Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt op Astra 19.2


Pieterrr

Aanbevolen berichten

Wie zou mij kunnen zeggen hoe ik van "afstemmen mislukt" op Astra 19.2 afkom. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, Openpl 7.0 geïnstalleerd, kanalen opnieuw gescand. Niets heeft geholpen. Het vreemde is dat ik daar bij de overige satellieten geen last van heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een paar mogelijkheden opgesomd:

Ka band in de instellingen i.p.v. Ku band bij Astra 19

Tuner niet goed geconfigureerd voor Astra 1

Diseqc instellingen voor Astra 1 foutief ingesteld

Diseqc schakelaar defect

Kabel tussen Diseqc schakelaar en LNB defect

LNB defect

Verkeerde, CCS coackabel gebruikt.

Geen of corrupte transponderlijst voor Astra 1

 

etc.

etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik kamp nog steeds met hetzelfde probleem. Nu heb ik het op 19.2 oost. Bij de andere satellieten is de ontvangst ongestoord.Voor alle satellieten heb ik dezelfde tuner instellingen. Tussen deze storingen door heb ik gewoon beeld met 16 dB ontvangst. Het is nu windstil.

PrY2FGjjTYmsXHL+i9%FPg.jpg

aangepast door Pieterrr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 21-2-2019 om 17:51 zei Pieterrr:

Het vreemde is dat ik daar bij de overige satellieten geen last van heb.

LNB voor 19.2 Astra 1 Defect?

Diseqc switch defect?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je die storing op alle Astra 1 transponders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt op een los of slecht contact in de F connector buiten, zo'n kabel beweegt bij het draaien, best mogelijk dat die coaxkabel te strak staat of ergens tegenaan loopt .  

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou het inderdaad kunnen zijn gezien steeds het onvoorspelbare karakter.  Dank voor je reactie. Ik ga morgen alle verbindingen na. Dan hoop ik morgenavond hier terug te komen en dan hoop ik te kunnen zeggen dat het probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel mebo870. Het probleem is opgelost. Perfecte ontvangst nu nadat ik alle aansluitingen had gecontroleerd. Een aansluiting was wat losgedraaid, waarschijnlijk door het draaien van de schotel en de hevige stormen die er onlangs zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...