Ga naar inhoud


Sab Titan FTASC PRIME vind astra 3 niet


Nessie

Aanbevolen berichten

Kan er iemand mij helpen met de instellingen  van deze sab? 

Mijn decoder van tv vlaanderen nam niet meer op dus heb ik mij een goedkopere aangeschaft. Deze moest tvv en astra 3 kunnen ontvangen. Nu mijn kaartje werkt perfect want ik krijg wel sommige posten door maar deze is via astra 1D 23.5E. De decoder vind astra 3A of B 23.5E  niet. Nochtans als ik mijn decoder van tvv gebruik is mijn signaal 83% en kwaliteit 100%. Mijn schotel staat zeer zeker goed uitgericht voor de astra 3. Nu zit ik al 3 dagen te klungelen om deze in orde te krijgen want van de zoveel zenders dat ik kan zien, op tvv, krijg ik er hier maar een stuk of 7 van door en de rest is klank zonder beeld. En ook de kwaliteit krijg ik maar max op 53%. Ik heb al meermaals contact gehad met de verkoper maar het enige wat ik krijg is: je moet zoeken met de lnb,..... Maar dan nog steeds komt de astra 3 satteliet niet tevoorschijn en hier staat mijn schotel wel op gericht en heel goed. Kan er iemand mij helpen hoe ik deze kan zoeken want om het cru te zeggen: het hangt dik mijn kloten uit dat ik het niet in orde krijg zoals het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Nessie,

Welkom op Sat4all!

 

Even een vraag ter verheldering wat wel gaat:

15 uur geleden zei Nessie:

krijg ik er hier maar een stuk of 7

 

Om welke zenders gaat het hierbij? En kan je bij de zenderinfo ook zien, op welke frequenties, en hor/vert, die worden ontvangen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik starte deze morgen  de decoder op en kon ineens alle posten pakken zonder probleem. Deze is dus vanzelf opgelost maar zoals je op de foto kan zien krijg ik geen info over het kanaal en neemt hij astra 1. Nog steeds vind hij astra 3 niet

20190410_214216.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je ontvanger een oude satelliet configuratie aan boord heeft.

Je kijkt naar Vijf, welke uitgezonden wordt door de Astra 3B

 

Bron Kingofsat.com

Astra 3B (23.5°E)
23.5°E action_collapse.gif1Astra 3B 12129.00 V 222 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3 M7 Group, 59.2 Mbps  3 3222 KingOfSat charts update form
  zap.gif VIJF TV Belgium Entertainment TeleSat
TV Vlaanderen
Mediaguard 3
Nagravision 3
Viaccess 5.0
21126 566 166 ned  2700  566  66

 

In je display staat Astra 1D, een satelliet, welke in 2014 buiten gebruik is gesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze net nieuw gekocht en ik heb ook al gekeken voor updates maar deze zijn er niet. Kan ik iets veranderen aan die oude sateliet configuratie? Het is heel lastig dat ik niet kan zien welk er op de tv speelt (wat moet kunnen) en het is ook heel lastig dat ik geen tv gids kan zien (wat ook zou moeten kunnen volgens de verkopers). Nu zonder de kids alle kanalen afgegaan maar er zijn nog steeds kanalen die ik niet ontvang zoals nickelodeon spike. Als ik dan naar de decoder van tvv ga kan ik deze daar wel op ontvangen.

aangepast door Nessie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...