Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
alleyoop

HDD vervangen

Aanbevolen berichten

Ik heb een 320GB HDD in mijn Uno4kSE zitten die ik wil vervangen door een 640GB HDD die ik uit een defecte laptop heb gesloopt. De kleine HDD is echter niet leeg (opnames, epg-data, backups, etc.) dus ik vraag me af wat de beste manier is om deze te clonen naar de grotere HDD? Ik bezit een USB3 HDD caddy, installeer en mount ik eerst de grote HDD om dan de bestanden van de kleine HDD via USB3 over te zetten met een SSH sessie op de pc of bestaat er een minder omslachtige manier?      

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja der reageert wellicht niemand op omdat er al minstens twee berichten van dezelfde strekking waren voor jou vraag gepost werd met minstens even zo waardevol advies...

dus kijk gewoon even

en

den deze ook

maar ook oudere topics

gewoon de zoekfunctie gebruiken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, ik had natuurlijk alleen maar gezocht in 'Vu plus' en niet in 'Algemeen' of 'Windows'.
Ondertussen zit de grotere HDD al in m'n Vu+ zonder geklooi met de HDD-caddy en dit via de volgende manier:
- Via ftp alle folders met bestanden kopiëren naar pc of laptop
- De kleine HDD unmounten en verwijderen uit de Vu+
- De grotere HDD installeren en mounten onder dezelfde naam als de vorige
- Via ftp alle data terugzetten van pc naar HDD
Het is niet de snelste manier maar omdat ik maar 40GB aan data had op de originele schijf is dit nog best doenbaar, ik heb wel voor alle zekerheid bij instellingen de HDD sleep time even op 'nooit' gezet     

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Jürgen
      Omdat afgelopen jaar de (interne) 1 Tb HDD van mijn UNO 4K SE was gecrasht en ik daardoor alle daarop aanwezige opnames ben kwijtgeraakt wil ik nu van deze HDD en wekelijkse (automatische) backup maken.
      Nu kan ik dat natuurlijk per week de backup handmatig opstarten maar de praktijk is dat dit dan toch weer wordt vergeten en er al snel fouten optreden.

Ik wil de (automatische) backup laten maken op een externe USB HDD welke op mijn Apple Mackbook Pro is aangesloten.
      Dus het programma welk de backup moet maken moet de HDD op de UNO 4K SE wel als netwerk Drive herkennen en uiteraard alleen de wijzigingen bewaren.

Heeft iemand een soortgelijke situatie al bij de hand?
    • Door Jürgen
      Misschien is de titel niet goed gekozen maar dan weet de Mod daar wel raad mee.

Wij gebruiken een circa 5 jaar oude Samsung Smart TV UE55KS8000 met een One Connect Box.
      Op deze TV zie ik m.n. op RTLZ maar ook op andere kanalen regelmatig blokvorming tot stilstaand beeld en de op de TV beschikbare optie 'Signaalinformatie' geeft op de Inforegel 'Bitfoutfrquentie (E-6) signaalfouten aan.
      Ik heb alle hiervoor in aanmerking komende aansluitdozen en kabels vanuit de meterkast tot aan de One Connect Box naar 4G - Proof laten vervangen.
      Een netwerkmonteur heeft het Kabel - signaal gemeten en tot aan de One Connect Box zijn er geen fout gemeten.
      De monteur geeft nu aan dat het waarschijnlijk een 4G probleem is welke dus niet aan de kabels ligt maar wellicht aan de TV One Connect Box.
      Ik denk dat hij wel gelijk heeft want op het moment dat wij op één van onze iPhones Whatsapp gebruiken zie ik meer storingen verschijnen.

Omdat ik schijnbaar met mijn VU+ UNO 4K SE Kabel ontvanger geen probleem heb, ik heb immers geen zichtbare storingen op RTLZ, vraag ik mij af of ik op de UNO een gelijkwaardige meting zoals op de TV kan uitvoeren.
      Ik wil namelijk controleren of de UNO ook storingen op b.v. RTLZ ondervind als ik Whatsapp gebruik.

Met een Satelliet ontvanger is dat geen probleem want daar kan ik de BER opvragen maar bij de Kabel zie ik dat niet.
    • Door snuggles123
      New VTi - Vu+ Team Image - VTi 15.0.x

From VTi Team
      VTi Panel (Blue Button)

Supported languages:
      English, German, Dutch, Italian, Turkish, Danish, Polish,
      Russian, Ukrainian, Czech, Arabic, French, Swedish,
      Portuguese (Portugal), Greek, Bulgarian, Hungarian

With modular, flexible VTi skins
      VTi Bootlogos and Radiomode Logo.
      Short press on blue button opens VTi Panel, long press opens Pluginmenu
      Support for FTDI chipset cardreader like smargo and easymouse2
      Running Softcam shown in the Infobar
      MovieList with extended functions
      Support for full image backup and restore (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Supports VTi image flash online (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Restore Plugins, Bouquets, Settings, etc. during installation
      Remove preinstalled packages during installation (VTi Zero)
      Support delayed descrambling in standby (Solo 4K, Uno 4K, Uno4K SE, Ultimo 4K, Zero 4K, Duo4K SE ,Duo 4K)

• Door sattv4iedereen
      Hi,
      zijn er ergens picons voor de Belgische telenet kabelzenders?
      Na een zoektocht, heb ik ze (nog) niet gevonden.
    • Door kiekiek
      Ik wil graag de Hanssettings op mijn Zero zetten. Image is VTi 13.0.12. In de feed op de box zie ik geen Hanssettings, wel een stuk of 5 lijsten voor Astra 1. Ik heb verder geen Windows, maar wel Ubuntu en FTP.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.