Ga naar inhoud


Domotica met spraak


Gast catw

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Voor spraak gebruik ik de Homey van Athom en daarin heb ik nu alles van Somfy gezet zodat ik nu ook kan zeggen dat de zonwering omlaag moet, nadeel is dan dat alles ook dicht gaat boven en beneden.

Verder heb ik de rolluiken ook gewoon, tijd gestuurd, zon op en zon onder, in de Homewizard staan en die zit nu ook met de meeste gegevens in de Homey waardoor de schakelaars die daarin zitten nu ook via de Homey (gedeeltelijk) spraak gestuurd zijn.

Ook de "Woning" app van Apple is daarin toegevoegd waardoor er dus meer mogelijkheden zijn, dat had ik eerst via een Raspberry Pi versie 3 maar dat werkte zo dat ik er snel de stekker heb uitgetrokken.

Natuurlijk kan ik ook het weer opvragen en leest de homey ook net nieuws, de kranten koppen, voor en krijg ik ook een melding als het zou gaan regenen om enkele dingen te noemen.

Ook stuurt de homey mijn muziek in het Sonos systeem altijd netjes aan dus kan ik kiezen tussen de afspeellijsten of radio zenders voor hetgeen ik op dat moment wil horen.

Kom ik thuis dan krijg ik een welkom omdat mijn telefoon gezien wordt in het netwerk en wordt er gevraagd of ik een kop koffie wil, zo ja dan komt dat ook nog goed.

Het enige wat mij nu nog tegenvalt of niet helemaal naar mijn zin werkt is de Honeywell Lyric T6 de communicatie tussen dat ding en de rest is niet erg goed, werkt op heden het beste in de Woning app van apple.

En de ingesproken boodschappenlijst moet ik ook telkens even bijwerken naar een andere winkel en ook goed nakijken omdat de koelkast anders dingen dubbel besteld.

Maar de combi oven magnetron app is er niet goed in te krijgen dus die blijft gewoon via de telefoon werken tot daar een oplossing voor komt.

En als ik naar de tandarts ga dan heb ik gewoon een huissleutel bij mij en heb ik HIER geen probleem mee.

siemensmagoven-2.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mijn domotica systeem wil niet meer afronden, natuurlijk wel te begrijpen in deze tijd van het zuinig omgaan met energie maar van mij mag er wel een update komen die dit gaat verhelpen.

Dit kan je hieronder even beluisteren, ik heb (gelukkig) niet alle temperaturen opgevraagd, alleen die van de zolder in de CV ruimte.

domotica-komma.m4a

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...