Ga naar inhoud


Is inbranden beeldscherm nog steeds van toepassing?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op 21-10-2018 om 15:58 zei ceesv:

Hetzelfde als LED, geen inbranden.

 

Ik kijk al 15 jaar naar plasma tv's en nu gedurende een paar maanden naar een oled.

Ik heb nog nooit last gehad van inbranden.

 

Voor mijn kijkbeleving wil ik geen led of qled in huis hebben.

Oled steekt voor mijn criteria met kop en schouders boven led tv's uit.

Heel mooi om te lezen maar inbranden is nog steeds van toepassing dus voor mij geen Oled, twee vrienden van mij kunnen al terug met hun LG c8 Oled ivm inbranden.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Jürgen:

 

Dan heb jij toch wel een exceptioneel slechte ervaring gehad.

Ik kan dat in elk geval niet delen want met al door mij gebruikte Samsungs, en ja dat waren ook niet allemaal TV's, heb ik nog nooit defecten en / of storingen ondervonden.

Dit geldt dus voor Smartphones, Sounbar's en zeker een viertal TV's waarvan 2 van mijn schoonmoeder.

 

Hiervoor had ik Sony waar overigens ook niet mis mee was.

 

Dat niet alleen ik vertrouw Samsung voor geen meter en zal vertellen waarom ooit kochten wij 5x Samsung DVD-VHS VIdeo recorder combinatie, dit heeft precies 1 jaar gewerkt en frapant dat bij alle 5 op de zelfde dag de DVD speler niet meer werkte. Doet je stevig denken aan opzet. Dus voor mij nooit geen Samsung meer. Ook mijn oude Samsung mobiel deed het niet meer na 8 maanden en 2x een Samsung TV was ook binnen het jaar naar de knoppen, bij beiden deed het beeldscherm niets meer.

 

Als ik nu weer een TV gaat aanschaffen kijk ik eerst goed rond en sla de bewuste merken over en zie dan wel waar ik voor kies, voor nu ben ik zeer blij met mijn PLasma en de 32Inch Led full HD TV van SABA doet het ook zeer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik al een paar jaar zakelijk Samsung GSM telefoons en tablets, ik heb nog nooit iets kapot gehad.

Defecten in electronica beginnen zeldzaam te worden, je gebruikt ze tot er een nieuwer model is wat je de moeite vind om over te stappen.

 

Mijn oudste Pioneer plasma, naar schatting 15 jaar oud is nog steeds niet ingebrand, maar met een beetje moeit kan je elk scherm inbranden.

 

Met een beetje verstand gebeurt er niets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zelf 3 Plasma's in gebruik, geen enkel scherm is ingebrand.

Maar ik gebruik die dingen wel met verstand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de C8 Oled nu 6 maanden in gebruik, tot op heden geen spoor van inbranden, en ik ben best wel kieskeurig op beeldfouten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ceesv:

Ik heb de C8 Oled nu 6 maanden in gebruik, tot op heden geen spoor van inbranden, en ik ben best wel kieskeurig op beeldfouten.

Alleen heeft jou TV een flinke concurent namelijk de Samsung Q9FN. Die schijnt vrijwel zelfde reviews te hebben en is op sommige fronten beter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor mij is een zwart beeld wat werkelijk zwart is een belangrijke eigenschap.

Aleen Plasma en Oled kunnen dat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Penthe:

Mijn Plasma heeft een functie om ingebrande logos te verwijderen maar dan moet je de TV wel de hele nacht laten werken, heb het gelukkig nog nooit nodig gehad.

 

In dit geval is er ook geen sprake van inbranden, maar simpelweg een schaduw achterlaten die sowieso na enige tijd weer wegtrekt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...