Ga naar inhoud


Is inbranden beeldscherm nog steeds van toepassing?


Jürgen

Aanbevolen berichten


14 uur geleden zei Codx:

@ceesv, bij veel huishoudens staat de TV 10-15 uur per dag aan als muurbehang en inderdaad dan vaak op dezelfde zender, dat is toch niks bijzonders en daar moet een TV maar tegen kunnen!

 

Verder is het algemeen bekend dat OLED technologie erg veel last heeft van inbrand problemen en nog niet is uitontwikkeld.  Je begrijpt dat OLED ook niet geschikt is als computer monitor.  Ik zou met de huidige stand van zaken nooit een OLED kopen, dan kunnen die kleuren en zwartwaardes nog zo mooi zijn.

Hier sluit ik me volledig bij aan.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is dat me partner een vage RTL 4 logo zag bij bepaalde kleuren anders had ik deze niet eens opgemerkt , ik kon met moeite het ingebrande logo op de foto vastleggen, maar al met al een nieuwe  tv , ik zat al voor een oplossing te kijken voor de Dolby Atmos geluid van netflix , bij deze dus gelijk opgelost. Maar inderdaad als je eenmaal een Oled tv heb wil je niet terug naar een led tv

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 14-11-2018 om 20:38 zei ceesv:

Ja, mee eens, een scherm mag intensief gebruikt worden.

Maar dan moet je een LG OLED wel voor de rest van de dag aangesloten laten op het lichtnet, zodat de pixel refresher zijn werk kan doen.

 

Met mijn kijkgedrag zal het tussen de 5 en 8 jaar duren voordat ik 7.600 kijkuren op het scherm heb staan.

Over 8 jaar weet ik of mijn OLED last krijgt van inbranden.

 

Misschien kunnen ervaringsdeskundigen die wel een ingebrand OLED scherm hebben gehad, aangeven welk bouwjaar dat was en of die toestellen pixel regeneratie aan boord hadden.

 

Wij hebben thuis een LG OLED 55E6V die we eind 2017 gekocht hebben. Na 6 maanden was er een zwarte vlek op het beeld te zien dat met het reinigen van het beeldscherm niet weg te krijgen was. Lg service dienst heeft toen uiteindelijk het beeldscherm vervangen.

 

Nu zijn we een jaar verder en is het logo van nickjr ingebrand. Onze dochter mag per dag max 1 uur tv kijken en dat is dus nickjr. Nadat ze naar bed is kijken wij Netflix, tv kijken zonder logo dus. De tv blijft op standby nadat we klaar zijn met tv kijken en pixel regeneratie (schoonmaken) en beeldverschuiving staan aan. 

 

We hebben dit nu als probleem voorgelegd bij lg en ik ben benieuwd naar het antwoord.

 

Als ik bij de aanschaf had geweten dat bij 1 uur per dag tv kijken naar een zender met een logo inbranding zou ontstaan dan had ik deze tv nooit gekocht. In mijn ogen is dit namelijk geen buitensporig gebruik.

 

Dus om de vraag te beantwoorden. Lg oleds zijn wel gevoelig voor inbranden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

De Oled versie 8 die ik gebruik heeft nog geen enkel teken van inbranden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien eens kijken hoe je beeldinstellingen staan?

Bij maximaal beeldhelderheid en contrast kan ik mij voorstellen dat een logo gaat inbranden, en niet alleen op een Oled.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎15‎-‎11‎-‎2018 om 09:24 zei Drs. IJzerbout:

Hmmm....ik denker eerder datv in het geval van RTL 4 de reklameblokken gaan inbranden.

Volkomen mee eens zelfs , zelfs geen tegenspraak :)

  • Haha 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...