Ga naar inhoud


programmeren AB wil maar niet meer lukken


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

Geruime tijd werkte het goed, ttz twee VU+ ontvangers naast elkaar elk met zijn eigen AB en code in die AB.

De Duo deed het op 0001 en de Solo op 0004.

Nu is het al een tijd zo dat deze beide ontvangers wel eens vastlopen (zo begot niet weten waarom)

Maar het gevolg is dat geprogrammeerde opnames niet gebeuren.

Dus ik dacht, we zetten de ontvangers even in fabrieksmode, en we beginnen opnieuw.

( Dat was nog al wel eens gebeurd zonder resultaat weliswaar wat betreft vastlopen, maar tegen beter weten in doet een mens wel eens wat meerdere keren)

Het resultaat is op het vlak van de AB codes in de ontvangers dat die natuurlijk ook weer op de originele instellingen stonden.

Nu heb ik de geëigende methode zijnde:

1)      De cijfers 2 & 7 ingedrukt houden totdat het witte knopje rood gaat knipperen.

2)      De “help” toets indrukken.

3)      De volgende cijfercombinatie intoetsen.

4)      0001 voor de VU+ SOLO & DUO

5)      0002 voor de Vu+ UNO & Ultimo.

  Al meerdere malen geprobeerd en het wil maar niet lukken.

Ofwel luisteren beide ontvangers naar niets ofwel naar beide AB's.

De codes die voordien werkten waren voor de Duo 0001 en voor de Solo 0004.

Wat kan er fout gaan?

Ik deed het al met de ontvanger aan en uit, dus ook dat probeerde ik.

Dat de AB's respectievelijk elk voor de ene of de andere ontvanger werken is belangrijk daar ze bij mekaar in de directe buurt staan.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zal ook op je SOLO zelf in moeten stellen dat hij naar de 0004 codes moet 'luisteren'.

Zit ergens in het menu, kan nu niet kijken waar precies dat in het menu zit en misschien is dat ook wel weer anders bij de verschillende images waar het precies zit.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei RS2000:

Je zal ook op je SOLO zelf in moeten stellen dat hij naar de 0004 codes moet 'luisteren'.

Zit ergens in het menu, kan nu niet kijken waar precies dat in het menu zit en misschien is dat ook wel weer anders bij de verschillende images waar het precies zit.

OOOOOPS , dikke oops, dat was ik vergeten te vermelden. Er zit openpli op en ik kan me niet herinneren dat ik vorige keer in het menu diende te gaan. PAS OP. dat wil niet zeggen dat het niet zo was maar ik weet het niet meer. Ik ben wel even gaan peepen in het help menu, maar daar vind ik niets wat betreft de AB.

Mocht je kunnen uitvissen waar ik in de box zelf iets dien aan te passen hoor ik dat graag.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee is het inderdaad gelukt, en zodra ik dat menu opende openden zich ook enkele slapende grijze cellen. Inderdaad eerst daarin dan pas de remote control zelf. Bij deze bedankt ik hou deze zeker bij.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...