Ga naar inhoud


ci module werkt niet


Altobelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de CI module geplaatst en deze wordt herkend heb zowel cccam als oscam geinstalleerd,  zijn allebei actief maar krijg geen beeld. Zenders apart toegewezen.

Heb echt alles getest met de laatste image van open atv 6.3.

Dus deze wordt dus waarschijnlijk niet meer ondersteund, op de oude image open atv 6.2 wel.

aangepast door Altobelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm oké duidelijk! maar vraagje he waarom maak je geen backup van je instellingen en ga je dan flashen? Is toch veel makkelijker hoef je niks opnieuw te installeren en kan ook niet fout gaan bij installeren. Vergeet 1 ding niet er hoeft maar iets worden aangepast en zorgt ervoor dat het niet goed wordt geïnstalleerd en het ergste is vaak krijg je geen foutmelding te zien!!!

 

Ik doe dat jaren zo en het werkt gewoon. Al mijn instellingen worden automatisch terug gezet na het flashen. En ik kan gewoon veder..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een backup van mijn instellingen gemaakt, maar ik heb het ook zo voor elkaar als ik alleen flash.

De kanalenlijst, picons en de plugins die ik gebruik zitten er ook zo in, zoveel tijd neemt dit niet in beslag, met mijn et 9500 duurt het veel langer om weer settings etc.terug te zetten

of opnieuw te downloaden.

Ik vind het wel jammer dat de CI+ niet meer ondersteund wordt met de nieuwe image, dan maar de oude erin.

Ook vind ik het jammer dat de hd 51 geen blindscan ondersteund en maar 1 smartcardreader heeft.

Het zij zo.

 

aangepast door Altobelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijd geleden werdt er besloten om een opvolger van de Mutant hd2400 te produceren en te lanceren. De Mutant hd3450. Dit met de zelfde hardware specs als de Mutant hd2400,  alleen een geupgrade versie daarvaan en zal het een 4k ontvanger worden. Ook zal er een 1.7 ghz quard core cpu in komen met 2x ci+ reader. 2,5 inch hdd suport en o.a  DVB-S2x tuners zal er in komen met de Si-2166D chip,  en als ik me niet vergis de Si-2166D 60 variant.. Vraag me niet wat de verschil is tussen 55 en de 60 variant, maar het schijnt dat ene net wat gevoeliger is als de andere maar welke beter is weet ik niet. 

 

Maar ze zijn van gedachten veranderd en hebben de hd60 gelanceerd! 

De reden is omdat helaas de verkoop van de hd51 onder verwachtingen was.

De hd51 een discussie was met produceren. De eigenaar wilde eigenlijk de hd51 niet lanceren maar de hd3450 (de opvolger van hd2400) alleen over de uitrusting kwamen ze niet uit ook waren er technische problemen en ze waren financieel krap en ook liepen ze op concurrenten achter dus de druk was hoog en besloten ze snel de hd51 te lanceren. 

Ze hoopten ondertussen dat de verkoop mee zal vallen maar het viel best tegen! 

En met de winst van hd51 hebben ze de productie vsn hd3450 laten liggen en hebben ze de low budget hd60 gelanceerd... 

 

Dus het liep niet zoals hun hadden gewenst dus daarvoor is de droom om de hd3450 te lanceren in het water gevallen.... De hd3450 zal de eerste in de wereld zijn die 4 verwisselbare tuners aan boord had... Helaas bleef het bij een droom... Want ik heb de foto's gezien en het zag er echt wel gelikt uit! Enn! De hd3450 zal ook een Blindscan functie hebben... Als het misschien mee zat was er misschien ook fbc tuners aan boord..

 

Dus als men vraagt waarom de  hd60 een best wel low budget 4k ontvanger is, is dit het reden!

 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook werdt de hardware matige ondersteuning op CI+ een probleem omdat het door de rechtbank werdt tegen ge houden. Tijd geleden heeft @Mimisiku hierover het gehad dat software matig bijna niet te ondersteunen is en hardware matig het nog o.a bij Technisat wordt toegestaan. Maar zal niet lang duren voordat geen enkel enigma2 box ci+ het niet meer ondersteunt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik dit zie verschijnen wordt de module dan ondersteund of niet?
 image.png.8030689e86a837de69eb0fb03b89b151.png

 

Al op een paar images gezien, maar beeld blijft gecodeerd.

Op OpenPLi kwam nl. alleen de melding dat de module niet ondersteund werd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2019 om 01:26 zei Alex1970:

En als ik dit zie verschijnen wordt de module dan ondersteund of niet?
 image.png.8030689e86a837de69eb0fb03b89b151.png

 

Al op een paar images gezien, maar beeld blijft gecodeerd.

Op OpenPLi kwam nl. alleen de melding dat de module niet ondersteund werd.

Ja, met dien verstande dat de authorisatie 100% doorloopt. Bij Nagra kaarten worden de entitlements de eerste keer opgevraagd en dat kan soms wel 30 minuten duren.. Heeft de CI+ module al eerder in een TV gezeten dan is er wel meteen beeld.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die liep op tot 100%, daarna:
image.png.4b894591c18883f0269a76fa152ba9b9.png

 

Maar nu staat er sinds gisteravond (dus zo'n 18 uur):
image.png.fe9258dbd316ad343e3453ac50772d5b.png

 

En verder gebeurd er niks.

Testen in een TV die Ziggo gecertificeerd is wordt de volgende stap (zelf heb ik die TV niet).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de stap waarbij de entitlements geregeld worden. Dit kan wel een uur duren! Ziggo geeft aan dat de Tv (in dit geval de ontvanger) op NPO 1 moet staan. In die tijd dus niet zappen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger heeft 24 uur aangestaan, echter wel op RTL 4 HD omdat die gecodeerd is en NPO 1 niet.

Deze melding kwam ook alleen bij gecodeerde zenders in beeld, dus niet bij bijvoorbeeld NPO 1 HD.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat NPO1 wordt door Ziggo zelf opgegeven in het begeleidend boekje bij de CI+ module

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er in het CI+ pamflet..

 

IMG_0932.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...