Ga naar inhoud


Problemen casten (Chromecast) op TV


Garter

Aanbevolen berichten

Ik heb nog met een adsl2+ 12 Mbps lijn nog hd ( netflix) gestreamed, gedownload en geskyped tegelijkertijd.

Ik ondervind bvb dat 's avonds YouTube ook moeilijker loopt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelfs nog sd gedaan met chromecast met adsl 3 Mbps, maar kon niks anders doen.

aangezien de telefoon ook via het internet ging, was ik niet beteikbaar.

maar met 12, deed ik alles wat ik wil.

maar nu bij de kabel, merk ik ‘s avond iets meer problemen dan ‘s morgens.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zelfde probleem, ik heb al vanalles geprobeerd...

Dit is het antwoord van TVV:

De technische dienst heeft de Chromecast functie verder getest.
Ze kunnen jou storing echter niet reproduceren.
Je zal je apparatuur en internetverbinding moeten nakijken.
Wij kunnen van hieruit enkel vaststellen dat Chromecast gewoon werkt.



We hopen dat we je hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Mocht je nog verdere vragen 
hebben, dan kan je steeds terecht op 
www.tv-vlaanderen.be/vragen of contacteer ons even opnieuw 
en we horen graag wat we voor je zouden kunnen doen.

Met vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Casten naar tv met mijn laptop ( 8 jaar oud) 4 GB werkgeheugen schokkerig beeld zeker bij live tv kijken minder bij afleveringen die reeds gespeeld zijn op tv en die men opvraagt.De test gedaan met de laptop van mijn dochter 8 GB werkgeheugen snellere processor en alles werkte perfect met dezelfde wifi.

M.v.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Screenshot_66.jpg.2a617456d367e24a9e59d6d4f0e6ab0b.jpgde hardware maakt zeer zeker een deel uit van uw plan of het u gaat lukken of niet, maar dat was altijd al zo zelfs met SD receivers en het oude enigma (zeg maar 1)

 

kijk naar de snelheid die op uw router aangeduid staat wat er dus van uit de centrale binnen geraakt

dan

naar uw LAN of WLAN apparaten wat de snelheid is

ik toon even de telefoons daar ik geen receivers via WLAN heb staan en je ziet dat is een heel stuk minder dan de router en pC hebben

 

 

Screenshot_66.jpg

Screenshot_67.jpg

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog eventjes alles terug verduidelijken.

Het probleem stelt zich enkel bij "Live TV" en dit sinds (ongeveer) eind juni. Het doet zich dus enkel voor bij rechtstreeks uitgezonden TV beelden. Ik heb géén probleem bij het casten van reeds opgenomen programma's van TVV (bv. afleveringen History Channel).

Het probleem doet zich voor bij alle zenders, maar het manifesteert zich duidelijker en veel frequenter bij druk bekeken programma's, zoals bijvoorbeeld de "Tour de France" op "Eén". Het is dan zelfs niet mogelijk om "Eén" te casten om naar de Tour de France te kijken. Ik kijk nu noodgedwongen via mijn iPad.

Ik kan dus wel (bijna) probleemloos streamen op mijn iPad, maar ook daar zie ik dat de resolutie soms naar beneden gaat. Ook hier is het beeld soms zo zwak dat ik zelfs geen tekst meer kan lezen die op het scherm verschijnt. (namen, tijden...)

Ik kan dus enkel concluderen dat het een "streaming"  probleem is. De streaming is de laatste tijd blijkbaar te zwak om HD te blijven casten op je TV.  Blijkbaar kan Chromecast soms wel wat bufferen (dan blijft hij "plakken" ttz. het groen draaiend cirkeltje links onderaan), maar soms is de stream zo zwak dat Chromecast gewoon uitvalt bij gebrek aan een goede streaming.

Het ligt duidelijk ook niet aan mijn router of TV. Bij vrienden geprobeerd in de buurt (andere TV, router, provider, zelfs andere Chromecast). Ook hier stelde zich hetzelfde probleem.

Om verdere discussie te vermijden. 10Mb is ruim voldoende om HD te streamen. In het verleden konden wij "Live" TV kijken en ondertussen konden andere familieleden rustig nog verder surfen  zonder dat dit problemen gaf bij het casten met Chromecast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2018 om 22:15 zei Garter:

Het enige wat ik kan bemerken dat mijn "oude" server uit Lorca is verdwenen en ik thans een server in Murcia heb

dat is toch een beduidende wijziging

verder zie ik je reactie niet als een verheldering maar komen nog meer partijen en situaties in 't gareel

 

10MB -  megabit of MegaByte ik schrijf het soms ook fout

 

live streams hebben een token dat alleen voor de abonnee en door voor de gecertificeerde app bedoeld is

als je enkel een stream gebruiker hebt... hoe is het dan?

 

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan toch een probleem met Chromecast en niet met TVV?

Stelde gisteren vast dat Chromecast een update deed. Voorlopig nog geen blokkering vastgesteld. Hopelijk zijn de problemen nu opgelost.

Blijft een beetje vreemd, aangezien het probleem zich enkel voordeed bij "Live TV" van TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje dat bij het topic past:

Heeft er soms iemand tijd en zin om zenders als 192TV, VH1, VH1 Classic en MTV Music 24 eens te testen via de Chromecast?

 

Reeds sinds het begin van de Chromecast-ondersteuning in de app vinden er korte geluidsonderbrekingen (korte hik, gepruttel,...) plaats bij de benoemde zenders. Het kan 10 seconden goed gaan, maar binnen een minuut zijn toch snel meerdere korte onderbrekingen te horen.

Dit fenomeen doet zich voor op 2 verschillende locaties, zowel bij een Chromecast 1 i.c.m. een 100 Mbps-verbinding, als bij een Chromecast 2 met een 200 Mbps-verbinding. De Wi-Fi-signaalsterke is uitstekend en het probleem treedt niet op bij bvb. Vlaamse zenders.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Amazor:

Een vraagje dat bij het topic past:

Heeft er soms iemand tijd en zin om zenders als 192TV, VH1, VH1 Classic en MTV Music 24 eens te testen via de Chromecast?

 

Reeds sinds het begin van de Chromecast-ondersteuning in de app vinden er korte geluidsonderbrekingen (korte hik, gepruttel,...) plaats bij de benoemde zenders. Het kan 10 seconden goed gaan, maar binnen een minuut zijn toch snel meerdere korte onderbrekingen te horen.

Dit fenomeen doet zich voor op 2 verschillende locaties, zowel bij een Chromecast 1 i.c.m. een 100 Mbps-verbinding, als bij een Chromecast 2 met een 200 Mbps-verbinding. De Wi-Fi-signaalsterke is uitstekend en het probleem treedt niet op bij bvb. Vlaamse zenders.

 

Persoonlijk hier nog geen problemen ondervonden. VH1 staat hier soms op en dit zonder problemen.

Ik heb wel gelezen dat er in januari 2018 er een serieuze bug werd gevonden in Chromecast (de applicatie zorgde soms voor overbelasting van de router). De belofte was om de bug "onmiddellijk" eruit te halen. Blijkbaar verloopt deze update heel traag. De meeste recente modellen krijgen als eerste de update, de oudere modellen volgen pas later.

We zijn ondertussen 7 maand verder...

https://tweakers.net/nieuws/140323/google-brengt-fix-uit-voor-problemen-met-streamen-op-chromecast.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer maar eens de kanalen Eleven Sport  2 of 3 te openen via de live-tv app ( abo minstens basic) wanneer je Androïd gebruikt...Noppes !

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...