocht gaat verder....

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar het sharen ook een aantal aspecten met zich meebrengt zoals

 

a ) betreffende naar welke zenders gelijkerwijs gekeken wordt 

b ) of die zenders behoren tot een strikter SID beleid afhankelijk per abonnement

c ) het filteren per softcam protocol in de share een werking toont

d ) de instellingen hoe snel de kaart moet reageren en hoeveel aanvragen verwerkt worden

is dat niet in een advies te vatten omdat er onbekende factoren zijn die je ons niet hebt getoond

bij de server toon ik hier 

Citaat

emmcache                      = 2,1,0,0
lb_weight                     = 150

als slecht voorbeeld een van de aspecten die samenhangen met een correcte filtering en parameters instellen

 

ook de client moet juist ingesteld worden

 

laat ons maar eens je config zien!

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua gelijktijdigheid kan ik alvast aangeven dat de storingen aanwezig waren toen maar 1 tuner in gebruik was en ook maar 1 kanaal op dat moment bekeken werd (dus ook geen lopende opname of zo)

 

Toegevoegd de config files.

Gevonden in/gebaseerd op een forum item zo'n 2 jaar geleden en heeft altijd prima gewerkt.

Dus ben benieuwd of je hier iets kan uit afleiden wat misschien toch anders moet.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

oscam.conf

oscam.dvbapi

oscam.user

oscam.server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...