Ga naar inhoud


Wifi afstandsbediening


Con

Aanbevolen berichten

Ik ben al een poosje op zoek naar een Wifi afstandsbediening(kje)

naast mijn smartphone.

 

Weet iemand een oplossing?

 

Ik kwam Calex tegen (https://www.calex.nl/assortiment/) maar

een goede handleiding ontbreekt. (wel een groot assortiment).

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een eerdere smartphone gebruikt als extra afstandsbediening (zonder SIM kaart). Eventueel kun je ook een goedkope tablet aanschaffen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad maar die moet je iedere keer opladen.

Een afstandsbediening is meestal een paar jaar te gebruiken.

 

Maar zal de situatie even uitleggen.

Mijn dieren moeten iedere avond naar binnen.

Als ik er niet ben, hetgeen sporadisch voorkomt

doen vrienden dat voor mij.

En dan moet het luik met een afstandsbediening

gesloten worden.

Dan is het eenvoudiger om een simpele

afstandsbediening te hebben.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dan niet beter zo'n goedkoop afstandsbediening met relais ontvanger kopen in China? Het relais last je dan een input van je raspberry schakelen... 

De logica die je dan maakt is dat de ontvanger alleen werkt als jij niet thuis bent / hem hebt vrijgegeven...

Kost je een tientje misschien?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Big fellow zei:

Kan je dan niet beter zo'n goedkoop afstandsbediening met relais ontvanger kopen in China? Het relais last je dan een input van je raspberry schakelen... 

De logica die je dan maakt is dat de ontvanger alleen werkt als jij niet thuis bent / hem hebt vrijgegeven...

Kost je een tientje misschien?

 

Dat zijn allemaal 433 mHz bedieningen. En heb bijna alle 433 mHz uitgefaseerd.

 

Ik wil op het luik een Shelly zetten waar ik een ochtendklok kan instellen.

En daarnaast met een AB dicht kan sturen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het moet dan kan er een eenvoudige afstandsbediening gemaakt worden met een ESP module en een batterij... Dan nog een behuizing maken met je 3D printer 🙂 

Maar ik zal eens zoeken naar een kant-en-klare oplossing 😉 .

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Big fellow zei:

Als het moet dan kan er een eenvoudige afstandsbediening gemaakt worden met een ESP module en een batterij... Dan nog een behuizing maken met je 3D printer 🙂 

Maar ik zal eens zoeken naar een kant-en-klare oplossing 😉 .

 

Dat is inderdaad ook nog een optie.

 

Ik heb nog maar één PI die ik alleen gebruik voor energiemeting

maar ook deze wil ik verhuizen naar mijn Gigabyte met Debian.

 

Nu voor domotica bijna alleen nog Shelly's en ESP-tjes.

 

En het luik zit buiten, 15 meter van min huis. Heb wel een

Wifi accesspoint buiten zitten dus Wifi bereik is goed.

 

Zal mijn handtekening even aanpassen...

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sta jij wel open voor 433MHz afstandsbediening? Zo ja, dan kan je ook zo'n setje aansluiten op een NodeMCU bordje (of enig andere ESP module) waar Tasmota o.i.d. op staat. En die module praat dan weer met Domoticz....  Dan heb je nog altijd een low power (lange batterijduur) afstandsbediening, en geen 433MHz spul op je Domoticz systeem....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn Homey ook bijna alle KAKU schakelaars uitgefaseerd maar de afstandsbediening (AYCT-102) daarvan gebruik ik nog. Die praat met de Homey en die kan dan weer flows naar behoeven starten en mijn Z-Wave en Zigbee apparaten bedienen. Ding gaat al 5 jaar mee zonder ooit een batterij te hoeven vervangen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik weet het, een oud topic, maar ik heb Calex Smart Wifi ontdekt.

Een smart stekker (WCD) en afstandsbediening en besteld.

(samen € 31,00)

 

Wordt vervolgd.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1-11-2020 om 00:30, Con zei:

Ik weet het, een oud topic, maar ik heb Calex Smart Wifi ontdekt.

Een smart stekker (WCD) en afstandsbediening en besteld.

(samen € 31,00)

 

Wordt vervolgd.

 

Het werkt als een speer. -68dBm, meer dan zat en betrouwbaar.

De AB is ook wifi, hetgeen ik wilde. Kortom, het bestaat.

Het enige wat ik uiteraard nog niet weet is hoelang de batterijen

van de AB (2 x aaa) meegaan. Maar die gebruik ik maar één keer

per dag dus zal dat meevallen.

En het fijne is nu dat ik de stekker met de app kan programmeren

op tijd hetgeen met KAKU alleen op een AB kan/kon.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...