Ga naar inhoud


Is inbranden beeldscherm nog steeds van toepassing?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn MacBook Pro een LG 27UK850 IPS Monitor aangesloten die enerzijds gebruikt wordt om op de laptop te werken maar ook om TV te streamen en muziek te luistern!!!!!

De MackBook Pro is via USB-C op de monitor aangesloten waarover dus niet alleen het beeld getransporteerd wordt maar ook de laptop wordt opgeladen.

Verder gebruik ik de hoofdtelefoon uitgang van de monitor om geluid te leveren op de daarop aangesloten actieve Bose boxen.

Als ik van de laptop even geen gebruik maak dan valt de laptop vanzelf in de sluimerstand en dus ook de monitor.

 

Nu stream ik via mijn laptop ook Internet radiozenders waarbij het betreffende geluid dan via de boxen wordt afgespeeld.

Doordat het geluid via de monitor gaat blijft het beeld van de monitor permanent aan staan totdat ik de site met de betreffende radiozender weer uitzet.

Ik zie geen optie hoe ik het geluid kan laten doorspelen maar dan zonder beeld.

 

Mijn vraag is dan ook, is het bij deze moderne monitoren nog steeds van toepassing dat het beeldscherm kan inbranden?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Oled en Plasma schermen kunnen "inbranden" wanneer je gedurende lange tijd een statisch beeld weergeeft.

LED schermen hebben nagenoeg geen last van inbranden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hetzelfde als LED, geen inbranden.

 

Ik kijk al 15 jaar naar plasma tv's en nu gedurende een paar maanden naar een oled.

Ik heb nog nooit last gehad van inbranden.

 

Voor mijn kijkbeleving wil ik geen led of qled in huis hebben.

Oled steekt voor mijn criteria met kop en schouders boven led tv's uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo

 

Ja ik heb de LG OLED55C6V

en die is dus wel ingebrand omdat die vaak op een bepaald kanaal stond Telecinco uit spanje en die heeft een 5 onderop als logo in  beeld en die is ingebrand.

Ook een balk onderop over de hele lengte van 20 cm hoog als je heel goed keek, en op bepaalde zenders zag je dat beter.

 

Na 1,5 jaar wel netjes opgelost door LG door nieuwe beeldplaat onlangs maar goed hoe is dit over 1,5 jaar weer is de vraag ..

 

Dus OLED kan het ook hebben

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu speelt het probleem nog niet, echter als er een nieuwe TV in huis komt, weet ik niet of het OLED of QLED wordt.

 

Ik let wel op of het op Android draaid, het liefst Stock Android.

 

Televisies die min of meer al afgevallen zijn is Philips en Samsung.

 

Televisies waar ik een oogje op heb is vooral Sony en eventueel LG, echter liever een Sony.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2018 om 17:10 zei Satfreaked:

Hey hallo

 

Ja ik heb de LG OLED55C6V

en die is dus wel ingebrand omdat die vaak op een bepaald kanaal stond Telecinco uit spanje en die heeft een 5 onderop als logo in  beeld en die is ingebrand.

Ook een balk onderop over de hele lengte van 20 cm hoog als je heel goed keek, en op bepaalde zenders zag je dat beter.

 

Na 1,5 jaar wel netjes opgelost door LG door nieuwe beeldplaat onlangs maar goed hoe is dit over 1,5 jaar weer is de vraag ..

 

Dus OLED kan het ook hebben

zelfde tv ook ingebrand de mooie rtl4 logo

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is in ieder geval raadzaam volgens mij om het contrast bij oled dan niet te hoog te zetten. Dat was bij plasma ook zo.  

Hoe hoger de instelling(en), des te meer kans op (snel) inbranden.

 

Hier staat een Panasonic plasma, al 10 jaar. Geen inbranden gehad, wel na-ijlen. (Maar dat trekt na verloop van tijd weer weg.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei spijk:

zelfde tv ook ingebrand de mooie rtl4 logo

 

 

Ja ffe LG bellen als nog geen 2 jaar oud is.

Ik had zelfs geen bon en werd netjes opgelost.

 

en ps zit je elke dag goede tijden slechte tijden te kijken ofzo 😂

 

 

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Satfreaked:

...en ps zit je elke dag goede tijden slechte tijden te kijken ofzo 😂

 

 

 

Het is wat onduidelijk of die reactie op mijn adres bedoeld is, zo ja dan heb ik erbij gezet waarom ik dat vroeg.

Ik stream Internetradio via mijn Macbook en dan blijft de pagina van de site waarvan ik stream urenlang aan staan, m.a.w. de Macbook of de monitor valt niet in slaap wat die normaliter wel doet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

 

Het is wat onduidelijk of die reactie op mijn adres bedoeld is, zo ja dan heb ik erbij gezet waarom ik dat vroeg.

Ik stream Internetradio via mijn Macbook en dan blijft de pagina van de site waarvan ik stream urenlang aan staan, m.a.w. de Macbook of de monitor valt niet in slaap wat die normaliter wel doet.

 

 

Nee was eigenlijk voor SPIJK met ze ingebrande RTL4 logo

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mij ook bij de iMac opgevallen waar het firma logo duidelijk en goed zichtbaar op ingebrand was daar ook bij die iMac in veel situaties een beeldscherm uitschakelen niet werkt

je moet als je dat niet duurzaam kunt aanpassen op het notebook, bij het luisteren van muziek een eigen diashow starten met lus

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ilseonline,

 

 

Citaat

Televisies die min of meer al afgevallen zijn is Philips en Samsung.

 

Televisies waar ik een oogje op heb is vooral Sony en eventueel LG, echter liever een Sony.

 

 

TV, waar denk jij waar Philips weg komt  ...............

 

 

Gr.

 

 

Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...