Ga naar inhoud


TVV Hoge frequenties


Dafboy

Aanbevolen berichten

Beste leden, 

 

Na ellenlange telefoontjes (5min ongeveer want dan leggen ze toe) met TVV zelf blijkt dat ik dus voldoende signaal heb op 19.2 en 23.5.(ook al zie ik dat niet altijd op de M7 DSR8141)

Echter ontvang ik geen Eurosport, Een of Canvas en nog enkele andere die ik nu niet zo kan opnoemen. Ik heb wel mooi beeld op VTM, Q2, History, Discovery en dergelijke waaruit dus zou blijken dat ik van beide satellieten  signaal ontvang.

 

De test kanalen 99 en 288 hebben mooi beeld en klank.

 

Volgens een TVV medewerker ontvang ik niet de hoge frequenties. Ik heb al vanalles geprobeerd, ik bezit een oudere huurset van een abonnement  van enkele jaren terug.

De LNB zit nu terug op de 19.2 omdat volgens TVV dit bij oudere sets anders een probleem kan geven, ik heb op deze manier wel een iets betere kwaliteit in het signaal.

 

De mal voor het uitlijnen van de LNB bezit ik niet meer, degene die ik online kan vinden zijn te groot na het afdrukken en dus onbruikbaar

 

De schotel is gemonteerd op een tuinomheiningspaal in een metserkuip met snelbeton vastgezet. Als huurder mogen wij momenteel nog niks aan de gevel bevestigen.

 

Volgens mij zit ik gewoon te sukkelen met het uitlijnen van de LNB.

 

Ik ben momenteel heel tevreden van de beeld kwaliteit ook al is de opstelling niet perfect, maar van het bewegen van de schotel door de wind (speling op de paal in de metserkuip) ondervind ik geen enkele hinder.

 

DiSEqC A : Astra 19

DiSEqC B : Astra 23

C en D respectievelijk Astra 28 en Hotbird.

 

Graag jullie hulp en tips om toch van elk kanaal te kunnen gaan genieten.

 

 

IMG_20180928_135026[1].jpg

IMG_20180928_142808[1].jpg

IMG_20180928_142823[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zi te zien ontvang jij geen horizontaal gepolariseerde kanalen.

 

dit valt wel eens meer voor bij de LNB's van TVVlaanderen.

 

Eerst zou ik je LNB wat rechter hangen en andere horizontaal gepolariseerde zenders proberen.

Geven deze ook geen ontvangst dan is de kans groot dat de LNB stuk is.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dafboy

 

Welkom op dit forum

 

Tja van de info van TV Vlaanderen moet je het niet hebben.
Onzin om te vertellen dat de duo-lnb met de hals van de Astra 19,2 in de klem moet. Nee, voor een optimale ontvangst moet de kop van de Astra 23,5 in de klem staan en moet de schotel op de Astra 23,5 uitgericht worden.
In Genk moet de duo-lnb 13,5° schuin staan, zie bijgevoegde hoek.
Hij staat nu 35° schuin en dat is waarschijnlijk de oorzaak dat je de horizontaal gepolariseerde zenders niet ontvangt.
Probeer ook even wanneer de de beste ontvangst hebt, de duo-lnb zo ver mogelijk naar voren, in het midden of zo ver mogelijk naar achteren.

 

hoek van 13,5 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.
Zodra ik tijd heb ga ik met beide tips aan de slag.(hopelijk morgen of zondag)

Ik heb alleen beetje schrik als ik nu moet gaan opnieuw uitlijnen, zoals je ziet op bovenstaande foto's ik de signaalsterkte niet kan zien.

Kan dit door software updates zijn ? Want bij de eerste uitlijning kon ik op zijn minst signaalsterkte zien op de 19.2, op de 23.5 heel soms maar, lijkt slecht contact te zijn....

 

De LNB staat nu helemaal tegen de arm aan.

 

Ik kreeg ook niet meer dan 8 a 8 1/2 blokjes bij eerste uitlijning met de klem op de 19.2, nog daarvoor met klem op de 23.5 kwam ik niet hoger dan 7 1/2 blokjes.

 

Ik ga nu eens alle horizontaal gepolariseerde kanalen ergens in een lijst opzoeken(dacht dit ergens op dit forum tegen gekomen te zijn) en kan ik die signalen controleren.

 

Kan ik het beste die hoek van 13.5° uittekenen op de LNB en die dan met de waterpas uitrichten ? Of bestaan er makkelijkere manieren om dit te doen ?

 

Bedankt alvast en fijn weekend....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zat in een van die ontvangers inderdaad een software fout m.b.t. de aanwijzing signaal sterkte, maar ik weet niet precies welke.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan probeer je het eerst met de kop van de 19,2 in de klem zoals die nu dus zit.
Met de meegeleverde hoek gaat het heel makkelijk. Je print hem uit of als je geen printer hebt leg je een vel papier op je laptopscherm en neem de hoek over op het papier. Deze knip je uit en plakt hem tegen de achterzijde van de duo-lnb. Zorg dat als de duo-lnb horizontaal staat, de bovenste lijn van de hoek ook horizontaal staat. Draai dan de duo-lnb met de wijzers van de klok mee totdat de onderste lijn horizontaal staat. Met een goed timmermansoog kun je dat op het zicht doen maar je mag hierbij natuurlijk ook een waterpas gebruiken.

Maar om te zien of je schotel optimaal staat uitgericht, zul je toch de schotel wat moeten verstellen of met de hand bewegen. Mast achterover trekken en voorover duwen en iets naar links en naar rechts draaien.
De zenderlijst van TV Vlaanderen staat hier: https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Content/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

 

Totaal TV schrijft op 23 mei 2016 over de M7 DSR8141:
Bij de eerste installatie dient men er rekening mee te houden dat de ontvanger enige tijd nodig heeft om een goed ontvangstsignaal van de Astra1 binnen te krijgen. Deze is nodig om de zenderlijst in de ontvanger te laden. Dus niet schrikken en even geduldig wachten als er zwak signaal in het beeld geprojecteerd wordt.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, 

 

Heb de hoek overgenomen op papier, nog maals geprobeerd....wat getrokken en gedaan, helaas geen resultaat.

Als ik de bovenstaande TVV zenderlijst vergelijk met wat ik wel kan ontvangen valt het op dat het enkel de horizontale zijn die ik niet ontvang.

Zoals ik ook al reeds vermoedde denk ik dat mijn LNB kapot is.

 

Ik ga nu op zoek naar een andere LNB en begin dan volledig opnieuw met de installatie en uitlijning.

 

Bedankt voor de hulp en tips....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarentegen kan hij nu wel een andere poort van de LNB pakken en kijken of daar de hoge band wel van werkt :)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via TVV een nieuwe duo LNB met 4 aansluitingen verkregen.

 

Aangezien wij nog druk bezig zijn met renoveren heb ik em voorlopig ook op de 19.32 klem gemonteerd.

Ik ontvang nu alle zenders uit mijn pakket, dus ik ben tevreden.

Later als ik er wat meer tijd in kan steken zal ik hem waarschijnlijk opnieuw uitrichten en op de 23 klem monteren, maar dat is voor na de renovatie.

 

Iedereen bedankt voor de tips en uitleg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...