Ga naar inhoud


triax 78 + 4x megasat multifeed lnb


SvS

Aanbevolen berichten


Beste SvS

 

Ik zie dat jij geen Triax rail hebt maar een SAB-rail. Dan staan de lnb's een flink stuk hoger dan bij een Triax rail. De gradenaanduiding van de schotelelevatie wijkt dan wel 2-3 graden af.
Maar heb jij wel eens een satellietschotel afgesteld? Ik denk het niet.
Het is totaal anders dan een Yagi (hark) antenne die je op een aardse zender af stelt. Daar kun je de antenne flink wat draaien en omhoog zetten voordat je iets aan het signaal ziet veranderen.
Bij een satellietschotel geeft elke tiende van een millimeter al een flinke verandering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger als signaal zoeker moet men echt veel geduld hebben. Die zijn niet gemaakt om "snel" het signaal te verwerken voor een "lock". Indien mogelijk, zet tussen de lnb en ontvanger een kleine satfinder. Deze zijn iets meer gevoeliger. Een andere mogelijkheid is het inhuren van een goede schotel monteur. Scheelt enorm in tijd en ergernis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad nog nooit een schotel gedaan.

een sat Finder is misschien een goede optie.

wel vaker straalzenders geplaatst maar die zijn een stuk simpeler te richten.

denk dat ik inderdaad in dezelfde gedachte ‘ te grof’ aan de slag ben gegaan.

Die 2-3 graden is dat dan 31-32 of 26-27 graden en klopt dan de rest van de berekening nog?

vond het al vreemd dat ik wel 44,5 ruimte had tussen de binnenste lnb. Heb toch echt een triax rail besteld. Deze zal het ook wel doen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...

Hoi Sprietje, schotel project was even op zijspoor terecht gekomen. Signaal was weer verdwenen/slecht en dan weer goed. Door omstandigheden tijdje niet naar gekeken. Nu weer opgepakt.

Ben nu naar een enkele lnb gegaan en heb daar nog een probleem maar zal dat in een nieuw topic zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...