Ga naar inhoud


Problemen casten (Chromecast) op TV


Garter

Aanbevolen berichten

Tot ongeveer een week geleden werkte alles perfect om TV Vlaanderen te casten (via Chromecast) op mijn TV in Spanje. 

Probleem waarmee ik nu geconfronteerd word: soms heb ik maar een paar seconden beeld, soms een paar minuten en met een beetje geluk een goed kwartier. Dan valt de zender weg en krijg ik het TV Vlaanderen logo (met rode achtergrond) op mijn scherm.

Ik heb zowat alles geprobeerd wat ik (denk) te kunnen doen: Chromecast terug naar fabrieksinstelling gezet, TV Vlaanderen App verwijderd en terug geïnstalleerd (ook eventuele cash gecontroleerd in app), router heropgestart, andere TV Vlaanderen app uitgeschakeld... Niets blijkt te helpen.

Ik ben een beetje ten einde raad, want ik v(o)ind de streaming een beter alternatief dan via de satelliet. Zeker op regenachtige dagen.

Voor alle duidelijkheid: op een tablet of een smartphone doen deze problemen zich niet voor. Dus enkel bij het casten. Wifi in 10MB. Het enige wat ik kan bemerken dat mijn "oude" server uit Lorca is verdwenen en ik thans een server in Murcia heb. Heeft het mogelijk te maken met een "bottleneck" in de wifi signaal (vakantieperiode)? Snelheidsmeting is nochtans constant 10MB download en 2 MB upload.

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Probeer het eens midden in de nacht wanneer de meeste gebruikers op een oor liggen.

In je verhaal stuur je zelf aan op de conclusie dat er niet genoeg bandbreedte is.

 

En met WiFi bedoel je het draadloze wide area internet van je provider, niet het wifi van je modem?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem stelt zich ook 's nachts, doch (blijkbaar) iets minder.

Ik gebruik chromecast in combinatie met TV Vlaanderen al bijna 1 jaar. Het probleem doet zich alleen voor bij TV Vlaanderen (niet bij andere streaming diensten (zelfs in HD) zoals You Tube, VTM  ....) en alleen de laatste week.

Ik probeer het probleem eerst te begrijpen en te detecteren. Waarom alleen TV Vlaanderen en de rest niet? Is het de internet provider (ergens een bottle neck tussen België en Spanje?) of is het mijn draadloze Wifi bij mij thuis?

Mogelijk heeft het te maken met de instelling mijn de QoS (Quality of Service) op mijn router. Dan is wel de vraag:  waarom duikt nu ineens het probleem op. Er is niets veranderd sinds een jaar.

 

Kortom, ik probeer het probleem aan te pakken waar het zich situeert, ik weet alleen niet waar te beginnen. Mijn kennis is op dat gebied niet voldoende.

aangepast door Garter
spelling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar weinig reacties hier. Ondertussen nog wat meer onderzoek gedaan hier. Op een aantal Amerikaanse fora heb ik toch wat meer informatie gevonden.

 

Het is vermoedelijk een combinatie van factoren. In de eerste plaats heeft het vermoedelijk te maken met de app van TV Vlaanderen. Het bufferen schijnt niet goed te lukken met de TV Vlaanderen app. Bovendien zijn we nu in de vakantieperiode waardoor de server in mijn "buurt" (125 km van waar ik woon) heel veel vakantie "internet verkeer" te verwerken krijgt. Hierdoor is de app (vermoedelijk) niet in staat om voldoende te bufferen als de streaming wat minder wordt.

 

Ik hoop dat het probleem zichzelf gaat oplossen. Tips zijn altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reclame van TVV en CDS - "TV op al Uw schermen"

 

Ja, misschien.
Ik kijk liefst TV op een groot scherm (nou ja groot - 42 inch) en niet zitten turen naar een GSM schermpje of tablet schermpje. 
Om het beeld van deze apps op een normale TV te krijgen heb je extra apparatuur nodig, zoals een Chromecast.  En hierbij treden er wel regelmatig problemen op, zoals hierboven beschreven.  Of zoals bij mijn zoon, waarbij de Chromecast alle HDMI poorten van de TV gedisabled had. 

 

Tevens moet je ook beschikken over een tablet of smartphone.  En een goed Wi-Fi netwerk.

 

Dus TV op al Uw schermen?   Ja, maar met nog de nodige kinderziektes.

 

Is dit dan de toekomst?  Los dan eerst eens alle kinderziektes op.

En reken hierbij ook de totale onmogelijkheid om iets op te nemen om later te kijken.  (en kom nu weer niet af dat lineair kijken niet meer van deze tijd is)

 

Willy

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen, dat ziggo, youtube en netflix betere, zwaardere en deftiger servers hebben, die meer gebruikers aankan?

veel maken reclame om te zien en luisteren via een app of computer. Helaas bij prime time en dan nog eens bij slecht weer, durven veel van die apps en services het afweten.

de app van film1 go, doet het ook beter dan de canal digitaal app.

nu meer mensen op verlof zijn, kan dit misschien een probleem zijn, en vergroten als de andere conges beginnen binnenkort.

@Kabeltje87 je bedoelt met opnemen, dat de chromecast ook hdcp aan boord heeft?

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo een beetje het gevoel dat TVV tegelijk warm en koud blaast ivm het streamen. Destijds kon je bepaalde kanalen enkel nog te zien krijgen via streaming (als ik met niet vergis was dat o.a. Fox). Je was dus verplicht de app te installeren indien je bepaalde kanalen nog wilde bekijken.

Laatst kreeg ik nog een promotie mail ivm het bekijken van je programma's in het buitenland op je smartphone en tablet. Je kon zelfs meerdere programma's streamen op meerdere toestellen.

 

Het klopt dus inderdaad dat je je programma's ononderbroken kan bekijken op de tablet of je smartphone. Vermoedelijk kunnen deze voldoende bufferen om niet uit te vallen. Het viel me wel op dat op mijn iPad de resolutie soms naar beneden gaat. Kortom, een iPad kan zich blijkbaar aanpassen, maar voor de Google Chromecast is dit niet het geval. Het probleem manifesteert zich vooral op kanalen (in het bijzonder op Eén) die vermoedelijk veel bekeken worden (Wereldbeker voetbal, Tour de France). Soms geraak je gewoon zelfs niet verbonden met "Eén".

 

Het probleem is dus duidelijk te vinden bij TVV. Ofwel kan de app het niet aan, ofwel is hun server niet krachtig genoeg om in deze (vakantie?)periode voldoende krachtig te streamen. 

aangepast door Garter
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Sonnemans:

Woon ook in Murcia (nabij La Manga).

Heb zonet geprobeerd om TV-Vlaanderen te casten naar mijn TV, en alles loopt perfekt.

 

 

Het werkt wel.  Alleen probeer dit maar eens als je enige bron te gebruiken.   Je zult er dan wel achter komen dat het regelmatig hapert, storingen geeft.  Kortom niet lekker loopt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als primair vind ik het ook niet. Als het echter je enigste mogelijkheid is, ben je toch blij iets te kunnen zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Browser op de TV is veel te traag om bruikbaar te zijn (algemeen).  Nog niet geprobeerd om dit op de HD2400 te doen.  Hoewel mijn ervaringen met het gebruik van een browser op een linux bak niet veel belovend is.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2018 om 22:15 zei Garter:

Snelheidsmeting is nochtans constant 10Mbit download en 2 MB upload.

dat is niet genoeg beste garter

voor SD heb je al  de 15MB/sec nodig

voor HD gaat het mooi en vloeiend met 20 en hoger en eerst bij een 50 Mbit/sec is het beeld een mooi plaatje

 

je kunt wel een transcoding toepassen indien je ook de juiste resolutie kiest

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...