Ga naar inhoud


Laatste tijd veel storing in het beeld (TV Vlaanderen)


Zebit

Aanbevolen berichten


Hmmm ... Heb even gekeken maar kan toch niet goed volgen.

in oscam.server bestand staat protocol = internal en dat moet dan cs378x  worden?

 

Dan eenduidige poort server ...

in de oscam.conf file staat poort  = 16001 maar waar kan ik checken wat de clients heeft staan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog even het softcam verhaal even bestudeerd en begrijp nu redelijk.

maar wat ik eerder al had geconstateerd is dat de storing ook voorkomen op FTA zenders op 23.5 dus daar is decodering niet nodig.

 

Bij zeer zware storing, beeld een seconde zwart,  zie ik nu ook plots dat het signaal drop naar 0%

Morgen eens proberen dit te reproduceren bij iemand anders zijn schotel opstelling 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat de storing ook voorkomt op fta zenders heeft het dus niets te maken met TVV.

Je zal of een storingsbron in de buurt hebben, een lnb of kabel probleem of objecten of bomen in je signaal pad.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet weten dat het afregelen van een schotel met een duo dient te gebeuren, op de astra 23.5.

Dat is de zwakste satelliet, daar moet de schotel het maximale signaal van ontvangen en dat is vandaag echt wel nodig.

Dus de 23.5 kop van de duo lnb moet in de klem zitten en dan de schotel afregelen op astra 23.5.

Is dat niet gebeurd, is er afgeregeld op astra 19.2, dan ontstaan er mogelijk ontvangst problemen.

Dan kijkt de schotel niet alleen te hoog maar nog eens naar de verkeerde satelliet.

In zulke situatie krijgt men nooit maximaal signaal van de zwakkere astra 23.5 binnen.

De satelliet-tuner gaat het inkomend (astra 23.5) signaal dan wel versterken, dat gaat niet eindeloos, er komt een moment  dat versterken niet meer lukt en dan krijg je uitval.  

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zebit,

 

Kan je ons overtuigen dat je de schotel op 23.5 al maximaal had afgeregeld, en dat het misschien aan een externe storingsbron ligt?

 

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

 

Even een update...

Ben dus bij iemand langs geweest die wat meer verstand heeft van die zaken dan ik en kon daar eens proberen of het probleem zich daar ook voordeed.

Na mijn hele uitleg had hij vrij snel een vermoeden waar het probleem zou kunnen zitten en ook een oplossing

 

Wat was nu de oorzaak en oplossing ....dus ter lering en (leed)vermaak 😉

Het probleem situeerde zich bij 2 condensators bij de voedingslijn in de satbox en deze waren ver van optimaal

De bovenkant stond bol en aan de onderkant waren ze al een beetje opengebarsten. Dit zorgt dus voor onstabiele spanning en storingen

Hij heeft deze vervangen.

 

Probleem is nu voor een heel groot deel opgelost, de beeldstoringen zijn voor 97% weg  ... dus heel af en toe nog een minimale glitch....

Dus even aankijken of het zo blijft...

Daarnaast ga ik duo LNB weer normaal positioneren en de bekabeling nog eens kritisch bekijken en een spectrum analyse laten doen


Aan iedereen bedankt voor het meedenken, ik heb er veel uit geleerd.

Hopelijk is mijn probleem ook voorgoed opgelost.

 

Groetjes,


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Zebit,

Dat Is leuk om horen.  Wel raar dat de Dreambox er ook last van heeft.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2018 om 18:50 zei Zebit:

Ik heb gigablue Quad plus met 3 tuners

 

 

wie die geheime redder is hoeven we niet te weten, maar het is alleszins mooi dat je de oorzaak hebt kunnen vinden en met desbetreffende hulp hebt kunnen oplossen

hoe het ertoe gekomen is dat hardware stuk gaat is altijd een raadsel

 

 

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De BER is altijd 0 op ontvangers, om deze te meten is een Sat meter nodig.

 

Belangrijker is de signaal kwaliteit meten, met een goede sat meter weet je dat in een wip.

 

De TVV zenders vereisen een zeer goede afstelling, dit door de TVV parameters die op het randje liggen van wat nog net kan.

 

Vele vrije kanalen zijn met een minder goede afstelling wel nog te bekijken zonder veel storing.

 

Met het hele goede en warme en droge weer dat we al een poosje meemaken zijn er nefaste verschijnselen voor de ontvangst o.a door Inversie in de atmosfeer.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...