Ga naar inhoud


mutant hd 51 UHD kanalen


Altobelli

Aanbevolen berichten

Mijn neef heeft een Mutant HD51 met open atv 6.2 en een draaibaar systeem.

Ik heb hetzelfde systeem, zelfde kanalenlijst etc. alleen mijn lnb is van een ander merk.

Hij heeft mij gevraagd of ik dezelfde klacht heb als hij, wat betreft de vrije uhd kanalen op 19.2 E.

Als hij naar de vrije ses uhd kanalen gaat krijgt hij beeld en het beeld valt dan even weg en komt weer terug, maar dan is de helderheid weg en wordt de kanalenlijst flets.

QVC en Fashion tv hebben het niet op 19.2 E

Als hij naar de vrije kanalen gaat op 23.5 /28.2/13 E gaat alles wel goed, dan valt het beeld niet even weg en blijft alles helder.

Ik heb daar totaal geen last van.

Ik ben even langs gegaan bij hem en alles gecontroleerd, maar kan niets vinden. Mijn lijst erin gezet, maar het probleem blijft.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een probleem met de HDR settings?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen, maar het is maar op enkele kanalen op 19.2 E, de rest werkt gewoon goed, ook de 2 overige kanalen op 19.2 E. De overige sats ook geen problemen.

En de instellingen zijn bij mij hetzelfde, zelfde box, image etc. en ik heb geen problemen, alleen de lnb is anders.

Allebei de nieuwe tuner dvb s2x erin gezet.

Ik heb wel een Panasonic tv en mijn neef een Samsung tv, misschien de instellingen, ga ik nog eens bekijken

 

aangepast door Altobelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan met upscaling van doen hebben

 

Kijk even naar zijn settings betreft welke modi bedoel ik eigenlijk staat deze op 2160 of 1080? en is het een UHD tv of een Full HD tv probeer deze settings eens anders bij een UHD bijvoorbeeld op 1080 zetten ik denk dat het hem daarin zit. deze settings dus aanpassen in de Mutant. Dan zou het goed moeten zijn een LNB's zijn er in vele soorten maar als de afstelling van de schotel enz. goed is heb je bij elke LNB op HD en UHD prima beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDR probleem van de TV.. Deze ondersteunt de colorspace niet. Even in de handleiding van de TV kijken of hiervoor een menu-optie voor is. Soms werkt het maar op 1 specifieke HDMI ingang. Uiteraard controleren of de TV over de laatste firmware beschikt.. Leidt dit alles tot niets..... Jammer! Andere TV kopen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Color space, wat heeft dat van doen met de ontvangst?   voor zover mij bekend totaal niets, ik heb zelf een  Philips Full HD uit 2012 met de Mutant HD51 en deze speelt perfect UHD af bij Altobelli ook ik denk dat color space hier toch echt weinig mee van doen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij speelt goed af omdat die TV geen HDR kent en gewoon het standaard beeld weergeeft. De probleemkanalen worden in HDR uitgezonden, de TV herkent dit (en schakelt om). Helaas verwerkt deze TV dit niet correct en komen de extra kleurenbits niet aan. Hierdoor is dus de een 'grijs-zweem' over het beeld. Enige oplossing is de TV correct (laten) instellen. Gaat dit niet, dan jammer.. De mutant stuurt het beeld uit zoals het binnenkomt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei maja:

Het ligt waarschijnlijk aan de skin als je de media skin gebruikt zou het moeten werken. Het probleem is bekend bij openATV .

 

 Het moet natuurlijk de MetrixHD skin zijn. Dat is de skin die normaal bij de openATV image geleverd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎21‎-‎1‎-‎2019 om 12:56 zei Altobelli:

Mijn neef heeft een Mutant HD51 met open atv 6.2 en een draaibaar systeem.

Ik heb hetzelfde systeem, zelfde kanalenlijst etc. alleen mijn lnb is van een ander merk.

Hij heeft mij gevraagd of ik dezelfde klacht heb als hij, wat betreft de vrije uhd kanalen op 19.2 E.

Als hij naar de vrije ses uhd kanalen gaat krijgt hij beeld en het beeld valt dan even weg en komt weer terug, maar dan is de helderheid weg en wordt de kanalenlijst flets.

QVC en Fashion tv hebben het niet op 19.2 E

Als hij naar de vrije kanalen gaat op 23.5 /28.2/13 E gaat alles wel goed, dan valt het beeld niet even weg en blijft alles helder.

Ik heb daar totaal geen last van.

Ik ben even langs gegaan bij hem en alles gecontroleerd, maar kan niets vinden. Mijn lijst erin gezet, maar het probleem blijft.

 

3 uur geleden zei Altobelli:

Ik ga eerdaags weer naar hem toe en dan zal ik het eea nakijken en zonodig aanpassen.

 

Neem jouw ontvanger eens mee naar jouw neef en sluit die bij hem aan.
Werkt die bij hem ook goed, dan kan je uitsluiten dat het aan zijn bekabeling/lnb/schotel opstelling ligt.
(dan zou het aan zijn ontvanger moet liggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor het late bericht, was nog niet in de gelegenheid het eea te testen.

Heb alle instellingen bekeken ook van de tv HDR uitgezet.

Geen resultaat.

Ik blijf het vreemd vinden dat het maar 2 kanalen zijn op 19.2 E,  andere kanalen op 19.2 wel goed, de rest van de kanalen op diverse sats doen het ook goed.

Ook een andere sat tuner in de box gezet (dvbs2x), geen resultaat.

Lijkt mij niet dat het aan de box ligt, want dan moeten de andere kanalen het ook niet doen.

Ik zal er eens een andere lnb opzetten, ik ga alles testen op toch het eea uit te sluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...