Ga naar inhoud


checken of een recording descrambled is


ikbenjos

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik heb onlangs een vuplus uno 4k se gekocht en ben er zeer blij mee.

Ik heb bijna alles ingesteld gekregen zoals ik het wil 🙂

 

1 ding dat ik me nog afvroeg:

Is er een manier om te checken of een recording gedescrambled is?

Bij opnames heb ik 'do not descramble' opstaan, na de opname, wanneer de vuplus in standby staat, worden de opnames dan gedescrambled.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei ikbenjos:

Hallo Allemaal,

 

Ik heb onlangs een vuplus uno 4k se gekocht en ben er zeer blij mee.

Ik heb bijna alles ingesteld gekregen zoals ik het wil 🙂

 

1 ding dat ik me nog afvroeg:

Is er een manier om te checken of een recording gedescrambled is?

Bij opnames heb ik 'do not descramble' opstaan, na de opname, wanneer de vuplus in standby staat, worden de opnames dan gedescrambled.

 

Alvast bedankt!

 

Nog even specifiëren: ik zoek een methode om via command line, database, web call, ... te checken of een bepaalde recording descrambled is.

 

In de gui op de vuplus staat er een slotje wanneer de recording nog scrambled is.

Dit slotje verdwijnt na het descramblen, het wordt dus wel ergens bijgehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum.

Als jij een opname maakt van een gecodeerd kanaal zoals b.v. van RTL4 HD en de Smartkaart direct in de interne kaartlezer gebruikt zijn de opnames onbeperkt houdbaar en terug te kijken zonder het uitvoeren van enige actie.

Gebruik jij echter de Smartkaart in een CI-Module dan is de opname maar beperkt houdbaar, dit afhankelijk van de opgenomen kanaal en Scrambel methode.

 

Waar staat de melding 'do not descramble' ?

Welke Image (software) gebruik jij in de UNO 4K?

Kun jij jouw opnames gewoon afspelen?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Datei:Einstellungen_Aufnahmen_3.png

 

kijk je eerst hoe je het ùberhaupt instelt, daar default/normaal de opname meteen gedecodeerd wordt

dus afwijken van de standaard doe je bewust

als je dan gecodeerd gaat opnemen, dan worden de opnames in standby gedecodeerd op dezelfde volgorde als de opnamen

en het ledje knippert tijdens de stanby totdat ie klaar is - > indien je dat proces onderbreekt door online te switchen blijven enkele films gecodeerd

 

het decoderen neemt evenveel tijd in beslag als de opname, ergo je moet effe rekenen wat je allemaal per timer hebt opgenomen en hoeveel standby tijd verstreken is

duidelijk?

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jürgen:

Welkom op dit forum.

Als jij een opname maakt van een gecodeerd kanaal zoals b.v. van RTL4 HD en de Smartkaart direct in de interne kaartlezer gebruikt zijn de opnames onbeperkt houdbaar en terug te kijken zonder het uitvoeren van enige actie.

Gebruik jij echter de Smartkaart in een CI-Module dan is de opname maar beperkt houdbaar, dit afhankelijk van de opgenomen kanaal en Scrambel methode.

 

Waar staat de melding 'do not descramble' ?

Welke Image (software) gebruik jij in de UNO 4K?

Kun jij jouw opnames gewoon afspelen?

 

 

Hallo Jürgen, bedankt voor je antwoord!

 

De melding do not descramble staat er bij wanneer ik een recording aanmaak via autotimer.

Ik heb VTI 14.x op de UNO 4k gezet

De opnames zijn gewoon af te spelen op de UNO 4k, maar ik wil na het descramblen reclame detecteren in de opname.

 

Ik kan de smartcard helaas niet in de interne kaartlezer gebruiken.

Ik heb een smartcard met CI+ module.

4 uur geleden zei Tonskidutch:

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Datei:Einstellungen_Aufnahmen_3.png

 

kijk je eerst hoe je het ùberhaupt instelt, daar default/normaal de opname meteen gedecodeerd wordt

dus afwijken van de standaard doe je bewust

als je dan gecodeerd gaat opnemen, dan worden de opnames in standby gedecodeerd op dezelfde volgorde als de opnamen

en het ledje knippert tijdens de stanby totdat ie klaar is - > indien je dat proces onderbreekt door online te switchen blijven enkele films gecodeerd

 

het decoderen neemt evenveel tijd in beslag als de opname, ergo je moet effe rekenen wat je allemaal per timer hebt opgenomen en hoeveel standby tijd verstreken is

duidelijk?

 

 

Hallo Tonskidutch, bedankt voor de duidelijke uitleg.

 

Het werkt inderdaad zoals je beschrijft, ik zou gewoon graag een manier hebben om te checken of een opname al dan niet descrambled is op een bepaald moment.  En dit zou ik graag uit een script doen, zodat ik na het descramblen reclame kan gaan detecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na nog wat zoeken heb ik toch een oplossing gevonden.

Via ffprobe (te vinden bij ffmpeg) krijg je sommige info enkel terug bij een gedescrambled recording.

 

scrambled:

PS E:\Recordings\vuplus> .\ffprobe.exe -v quiet -print_format json -show_format ".\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.t
s"
{
    "format": {
        "filename": ".\\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.ts",
        "nb_streams": 10,
        "nb_programs": 18,
        "format_name": "mpegts",
        "format_long_name": "MPEG-TS (MPEG-2 Transport Stream)",
        "size": "1270141536",
        "probe_score": 50
    }
}

descrambled:

PS E:\Recordings\vuplus> .\ffprobe.exe -v quiet -print_format json -show_format ".\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.t
s"
{
    "format": {
        "filename": ".\\CSI_ Miami - FOX -  - 20190111 2120.ts",
        "nb_streams": 10,
        "nb_programs": 18,
        "format_name": "mpegts",
        "format_long_name": "MPEG-TS (MPEG-2 Transport Stream)",
        "start_time": "7091.148178",
        "duration": "2902.692000",
        "size": "2006360064",
        "bit_rate": "5529653",
        "probe_score": 50
    }
}

 

Ik ga nu checken of het veld 'duration' aanwezig is in de output van ffprobe.

Is het veld aanwezig, dan  is deze recording descrambled.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...