Ga naar inhoud


openvision 7


dreamboxzrend

Aanbevolen berichten

De OE 2.5 is voor de recente Dreamboxen ook heel stabiel. Juist vanwege het kleiner aantal plugins en de specifiek voor Dreambox geschreven plugins. Geldt uiteraard ook voor de OE 2.5 afgeleide images (NewNigma2 etc)

 

IMHO neem je als je kiest voor Dreambox ook niet meer voor OpenPli (alike) images. Dan kies je dus ook bewust voor de Dreambox images.. Uiteraard persoonlijke mening (en in de praktijk bij mij bewezen).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er zonet achtergekomen dat een blindscan op C band helemaal mis gaat.

de LO frequentie wordt niet meegenomen dus je ziet alleen maar een KU start en eind frequentie en geen C band frequentie.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo raar.. C-band vind je bijna niet meer in de Europese regio. Heeft ook een hele korte range (ergo: voor blindscan nauwelijks interessant). Loopt van 4 Ghztot 8 Ghz als ik het goed heb. Ondersteunt dat überhaubt MCPC of is dat nog SCPC. Analoog ooit in de USA gebruikt. De digitale variant is me helemaal vreemd..

 

Even wat nagezocht en aangepast...

Eutelsat is al lang uit de C-Band alliance gestapt en heeft dat voor 'dood' verklaard.. Eigenlijk alleen nog interessant voor de POR (Pacific Ocean Region)..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2020 om 20:21, Mimisiku zei:

Niet zo raar.. C-band vind je bijna niet meer in de Europese regio. Heeft ook een hele korte range (ergo: voor blindscan nauwelijks interessant). Loopt van 4 Ghztot 8 Ghz als ik het goed heb. Ondersteunt dat überhaubt MCPC of is dat nog SCPC. Analoog ooit in de USA gebruikt. De digitale variant is me helemaal vreemd..

 

Even wat nagezocht en aangepast...

Eutelsat is al lang uit de C-Band alliance gestapt en heeft dat voor 'dood' verklaard.. Eigenlijk alleen nog interessant voor de POR (Pacific Ocean Region)..

Huh ??

Ja met een Triax TDS64 klopt dat wel maar met een echte schotel zijn er zomaar een stuk of 10 satellieten te ontvangen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat beoog ik te zeggen. Het aantal 150 cm+ schotelbezitters en dan nog draaibaar is niet zo groot..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat recht heb jij, maar als je jezelf nooit op dat gebied hebt bevonden, is het misschien ook niet helemaal eerlijk dat je dit soort dingen "beoogd te zeggen"

De C-band is een enorm leuke frequentie waar voor de hobbyisten onder ons veel te vinden is met verschillende diameter satelliet schotels.

Het hoeft ook niet altijd een 1.50 Mtr schotel te zijn, met minder zijn goede resultaten te behalen.

 

Je zegt ook in je verhaal dat Eutelsat uit de alliance is gestapt, terwijl juist Eutelsat op meerdere satellieten en posities nog C-band gebruikt, zelfs voor tijdelijke newsfeeds.

 

Conclusie: C-band is nog steeds een interessante frequentie, alleen niet voor gebruikers met een 64cm Triax voor Astra/CDS of Ziggo.

het is jammer dat de blindscan niet op deze image werkt. Daarom val ik weer terug op OE 2.5.

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2020 om 15:20, Mbomhof zei:

Hallo allen,

 

ik ben ook wat aan het stoeien met de OpenVision image en vooralsnog bevalt het, op één punt na.

Ik krijg mijn netwerkshare niet actief.

Op mijn vorige Image (OpenATV) kon ik via de netwerkbrowser eenvoudig mijn NAS vinden met daarop mijn share voor wat muziek en video's.

Met deze OpenVision image kan ik via de netwerkbrowser wel de NAS vinden, maar kan ik geen shares vinden met mijn login met tamelijk veel rechten.

Ik kan alleen de shares vinden als ik inlog met het root account en dat vind ik toch iets te veel van het goede.

Maarr... Ik wilde natuurlijk wel weten of het werkt. Na inloggen met het root account zie ik de shares en kan ik een netwerkmout opslaan.

Hij lijkt echter geen verbinding te maken en ik kan er via de mediaspeler dus ook niet naar toe.

 

Ik wil eigenlijk net als bij de OpenATV image een verbinding met mijn share kunnen maken met de username/password die ik daar voor heb.

 

Anderen met dezelfde of een andere ervaring?

Iemand tips/suggesties?


Ik heb dat ook gemerklt, het enige wat het bij mij tot nu toe oplost is een regel erbij zetten in /etc/fstab (bijv. via DCC) en daarna volledige herstart geven.

<IP-adres van je NAS>/<pad naar de map die je wilt mounten> /media/net/<naam van de mount>  nfs intr  0 0

Dus stel je hebt de volgende mount ingesteld in Menu > Instellingen > Systeem > Expert instellingen > Netwerk > Device > Mountbeheer > Mountpoints beheer:

Untitled.png.267c6e2270b5edc19290c4bef0b0928d.png

Dan zal je fstab er waarschijnlijk zo uit moeten zien:

rootfs               /                    auto       defaults              1  1
proc                 /proc                proc       defaults              0  0
devpts               /dev/pts             devpts     mode=0620,gid=5       0  0
usbdevfs             /proc/bus/usb        usbdevfs   noauto                0  0
tmpfs                /var/volatile        tmpfs      defaults              0  0
192.168.1.11/volume1/video /media/net/NAS  nfs intr  0 0

Vergeet de herstart niet.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Leuk! Ik ga hem dit weekend nog even testen. De vorige werkt goed op mijn 920.

bedankt weer Satmaat 👍

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf bij mijn standpunt... Zolang er geen gewone image download + feed voor de populaire ontvangers bestaat blijft het nerdware en heeft een gewone satellietgebruiker er niets aan. Je kunt het immers nergens downloaden tenzij je een Dreambox 920 hebt die je bij de test images via Mediafire kunt downloaden...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Satelliet zei:

Blijkbaar kan je deze niet meer downloaden.

Openvision 10.1 is nog maar sinds gisteren beschikbaar om te builden. Weet niet of al iemand deze ter download heeft.
Ik heb gisteren zelf een build van openvision 10.1 voor mijn dm920 gemaakt. Heb die enkel nog met kabel (DVB-C) getest.
Na maanden zonder schotel, deze vandaag weer geplaatst. Als het goed werkt, wil ik wel mijn back-up image uploaden.

aangepast door satmaat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Image is inderdaad niet te vinden. Afwachten dus.

58 minuten geleden, satmaat zei:

Openvision 10.1 is nog maar sinds gisteren beschikbaar om te builden. Weet niet of al iemand deze ter download heeft.
Ik heb gisteren zelf een build van openvision 10.1 voor mijn dm920 gemaakt. Heb die enkel nog met kabel (DVB-C) getest.
Na maanden zonder schotel, deze vandaag weer geplaatst. Als het goed werkt, wil ik wel mijn back-up image uploaden.

 

@satmaat. Test je de image met een twin tuner voor kabel of gebruik je net als ik de FBC tuner?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...