Ga naar inhoud


Ervaringen met Apple Home kit


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Google op "homekit rts".

 

Dit is de eerst in de lijst: https://www.50five.nl/blog/hoe-ziet-smart-home-assortiment-van-somfy-er-uit.html

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


"Iemand daar een idee over hoe zo'n Somfy motor met HomeKit te koppelen? Als dat überhaupt lukt... "

 

Zo als in de link van Psychosammy en dan heb je het op deze wijze in Apple Homekit, dit is een rolgordijn met een somfy motor en zo ziet het er uit in de Homekit.

Er zit ook een Somfy Telis 1 afstand bediening bij die ik eigenlijk nooit gebruik vanwege de andere koppelingen welke ik gebruik.

De onderstaande plaatjes zijn eigenlijk de meest eenvoudige, gewoon proberen je kan het altijd weer wissen en nogmaals proberen.

Maar het lukt vast wel de eerste keer.

IMG_1398.PNG

IMG_1399.PNG

IMG_1400.PNG

IMG_1401.PNG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nu met de Corona crisis ligt heel het gordijnenproject even in de kast.

Middels HomeBridge op de Raspberry Pi heb ik wel iets werkend in elkaar geknutseld. Ik zou het volgens deze how-to willen maken: KLIK

 

Lijkt het op het eerste zicht prima te doen.

 

To be continued...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je kan alles heel eenvoudig bedienen met home assistant (hassio) .

Je kan daarin bijna alles koppelen etc ook apple, speakers, camera, tv, sat receivers etc.. en dan alles bedienen via je speaker, telefoon, etc...

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...