Ga naar inhoud


VU+ UNO 4K SE wel of niet via de kabel blijven gebruiken


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot nu toe gebruikte ik onze UNO 4K met de DVB-S2X Tuner uitsluitend voor satellietontvangst in Spanje.

Thuis had ik deze UNO 4K met de DVB-C Tuner (via KABEL) wel op onze Samsung 55" UHD TV aangesloten maar deed er op een incidentele opname na eigenlijk niets mee want wij gebruikten de TV ontvanger volledig om naar de TV en Netflix te kijken.

Omdat wij nu hebben besloten om in het vervolg in Spanje alleen nog maar TV via het Internet te streamen is de VU+ feitelijk overbodig en heb ik deze VU+ zowel hier als op MP te koop aangeboden.

 

Ik twijfel nu echter of het nog wel zo verstandig is om de ontvanger te verkopen.

Misschien kunnen jullie mij helpen om een goed overwogen besluit te nemen.

 

Wat zou de eventuele toegevoegde waarde kunnen zijn om via de KABEL en via de VU+ naar de TV kanalen te kijken i.pv. rechtstreeks op de TV?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen,

als je een fatsoenlijke UHD TV met DVB-C tuner ingebouwd hebt is er geen meerwaarde bij je Ziggo kabel abonnement met een oranje kaartje of CI+  module in het CI+ slot

totdat je meerdere opnames wilt maken die wegens het uitzendschema gelijktijdig gebeuren ( met de DVB-C FBC tuner ) en jij die opnames als uitwisselbaar formaat ( het .ts bestandsformaat ) wilt archiveren

 

de opnames op de horizonbox zijn maar een bepaalde tijd geldig en dus gelimiteerd te her-bekijken, dat is het voordeel van je Enigma2 opnames

 

is dat gelijktijdig opnames programmeren niet interessant voor jou kun je de UNO4K net zo goed verkopen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik begrijp dus dat het beeld wat de VU+ UNO 4K i.c.m. de DVB-C Tuner via de (Caiway Kabel) op de UDH Smart TV produceert niet significant beter is dan rechtstreekse ontvangst op de UHD Smart TV.

Incidenteel opnemen kan ik ook via de externe USB Drive op mijn TV.

Dis opnames zijn onbeperkt geldig maar helaas alleen op de TV afspeelbaar maar ook dat is verder niet echt boeiend.

 

Dus blijft de UNO gewoon in de verkoop.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ho, halt

of de beeldkwaliteit op een Samsung wel of niet significant beter of slechter is kan ik niet voor dat merk vastleggen (ik heb geen referenties van die Samsung)

dat zou je zelf moeten kunnen zien n testen op locatie

 

maar als de beeldverwerking gelijkwaardig is, dan JA

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft altijd lastig om de beeldkwaliteit zonder de beschikbaarheid van 2 dezelfde apparaten naast elkaar goed met elkaar te vergelijken.

Het gaat hierbij om een Samsung UE55KS8000 serie van 2016 met normaliter een goed beeld.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hebben wij in ons appartement nauwelijks een mogelijkheid om 5 speakers te plaatsen dus daarvandaan gebruik ik een Teufel Soundbar en die geeft zowel via de TV als via de UNO een prima geluid weer.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-3-2019 om 12:30 zei Jürgen:

Incidenteel opnemen kan ik ook via de externe USB Drive op mijn TV.

Dus opnames zijn onbeperkt geldig maar helaas alleen op de TV afspeelbaar maar ook dat is verder niet echt boeiend.

 

Dus blijft de UNO gewoon in de verkoop.

 

 

Toch realiseer ik mij dat er toch nog een beperking is, althans dat denk ik want ik kan het hier in Spanje nog niet testen.

 

Als ik mij het goed kan herinneren kan ik met de Samsung Smart TV weliswaar via een externe USB drive opnemen maar niet naar 1 kanaal kijken en tegelijkertijd een ander opnemen.

De Samsung Smart TV heeft immers maar één tuner ter beschikking.

Omdat ik toch wel regelmatig iets wil opnemen terwijl ik naar een ander kanaal kijk is dit voor mij toch een reden om de UNO niet te verkopen.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...