Ga naar inhoud


Opnames mislukken soms: 0 bytes opgenomen


hiburg

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een aantal maanden gebruik ik een VU+ Uno 4K SE met dubbele DVB-S aansluiting, tot volle tevredenheid.

Ik maak dagelijks opnames via de timer , kijk ze veelal af via de Ipad via Infuse. Er lopen twee coaxkabels vanaf de Triple LNB naar de ontvanger.

 

Alleen een enkele keer gaat de opname mis: hij staat dan als 0 bytes als grootte in de opnamelijst en deze is dan niet af te spelen.

Ik gebruik als image VTI.

 

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ? Ik wil de harde schijf niet formatteren omdat ik dan al mijn opnames kwijt ben, een optie om het bestandssysteem te kunnen herstellen heb ik nog niet kunnen vinden in VTI.

 

 

 

C398824A-FC99-4D69-8FC5-DB9FDE27B2FA.jpeg

B3B4BB58-565D-4191-9C2D-1FCE8008E0D0.png

44882F2A-E5E5-4E80-8482-AE5B3AA14153.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


0 Bytes betekend dat de opname niet kan plaats vinden omdat:

- a de schijf vol is

- b de opnamelocatie foutief is gekozen via EPG timer bijvoorbeeld in het flashgeheugen

- c de softcam je kaart niet MAG gebruiken omdat er gelijktijdig een ander gedecodeerd wordt

- c1 er wordt tegelijk gestreamd

- c2 er wordt gelijktijdig een andere gekeken

- d de softcam niet juist is geconfigureerd (plaats alle bestanden in text tussen de twee accolades / code)

- e er een overlap met een andere timer was of is danwel timeshift is tegelijk in gebruik

- f meerdere bouqetten toestaan uitgeschakeld is

 

nu mag jij het ons verder verduidelijken

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

0 Bytes betekend dat de opname niet kan plaats vinden omdat:

- a de schijf vol is

- b de opnamelocatie foutief is gekozen via EPG timer bijvoorbeeld in het flashgeheugen

- c de softcam je kaart niet MAG gebruiken omdat er gelijktijdig een ander gedecodeerd wordt

- c1 er wordt tegelijk gestreamd

- c2 er wordt gelijktijdig een andere gekeken

- d de softcam niet juist is geconfigureerd (plaats alle bestanden in text tussen de twee accolades / code)

- e er een overlap met een andere timer was of is danwel timeshift is tegelijk in gebruik

- f meerdere bouqetten toestaan uitgeschakeld is

 

nu mag jij het ons verder verduidelijken


Ik denk dat het probleem c1 en/of c2 is want ik kijk vaak via de ipad terwijl de vu+ dan aan het opnemen is, en ook maak ik vaak tegelijk meerdere opnames. Maar dat zou toch moeten kunnen vanwege de 8 tuners die er intern in worden doorgelusd ?  Ik kreeg bij de EPG geen waarschuwing (timers staan bijv. op dagelijks of maandag t/m vrijdag), als het niet kan krijg je een gele warning zoals laatst met bbc2 tegelijk opnemen met nieuwsuur.

 

De harde schijf is volgens mij niet defect. Maar je kan dus niet het programma streamen dat tegelijk opgenomen wordt ?  Dat doe ik wel vaker en dan werkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Hiburg,

 

Ik heb dit ook zo nu en dan met een VU ultimo 4k

Al van alles aan gedaan tot recent een hele nieuwe HDD met extra ventilator.

Ik heb het niet vaak meer maar het komt zo nu en dan nog voor.

reden a t/m f zijn dan niet van toepassing

C1 lijkt me flauwekul, idd vanwege die hoeveelheid tuners

Ik kan rustig een opname kijken terwijl er 3 worden opgenomen, die opnames zijn dan allemaal prima.

Het blijft mij helaas een raadsel waarom er zo nu en dan een opname met 0 bytes bij zit

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een conflict op LNB niveau?  twee streams die dezelfde polarisatie vereisen maar de ene vereist een hoge band, de andere stream een lage band. Ik heb mij er onvoldoende in verdiept. Wellicht zijn er bij een conventionele LNB (dus niet JESS2) ook beperkingen van toepassing ten aanzien van het gecombineerd ontvangen van verticaal- en horizontaal gepolariseerde signalen? Maar nogmaals: ik heb me er niet in verdiept, en mijn veronderstelling kan de grootst mogelijke quatsch zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2020 om 21:13, hiburg zei:

Er lopen twee coaxkabels vanaf de Triple LNB naar de ontvanger.

 

8 uren geleden, mebo870 zei:

zijn er slechts 2 die het kwadrant gaan bepalen

 

In het verleden hebben we het er al eens over gehad, alleen een Jess2 / Unicable II  switch met bijbehorende wideband LNB's voor je satelliet posities zal ervoor zorgen dat je die kwadranten met 8 tuners ten volle kan benutten met een standaard triple twin LNB gaat dat niet.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2020 om 09:10, Tonskidutch zei:

zonder ook maar iets te weten van jou situatie kunnen we natuurlijk helemaal NIETS in onze glazen bol zien

of

je kijkt naar a t/m g of je kijkt ook nog eens in de log van de softcam wegens strafmodus en SID's

Ik heb het zelfs bij onversleutelde kabelzenders regelmatig, zelfs bij radio.

Zo neem ik op BRF1 (onversleutelde kabel radiozender) om 08:29 's morgens "Die Presseschau" op (overzicht van de krantencommentaren in België), gedurende 7 minuten.

Vandaag had ik opnieuw 2 opnames, ene van 0 bytes, en een andere van 7 minuten.

Op dat moment liep er geen enkele andere opname.

Met softcams of CI modules lijkt het (bij mij) dus niets te maken te hebben.

Dan zouden dus a tot en met f buiten beschouwing zijn, en enkel nog een gammele harddisk als mogelijkheid in aanmerking komen.

 

Ik vraag mij ook af of het geen bug in de software is, dat hij soms problemen heeft als de ontvanger / HDD uit standby moet komen.

Kan ik ergens een logfile vinden van mogelijke schrijfproblemen?

0byterecordings.png.5bea3f90605d5c4382c1a06ea57e5b73.png

aangepast door zzzzzz
verduidelijkingen

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

de doorsnee images / software wacht heust wel op een gezonde HDD schijf of NAS die de schijven nog moet op toeren brengen uit -0- stand

box standby / not deepsleep

wil echter niet zeggen dat er bij een bepaalde HDD geen probleem kan ontstaan omdat die HDD veel spanning trekt om op te starten of inderdaad niet gezond is

de gezondheid van de HDD kun je op enkele manieren testen, die methoden heb ik niet paraat in dat blote hoofd

 

overigens kan het ook ermee te maken hebben dat de EPG en dus timers niet zuiver uitgelezen kunnen worden

welk image

welke EPG plugin

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

de doorsnee images / software wacht heust wel op een gezonde HDD schijf of NAS die de schijven nog moet op toeren brengen uit -0- stand

box standby / not deepsleep

wil echter niet zeggen dat er bij een bepaalde HDD geen probleem kan ontstaan omdat die HDD veel spanning trekt om op te starten of inderdaad niet gezond is

de gezondheid van de HDD kun je op enkele manieren testen, die methoden heb ik niet paraat in dat blote hoofd

 

overigens kan het ook ermee te maken hebben dat de EPG en dus timers niet zuiver uitgelezen kunnen worden

welk image

welke EPG plugin

 

Tja, dit is wel de harddisk waarmee het toestel geleverd werd, hoewel dat natuurlijk niet door VU+ zelf gedaan werd.

Het is ook een probleem dat pas onlangs begonnen is.

Dat je het niet uit je blote hoofd weet is geen probleem, maar met z'on antwoord ben ik natuurlijk niet veel.

maar is er geen LOG file waarin je kunt zien wat er met recordings gebeurd is?

 

Wat timer plugins betreft: deze is manueel ingegeven, dus via "Add Timer", manueel zender ingegeven, opnamenaam, beginuur en einduur.

Het is een herhalende timer, die op maandag tot en met zaterdag loopt.

Hier komt dus geen plugin aan te pas en zelfs geen EPG.

De opname loopt dus bijna iedere dag van de week, de 0 bytes opnames treden echter niet iedere dag op.

Ze treden ook niet alleen bij deze op, maar ook bij TV opnames,  via de AutoTimer of via de EPG ingesteld.

Ik kan er geen lijn intrekken.

 

Image is VTI 14.0.6 (2020-02-25-vti-master)

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...