Ga naar inhoud


Triax TDS 80A uitrichten met triax multiblock


Janssen11

Aanbevolen berichten


niks kans loze verkoper .gewoon domme klant .je kan toch niet verwachten dat je niet weet wat je moet kopen en toch besteld en dan terug sturen om dat het verkeerd is gewoon terug sturen. de klant maakt hier een fout .als ik naar een winkel ga weet ik wat ik moet hebben.en als het toch niet werkt gaat het op het schap

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, Tom-17 said:

niks kans loze verkoper .gewoon domme klant .je kan toch niet verwachten dat je niet weet wat je moet kopen en toch besteld en dan terug sturen om dat het verkeerd is gewoon terug sturen. de klant maakt hier een fout .als ik naar een winkel ga weet ik wat ik moet hebben.en als het toch niet werkt gaat het op het schap

Luister eens, als op de website specifiek staat dat het de originele triax rail is, dan mag de klant in dit geval ook verwachten dat deze geleverd wordt. Als ik dan op bel maar de winkel en dan doodleuk wordt verteld dat ze weten dat niet wordt geleverd wat wordt besteld. Dan is dat vrij kansloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tom-17 zei:

het gaat met beide rails perfect wring die sab rail gewoon op de schotel .sprietje schiet niet met spek .de varkens vliegen in rond .afwel had hij te veel gedronken.voedbal he😃

 

1 uur terug, Tom-17 zei:

niks kans loze verkoper .gewoon domme klant .je kan toch niet verwachten dat je niet weet wat je moet kopen en toch besteld en dan terug sturen om dat het verkeerd is gewoon terug sturen. de klant maakt hier een fout .als ik naar een winkel ga weet ik wat ik moet hebben.en als het toch niet werkt gaat het op het schap

Ten eerste heb ik een vreselijke hekel aan voetbal (wat is voedbal??????)

Moet je gaan wringen om hem er op te krijgen?

Bij een SAB-rail staan de lnb's een flink stuk hoger. Als je die monteert staan de lnb's niet meer in het brandpunt van de schotel zodat je minder signaal krijgt. Bovendien klopt dan de elevatieschaal van de schotel niet meer. Deze wijkt dan enkele graden af wat het je moeilijk maakt om de satelliet te vinden.

Ook is de leverancier helemaal verkeerd bezig. Als ik een paar schoenen bestel van maat 45 merk X, dan moet ik ze niet hebben van merk Y.

En dan de klant nog voorliegen dat de Triax-rail niet meer gemaakt wordt terwijl Triax-Hirschmann ze gewoon uit voorraad kan leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat betreffende winkel nog een forse voorraad SAB materiaal heeft liggen terwijl de betreffende leverancier al enige tijd gestopt is met satelliet gerelateerde activiteiten / verkopen. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en straks gaat sprietje zeggen dat je de rail moet omdraaien omdat je ze anders niet schuin genoeg kunt zetten .en dan staan de lnb,s even hoog als met de sab rail. begrijpen wie begrijpen kan.Waarom moeilijk doen.En daarbij de sab lnb houders zijn beter dan de triac houders

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een SAB-rail monteert, staan de lnb's 14mm hoger dan bij een originele Triax-rail

Als je een Triax-rail omdraait, staan ze maar 6mm hoger, een verschil van 8mm dus.

 

Baseer je eerst eens op feiten voordat je onzinverhalen gaat verkondigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Sprietje zei:

......Baseer je eerst eens op feiten voordat je onzinverhalen gaat verkondigen.

 

Daar heb je Sprietje weer met zijn favoriete stopwoordje "onzin"

Alles wat een ander inbrengt is altijd onzin.

Theoretisch heeft Sprietje gelijk, maar in de praktijk maakt het voor de DTH satellieten niks uit of de LNB's wat hoger staan tov. de spiegel.

Wellicht dat het voor de feedhunters wel belangrijk is, daar telt elke millimeter.

Wat veel belangrijker is dat je, op een wat grotere schotel, bij zowel de triax als de SAB rail de 4 LNB's nooit allemaal optimaal afgesteld krijgt.

Vooral in het oosten van het land heb ik de rail wat moeten buigen zodat de 28 en 13 LNB wat hoger komen tov de 19 en 23.

Dat komt omdat de satellieten ook in een lichte curve aan de hemel staan en de onderkant van die rail is normaal vlak.

Maar ook dat is onzin volgens de Grote Expert.

Hoewel... voortschrijdend inzicht Sprietje?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

niks onzin sprietje .ik weet dat het moeilijk voor je is als iemand jou tegen spreek.maar ik denk niet dat je de test al gedaan hebt met de zelfde schotel en lnb alleen de rail verwisselen en dan telkens de ber meten .moet je eens doen misschien zakt je broek wel .ijzerbout zou zich eens moeten laten horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het dan toch 150 procent moet zijn stel ik voor 3 of 4 losse schotels van 60cm en enkele lnb het resultaat zal beter zijn dan met de rail en dan kan sprietje nog eens beginnen over de coax kabel verschiet ervan dat hij daar nog niks over gezegt heeft.90db 60db of 115db .ik stel voor nen gewone twin als vroeger wel 10cm van muur plaatsen .grapje kon niet laten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Old Satterhand zei:

Theoretisch heeft Sprietje gelijk, maar in de praktijk maakt het voor de DTH satellieten niks uit of de LNB's wat hoger staan tov. de spiegel.

Wellicht dat het voor de feedhunters wel belangrijk is, daar telt elke millimeter.

Wat veel belangrijker is dat je, op een wat grotere schotel, bij zowel de triax als de SAB rail de 4 LNB's nooit allemaal optimaal afgesteld krijgt.

Vooral in het oosten van het land heb ik de rail wat moeten buigen zodat de 28 en 13 LNB wat hoger komen tov de 19 en 23.

Dat komt omdat de satellieten ook in een lichte curve aan de hemel staan en de onderkant van die rail is normaal vlak.

Maar ook dat is onzin volgens de Grote Expert.

Hoewel... voortschrijdend inzicht Sprietje?

 

Dus als je een feedhunter bent mag je de schotel wel optimaal afstellen en als je graag 4 satellieten wilt ontvangen, dan is een optimale afstelling ineens niet meer nodig?

De rail buigen? Dat heb je zeker van mij gelezen. Dat heb ik 10-15 jaar geleden al op het forum geschreven. Dat heb ik bij mijn Triax 115 in Spanje ook gedaan. En waarom zou dat in het oosten van het land wel nodig zijn en in het westen van het land niet? Dat maakt natuurlijk niets uit want de Clarkebelt loopt nu eenmaal rond dus moet de rail eigenlijk hol staat, op welke plek de schotel ook staat. Dat heeft ook de Maximum E-85 niet als multifocus schotel alleen de Wavefrontier en de Bigbisat.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-6-2021 om 14:43, Janssen11 zei:

Ik ga ook eens wat andere shops afbellen, als ik er een heb dan laat ik het ook weten.

Sprietje, hartelijk bedankt voor de berekening, ik hoop nu snel aan de slag te kunnen.

 

Ik zou je nog iets laten weten over de multiblock. 

Die ik besteld heb is wel een echte triax 🙂

 

En over het bericht hierboven. Heb een smalle lnb mee besteld. Die ga ik eerst in de sab rail zetten en afstellen. Schijf de waardes op en daarna monteer ik de triax rail en richt deze uit. Dan zien we snel genoeg het verschil in de 2 multiblocks of hey veel uit maakt

16245511797904705947096077573653.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...