Ga naar inhoud


Is inbranden beeldscherm nog steeds van toepassing?


Jürgen

Aanbevolen berichten


12 minuten geleden zei Penthe:

Ik heb het nog nooit hoeven aanschouwen gelukkig. Maar volgens jou krijg je bij een plasma dus shaduwplekken in plaats van dat het inbrand. Goed om te weten.

 

Behalve als je het contrast te hoog zet, vrees ik. Maar daar heeft CeesV hierboven ook al op gewezen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel lang via de mediaplayer van de VU muziek geluisterd met permanent

dat constante beeld op TV.

Toen ik weer normaal tv ging kijken zag ik nog zwak de plekken in het beeld

waar de witte strepen waren. (plasma tv)

Na een paar dagen waren die plekken helemaal weg (hoe/wat/waardoor ?)

Sindsdien instellingen aangeplast van de mediaplayers zoals beeld uitschakelen na 1 minuut

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ilseonline,

 

 

Om het duidelijker te maken,

 

 

Google eens op lg philips 

 

Evt. mijn woonplaats toevoegen, lg philips Stadskanaal.

 

 

LG kon ik al van vroeger, troep en die is helemaal kapot gegaan, daarna geholpen door hun staat om door te gaan.

 

In het begin heb ik niet begrepen dat Philips de samen werking met LG is gestart, nu wel !!!!

 

Philips is geen Philips meer van vroeger, jammer dat ik daar niet de grootste baas ben als "domme jongen", geld raakt een keer op aan het eind.

 

Maar Philips als naam blijft altijd mijn vriend, het zelfde als de mensen die mij kennen.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2018 om 20:49 zei moonchild:

LG laat het inbranden niet meer onder de garantie vallen. Ingebrand dan ben je de Sjaak.

 

Ze hebben daarnaast ook een automatische regeneratiefunctie, daarom moet de stroom er altijd op blijven.

vandaag contact gehad met de technische dienst over de oled tv met ingebrande logo moest een foto sturen, eenmaal opgestuurd kreeg ik de keuze nieuw paneel erin maar dan geen 3d functie meer, omruilen tv via lg gelijkwaardig toestel of een refund via de winkel waar ik deze gekocht heb, bedrag van aankoop kan ik dan een ander uitzoeken in dezelfde winkel. voor de laatste gekozen. technische dienst gaat nu overleggen met LG. kijkenof ze er mee acord gaan.

 

dus inbranden valt nog steeds onder de garantie, garantie vervalt over 2 weken dus net op tijd erbij

aangepast door spijk

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2018 om 14:50 zei Jürgen:

 

Het is wat onduidelijk of die reactie op mijn adres bedoeld is, zo ja dan heb ik erbij gezet waarom ik dat vroeg.

Ik stream Internetradio via mijn Macbook en dan blijft de pagina van de site waarvan ik stream urenlang aan staan, m.a.w. de Macbook of de monitor valt niet in slaap wat die normaliter wel doet.

 

Vind het wel vreemd, ik heb ook een LG tv, geen notie van het soort maar...

na ongeveer 3 uur, ondanks dat er (tv)signaal is vraagt hij toch of hij naar

de deep-sleep mode moet gaan. Ik heb wel iets in het menu gezien maar

weet niet meer precies wat, kan nu ff niet kijken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2018 om 09:03 zei ceesv:

LED schermen hebben nagenoeg geen last van inbranden.

 

Heb ik toch zeer zeker andere ervaring mee. Viewsonic monitoren die werden gebruikt voor een automatiserings systeem waren toch echt wel "ingebrand" na een jaar of 2... Het logo van de fabrikant, ABB, welke statisch op het scherm stond kon je nog prima zien als de monitor een zwart plaatje zou moeten laten zien... Die monitoren stonden weliswaar 24/7 aan maar bewezen wel dat inbranden van een LCD/LED mogelijk is/was....

 

Op 25-10-2018 om 17:40 zei Penthe:

Bij mij komen zowel LG als Samsung niet in huis

 

Op 27-10-2018 om 05:53 zei Penthe:

Alle Samsungs die ik heb gehad waren in een jaar kapot

 

Ik heb op mijn werk letterlijk enkele duizenden TVs van eerst LG en nu Samsung in gebruik, en ze gaan in de praktijk zeer weinig kapot. Van de LGs heb ik over de 9 jaar dat ze in gebruik zijn geweest ongeveer 3-5% uitval gehad, en van de Samsungs die nu worden gebruikt heb ik, buiten de DOAs (Dus dead on arrival wat ook wordt gebruikt indien ze binnen 30 dagen kapot gaan), geen enkel exemplaar in 2 jaar... En er zijn ongeveer 2200 in gebruik. Ook van collegas heb ik dezelfde verhalen gehoord, nagenoeg geen uitval... En we praten wel over een totaal van 10000 - 15000 toestellen in gebruik....

Dus de betrouwbaarheid van deze Samsungs is prima, zelfde voor de LGs.. Echter geen vergelijk kwa beeldkwaliteit!

Het lijkt er jammer genoeg op dat jij puur pech hebt gehad @Penthe....

 

 

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27-10-2018 om 15:58 zei stevie-v:

Heel mooi om te lezen maar inbranden is nog steeds van toepassing dus voor mij geen Oled, twee vrienden van mij kunnen al terug met hun LG c8 Oled ivm inbranden.

das dan erg snel als de c8 al ingebrand is die zijn nog niet zo lang uit.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2018 om 20:49 zei moonchild:

LG laat het inbranden niet meer onder de garantie vallen. Ingebrand dan ben je de Sjaak.

 

Ze hebben daarnaast ook een automatische regeneratiefunctie, daarom moet de stroom er altijd op blijven.

valt nog steeds onder de garantie ik had de oled C6 deze week werd ie omgeruild voor een c8 versie zonder daar moeilijk over te doen moest alleen een foto sturen werd beoordeeld toen mocht ik een andere tv uitzoeken bij de zaak  waar ik deze gekocht had, mocht zelfs een ander merk zijn. ( 3d versie ze hadden geen oled-schermen  meer voor ). netjes afgehandeld

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het hierboven beschreven geval is te lezen, dat de tv in 18 maanden 7.600 bedrijfsuren gemaakt had, dat is elke dag bijna 14 uur tv kijken.

Ter vergelijking, de Nederlander kijkt gemiddeld 2,5 uur per dag tv.

Wanneer je naar de bijbehorende foto kijkt lijkt er links onder in het beeld een digitaal klokje te staan, zoals bij sommige teleshopping kanalen gebruikt worden, dus beelden met een behoorlijk statische beeldvulling.

 

Verder wordt beschreven, dat de tv in de overige uren van het lichtnet werd afgeschakeld, waardoor de interne pixel refresher zijn werk niet kon doen.

 

Inbranden is van alle tijden, ik heb vroeger genoeg beeldbuizen vervangen, waarin het testbeeld was ingebrand, men gebruikte de tv ook als radio.

Ook LCD tv's blijken in te kunnen branden, zoals voor kort hier werd aangegeven.

Lees de bijdrage van Big Fellow er nog eens op na.

 

Blijft verder te melden dat het beeld van een OLED ongeëvenaard is.

Kleurweergave, contrast en zwartwaarden zijn subliem.

 

Kijk je alleen RTL 4 en verder niets anders, zou ik mij ook zorgen maken over het inbranden van het logo, bij normaal gebruik, en bij normale helderheid en contrast instellingen verwacht i geen problemen, ze laatste bouwjaren zijn in dit opzicht verder ontwikkeld.

 

Ik heb sinds een maand of 6 een LG OLED serie 8.

Met de nachtelijke refresh behandeling zijn volgens de fabrikant geen problemen meer te verwachten, en tot nu toe kan ik nog niets herkennen wat op inbranden lijkt.

Ik heb jaren Plasma schermen in gebruik, ook die zouden berucht zijn voor inbranden, de oudste is ondertussen 15 jaar in gebruik en er is niets te herkennen.

 

Maar het nachts loskoppelen van het lichtnet en het beschermings en revitaliseringsprogramma overslaan wat LG ingebouwd heeft lijkt mij niet gewenst

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, bij veel huishoudens staat de TV 10-15 uur per dag aan als muurbehang en inderdaad dan vaak op dezelfde zender, dat is toch niks bijzonders en daar moet een TV maar tegen kunnen!

 

Verder is het algemeen bekend dat OLED technologie erg veel last heeft van inbrand problemen en nog niet is uitontwikkeld.  Je begrijpt dat OLED ook niet geschikt is als computer monitor.  Ik zou met de huidige stand van zaken nooit een OLED kopen, dan kunnen die kleuren en zwartwaardes nog zo mooi zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, mee eens, een scherm mag intensief gebruikt worden.

Maar dan moet je een LG OLED wel voor de rest van de dag aangesloten laten op het lichtnet, zodat de pixel refresher zijn werk kan doen.

 

Met mijn kijkgedrag zal het tussen de 5 en 8 jaar duren voordat ik 7.600 kijkuren op het scherm heb staan.

Over 8 jaar weet ik of mijn OLED last krijgt van inbranden.

 

Misschien kunnen ervaringsdeskundigen die wel een ingebrand OLED scherm hebben gehad, aangeven welk bouwjaar dat was en of die toestellen pixel regeneratie aan boord hadden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...