Ga naar inhoud


Triax TDS 80A uitrichten met triax multiblock


Janssen11

Aanbevolen berichten

Zelf heb ik een multifeed met triax 78 in combibatie met sab rail en 4x inverto ultra black quad. Gaat al 2 jaar goed. Rond de 89% op de 23 oost en 19.2. De hotbird en 28 oost zitten rond de 79% alleen de zwakkere transponders zitten soms op 50% maar die kijk ik nooit. Met regenval ook niet zo'n last van. Alleen met heel slecht weer is het beeld weg. Heb hem zelf ook in reuver gehad. Nu dan baexem 🙂 durf alleen niet te zeggen hoe het met de nieuwe triax is

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Sprietje zei:

Tja, 89% is ook een slechte waarde. Met een Triax 78(80) moet die nagenoeg 100% zijn. Met Black Ultra staan de koppen maar liefst 14mm te ver uit elkaar. Tja, als je daar genoegen mee neemt.

 

Ik dacht dat we het met elkaar over eens waren dat die waardes niets zeggen.

Ik heb bv ook dat soort waarden, maar toen ik nog OpenPLi 7 gebruikte was het bijna allemaal boven de 100%

In dBs gemeten geeft OpenPli versie 7.3 zo'n 2 dB meer aan dan versie 8.0

De conversie van dBs naar % is gelijk gebleven. 16 dB komt overeen met 100%.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste Old Satterhand, als één van de koppen 14mm verkeerd staat, kun je niet anders dan een slechte ontvangst hebben. Ga je die 14 mm uitmiddelen zodat ze beide 7mm verkeerd staan, heb je nog steeds geen goede ontvangst. Ook kan de kop van de Astra 28,2 niet goed staan als de Astra 23,5 ook al een stuk uit positie staat. Kortom, gewoon bagger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaat niet optimaal. Maar uitval heb ik eigenlijk niet alleen het signaal keldert met veel regen. Veel regen reserve heb je niet. De sab rail wil ik zowiezo nog wisselen voor een triaxrail. Dit omdat bij de sab rail de lnbs eigenlijk te hoog staan. Maar als je het echt goed wil doen kan je beter voor een wavefontier t90 etc gaan. Een triax 78 is eigenlijk niet ontworpen voor multifeed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Offenbeek (Venlo) moet een Triax 78 voor de Astra 1-2-3 en Hotbird als volgt worden afgesteld:
- monteer de Triax-rail zodat het gat in het midden in de onderste groef zit.

- stel de elevatie van de schotel zo in, dat de bovenzijde van de rail in de richting naar de schotel horizontaal staat
- zet de rail 11 graden schuin, in het oosten het laagste, zie bijlage 2
- zet de lnb-houder voor de Astra 19,2 tegen de lnb-arm
- monteer alle lnb's in de lnb-houders zodat de verloopring halverwege de lengte van de hals van de lnb zit.
- zet de lnb's op de volgende afstanden d.w.z., gemeten van punt tot punt aan de voorzijde van de lnb.
a - tussen de Hotbird en Astra 19,2 is 64,5mm
b - tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 44,5mm
c - tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 is 50mm
- om de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 van 44,5mm te halen, moeten van beide lnb-houders iets weggevijld worden op de punten waar de houders elkaar raken, zie bijlage 3
- stel de skew van de lnb's als volgt in:
a - Hotbird 13 op -2°
b - Astra 19,2 op -3°
c - Astra 23,5 op -6°
d - Astra 28,35 op -9°
d.w.z. gemeten t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail
gebruik hiervoor de 4 bijgevoegde hoeken
- stel de elevatie van de schotel in op 30° om de Astra 19,2 te vinden
- draai de schotel totdat je de Astra 19,2 gevonden hebt. Mogelijk moet je de elevatie nog iets bijstellen.
- maak de fijninstelling op een zwakke zender van de Astra 23,5 zodat je maximale signaalkwaliteit hebt

 

Triax rail gat onder 4 sats.jpg

hoek van 11 graden.png

houders dichter bij elkaar plaatsen.JPG

hoek van 2 graden.png

hoek van 3 graden.png

hoek van 6 graden.png

hoek van 10 graden.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist het pakketje ontvangen van *** en 3 keer raden, alweer een SAB rail.

Direct gebeld en zij geven aan dat dit correct is en dat de originele triax rail nergens meer te krijgen is / niet meer gemaakt wordt.

Zou het ook op de SAB rail kunnen met je berekening of weet jij wellicht waar deze wel nog op voorraad is?

aangepast door ceesv
Naam winkel verwijderd, let op onze reclame regels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Janssen11 zei:

Zojuist het pakketje ontvangen van ***** en 3 keer raden, alweer een SAB rail.

Direct gebeld en zij geven aan dat dit correct is en dat de originele triax rail nergens meer te krijgen is / niet meer gemaakt wordt.

Zou het ook op de SAB rail kunnen met je berekening of weet jij wellicht waar deze wel nog op voorraad is?

Ik heb er net een een bij **** besteld. Wil ook vab mijn sab rail af. Heb hun gebelt en hun zeggen dat dit de originele is. Nouw ben benieuwd! Als dit zo is laat ik het je weten 😉

aangepast door ceesv
Naam winkel verwijderd, let op onze reclameregels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...