Ga naar inhoud


ci module werkt niet


Altobelli

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn mutant hd 51 een c+ 1.2 module van Smit (ziggo irdeto) geplaatst , maar deze werkt niet.

Ik gebruik open atv 6.3.

Ik gebruik mijn ziggo kaart normaal in de smartcardreader, maar wilde deze ook een keer testen in de common interface.

Hij ziet de module niet, heb deze er goed ingezet. ook met de c+helpfunktie geen resultaat.

De module werkt goed in de tv.

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er zit geen zendertoewijzing in.

 

Er staat in het menu:

herstel

initialiseren

geen module gevonden

Stel uw pincode in

voer blijvende pin in

toon ci berichten

geschikt voor meervoudig decoderen

hoge bitrate ondersteuning

aangepast door Altobelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Altobelli:

Er zit geen zendertoewijzing in.

 

Er staat in het menu:

herstel

initialiseren

geen module gevonden

Stel uw pincode in

voer blijvende pin in

toon ci berichten

geschikt voor meervoudig decoderen

hoge bitrate ondersteuning

Als ik de module erin zet hoor ik wel een klik, maar vindt geen module, dus kan ook niets doen om de kanalen zichtbaar te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk de module tot zo ver het kan, ik had dat bij de hd2400 ook je moet de module heel ver in de gleuf drukken. 

 

Welke smartcard heb je van ziggo? De oude oranje irdetto kaart werkt nog op deze boxen. Chip naar boven gericht in de kaartlezer schuiven. (volgens mij?) 

 

Ga maar eerst naar fabrieksinstellingen en dan moet je ci plus helper v4.6 hebben. Google ernaar en je zult het vinden. Het kan zijn dat je moet aanmelden op die sites maar wees niet bang de sites zijn veilig en gratis. Installeer het op je box, box herstarten en dan moet je rtl 7 en daarna de rest open kunnen krijgen. Je kan kijken tot zover je abo op ziggo het toelaat. Het werkt veder uitstekend heb het tijd geleden mooi werkend gekregen. 

Owja zorg dat HD functie op de reader aan staat. Kun je vinden op de comon interface menu,  waarschijnlijk heet het " sta hoge bitrate toe" zeg je "ja" dan je box restarten. 

 

ci plus helper kun je ook via de extenions downloaden op je box. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Altobelli:

Ik heb in mijn mutant hd 51 een c+ 1.2 module van Smit (ziggo irdeto) geplaatst , maar deze werkt niet.

Ik gebruik open atv 6.3.

Ik gebruik mijn ziggo kaart normaal in de smartcardreader, maar wilde deze ook een keer testen in de common interface.

Hij ziet de module niet, heb deze er goed ingezet. ook met de c+helpfunktie geen resultaat.

De module werkt goed in de tv.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Kies je in het CI menu wel voor de geschikte CI+ ?
Menu - Instellingen - Common Interface - Basis instellingen

daar met L of R toets , de juiste modus instellen
(keuze uit: CI standaard, CI+ v1.2, CI+ v1.3, Auto)

In jouw geval kiezen voor CI+ v1.2 en bewaren met groene toets

 

screenshot: openATV 6.3 met plugin enigma2-plugin-systemplugins-ciplushelper_4.6-r0_all.ipk

screenshot.jpg.145d475495b0187d1a9303eb2eda44ff.jpg

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei satmaat:

Kies je in het CI menu wel voor de geschikte CI+ ?
Menu - Instellingen - Common Interface - Basis instellingen

daar met L of R toets , de juiste modus instellen
(keuze uit: CI standaard, CI+ v1.2, CI+ v1.3, Auto)

In jouw geval kiezen voor CI+ v1.2 en bewaren met groene toets

 

screenshot: openATV 6.3 met plugin enigma2-plugin-systemplugins-ciplushelper_4.6-r0_all.ipk

screenshot.jpg.145d475495b0187d1a9303eb2eda44ff.jpg

 

Hoef niet ik liet het op auto en na herstart werkte het gewoon..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Altobelli:

De smartcard werkt op de tv, dus dat is goed.

Ik zal de module er nog een keer goed instoppen,zodat deze niet verder kan. De box moet eerst de module

vinden en dan kan ik verder.

Ik zal wel het eea testen en kijken wat hij dan doet.

Op de tv werkt het zobiezo wel want je tv ondersteunt zobiezo ci+

Maar wil je je ci+ mobule laten werken moet de ci plus plugin goed werken, sterker nog het moet bij opstarten het automatisch opstarten. En je zult er van zelf erachter komen wanneer de module wordt gedetecteerd en werkt want er komt een melding op beeld van "initisalering ci module" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI+ ondersteuning is bij bijna alle images verwijderd onder druk van de rechthebbenden. Zonder CI+ hulpprogramma's gaan deze modules dus niet meer werken! Of ze voor de Mut@nt nog beschikbaar zijn weet ik niet, maar op een kaal OpenATV gaan ze niet werken..

 

Mocht er geen te vinden zijn, dan zou je wellicht een Full Backup kunnen vragen aan de Mut@nt HD51 community van iemand die nog een CI+ image draait...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou moet ik erbij zeggen dat ik 4 5 maanden geleden ziggo had en met de toenmalige image van OpenAtv, werkt het met ciplus helper extensie en ook ik had versie 4.6! Met de eerdere versies werkte het niet stabiel alleen met versie 4.6 werkt (te) het goed! Maar goed toen gebruikten we allemaal nog OpenAtv v6.2!!! @Altobelli de kans bestaat dat op v6.3 het niet meer werkt.. Hou dit wel in je achterhoofd en mocht het zijn dat je het hoe dan het niet voor me kaar krijgt probeer een OpenAtv versie te vinden die zeker een paar maanden oud is..... Ik vindt het raar dat het niet werkt ik ken mutant boxen door en door en ze werken allemaal op de zelfde manier. Ik kreeg het toen gewoon werkend op mijn Mutant hd2400. Sterker nog iedere dag keek ik vol tevreden naar nl zenders over smartcard met de module in mijn box.. Maar de kans bestaat dat op de nieuwe OpenAtv versies het niet meer werkt en ook weet ik niet of er een nieuwere versie van ci+ helper extenie bestaat! Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit; heb even naar de extenies gekeken en ci plus helper staat er niet meer tussen! Dus zeer waarschijnlijk wordt het niet ondersteund op de 6.3! 

Dan is er nog 1 oplossing naar de officiële site van OpenAtv gaan en daar een oude versie van het versie 6.2 downloaden en kijken wat er gaat gebeuren. Ik zal als ik jou was een versie nemen dat zeker maand of 5 oud is, weet je zeker dat het werkt. Probeer gewoon de versies van v6.2 van de afgelopen 5 maanden uit kom je wel achter wanner het werkt. En vergeet niet te back-uppen... 

Helaas heb ik geen ziggo met module meer anders had ik het wel even uitgeprobeerd..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...