Ga naar inhoud


tvv live tv werkt niet op XP laptop


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ga volgende week voor 2 weken naar Spanje en dacht dus via mijn 'oude' laptop om daar 's avonds wat naar TVV te kijken.

de "live tv" optie is geaktiveerd en werkt correct op mijn android smartphone. Maar op de laptop krijg ik het niet werkend - heeft een veel groter scherm dus zou liever via de laptop kijken via de site van tv vlaanderen. De site wordt geopend via chrome (ik krijg errors in IE) en ik kan een 'live' kanaal kiezen - hierna zie ik een aantal vierkantjes bewegen over het 'live' scherm, waarna de text "deze video kan niet worden afgespeeld" verschijnt. Noch live tv noch de andere on-demand items werken.

op diezelfde laptop kan ik wél naar de live stream van het vtm nieuws kijken, en ook de youtube filmpjes werken prima. Ik heb voor alle zekerheid de laatste versie van adobe flash geinstalleerd maar ook dat hielp niet.

en nee, er staat geen HDMI uitgang op die laptop.

Geen idee welk protocol tvv gebruikt voor zijn 'live' streams maar het zal wel weer een specialleke zijn ..... iemand ervaring mee ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


is niet via wifi maar via netwerkkabel.

en XP is inderdaad een oudje dat overigens nog steeds zeer goed draait.

zal er vanavond eens firefox opzetten - baat het niet dan schaadt het niet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het DRM (digital Rights Management) van de provider kijkt mee en ziet dat windows XP onveilig is als OS, dus krijg je geen beeld

overigens niet alle Firefox versie kun je op XP installeren, dan zul je iets van v 52. moeten proberen

Citaat

Firefox 53.0 and later including 57.0.x has dropped support of the EOL WinXP/Vista.

bron support.mozilla.org

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ondersteuningsperiode van Windows XP werd door Microsoft verlengd tot 8 april 2014. Voor Windows XP Embedded is ondersteuning langer beschikbaar, tot 12 januari 2016 konden klanten nog updates ontvangen.

 

De ondersteuning voor Windows XP werd beëindigd op 8 april 2014. Dit betekent niet dat Windows XP niet meer bruikbaar is. Er is wel een verhoogd risico op virussen en spyware, omdat Windows XP niet langer van beveiligingsupdates wordt voorzien door Microsoft.

 

Sinds 8 april 2014 ondersteunt Microsoft Windows XP niet meer. Windows XP krijgt dan geen beveiligingsupdates meer en wordt daarom een interessante prooi voor internetcriminelen.

 

Het NCSC (Nationaal Cyber Security Centrum) adviseert in samenwerking met Microsoft en andere partijen om niet meer online te gaan met een Windows XP computer. Wilt u gebruik blijven maken van internet op uw pc, stap dan over op een moderner besturingssysteem.

 

Conclusie XP enkele reis naar het Museum. RIP

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, firefox staat erop, maar ook daar geen beeld, nu krijg ik de melding "deze video kan niet op deze browser worden afgespeeld".

ik probeer het nog werkend te krijgen op IE8, door alle security settings uit te schakelen, maar als het écht gelinked is aan het operating systeem (XP) dan zal dat ook niet veel helpen.

ik kan dan nog eens stevie proberen (heb ik ook een account voor).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Jean-Claude:

 

ik probeer het nog werkend te krijgen op IE8, door alle security settings uit te schakelen

 

 

Wow, dat zou ik niet echt doen.

 

Na twaalf jaar van trouwe dienst is het einde verhaal voor Windows XP. Het besturingssysteem kan nog wel gebruikt worden, maar de ondersteuning en dus de beveiliging wordt stop gezet. Microsoft heeft zelf ook aangegeven te stoppen met de updates voor Internet Explorer 8 en dat kan nare gevolgen hebben. “Is jouw Windows XP-pc verbonden met het internet en maak je ook nog eens gebruik van Internet Explorer 8, dan loop je extra gevaar”, aldus Microsoft.

 

Kan je niet gewoon een tablet kopen/uitlenen voor die paar weekjes en gewoon daarop kijken? Eventueel van daaruit streamen naar een tv ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook niet van gisteren, hé .....

ik zet die site eerst in de lijst van "trusted" sites en daar haal ik dan de security settings uit.

de internet en intranet settings daar blijf ik van af.

 

en een tablet kopen gewoon voor wat tv te kijken op vakantie ? Dan lees ik nog liever een boek .......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows PC
Besturingssyteem (OS)

Microsoft Windows 7, 8.1 en 10
Microsoft Windows Vista (32-bit)

 

einde verhaal dus ..... wordt kijken op het mini-scherm van de smartphone.

nu ja, vtm nieuws werkt via vtm website, da's toch al iets, en moet ook nog stevie eens uitproberen dus er is nog hoop.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het beeld van de smartphone niet naar een TV scherm overbrengen, dat lukt tegenwoordig aardig bij recente toestellen.

 

o.a met de Google Chromcast kan je via de Wi-Fi TV VLAANDEREN Live TV op je tv-toestel kijken. Wanneer je de tv-programma’s van de Live TV app op je tv-scherm bekijkt, wordt er niets meer weergegeven op je smartphone of tablet. je kan wel de tv-gids blijven gebruiken. Hier is hoe je te werk gaat:

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...