Ga naar inhoud


Raad gezocht bij het kiezen van een sateliet ontvanger.


matteoking4

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik ben opzoek naar een sateliet ontvanger waarmee ik minstens 2 verschillende kanalen tegelijk kan kijken,  ik neem aan dat dit bepaald wordt door het "tuner" aantal. Ook zou ik graag 4K kanalen kunnen bekijken. En tenslotte zou ik graag de mogelijkheid hebben om kanalen te streamen naar mobiele toestellen binnen mijn LAN, liefst met ingebouwde transcoding functionaliteit. 

En natuurlijk dit allemaal zo goedkoop mogelijk 😅

 

Als iemand mij kan helpen,  wil ik het graag horen. 

 

Mat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de dreambox 900.....920 kan dit ook                maar ieder zijn keuze

 

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk ook naar je antenne want je hebt tenminste twin LNB's en ten minste 2 kabels nodig tussen schotel en ontvanger.

Verder heb je een losse Canaldigitaal kaart nodig om in de interne kaartlezer van de ontvanger te gebruiken.

(Hierdoor zijn enkele zenders uit je pakket niet te ontvangen)

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei matteoking4:

Hey hartelijk bedankt, ik zal volgende keer wat langer googlen :P, naar hoeveel toestellen kan je dan streamen ? En ik heb gewoon 1 diseqc invoer. Is dit voldoende ?

om goed te zijn moet je alles dubbel hebben 

dus 2x coax 

Twin lnb's

 2 switshen  1x4

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een stacker/destacker.  Maar boren is handiger en goedkoper. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei smetje limb.BE:

om goed te zijn moet je alles dubbel hebben 

dus 2x coax 

Twin lnb's

 2 switshen  1x4

Hey ik heb nog een vraagje, kan je ook single lnb's gebruiken met dit : 'EMP-CENTAURI MS4/4+4PCN10DB-3 CASCADE MULTISWITCH'.
Dan heb ik toch ook geen twee 4x1 switches nodig ? Of vergis ik mij hierin ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, die kan je ook gebruiken, in combinatie met quattro lnb's.

4 kabels per lnb naar de switch, en ten minste 2 kabels van je switch naar je ontvanger.

 

Heb je wel een losse kaart voor je ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...