Ga naar inhoud


Is mijn CI module brak?


BBsat

Aanbevolen berichten

En ik heb ook op de TV een infopaneel gevonden wat de signaalsterkte aangeeft, waarde signaalsterkte en kwaliteit op de tv komen overeen met de VU+

Maarrr de CI+ module geeft in de TV geen onderbrekingen, in de VU+ wel

Ik zie nu dat ik dit topic een verkeerde tag heb gegeven, Ik had vroeger een VU+ duo maar het gaat nu over een VU+ ultimate 4K

Kan de moderator dat nog aanpassen

aangepast door BBsat
toevoeging

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar dat is héél wat anders... Als de tuner FCC ondersteunt zou ik deze uitschakelen of lager dan 7 zetten (bijvoorbeeld 4)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de CI meldingen uitstaan en die heb ik vanmorgen terug aangezet om te zien of dat iets zou opleveren.

De meldingen die ik krijg is dat de kaart telkens opnieuw initialiseert

Hoe kan dat?
Ik heb de box uitgezet ruim 30 seconden stroomloos gemaakt, opnieuw  opgestart met NED1 als startzender en de CI+ module opnieuw ingeschoven zonder kaart.

na even wachten de kaart in de CI+ module geschoven en naar een gedecodeerde zender gegaan. Eigenlijk gewoon wat in t VU+ forum wordt aangegeven als setup.

Dan komt de initialisatie melding en de zender wordt vrijgeschakeld. Alles lijkt goed te werken maar na een paar minuten gaat de kaart/module dus opnieuw initialiseren.

Nogmaals; wat gaat er fout?

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander CI slot geprobeerd? Of is er maar één CI slot in de ontvanger.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de /etc/sci0.xml en sci1.xml wissen

Ik heb de module zelfs in een simpele VU+ Zero 4K zitten en daar werkt hij prima..

Ook getest in een DM525-Combo.. Geen enkel probleem...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is de device-select niet aangesloten in de CI+ module. Er zijn meer modules bekend die alleen in slot 0 werken... TV's hebben maar één CI slot dus is die select niet relevant...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst wat je omschrijft als glitches bedoel je waarschijnlijk blokjes mee en die ontstaat ALLEEN als er sprake is van een slecht signaal. De tuner kan ook nog defect zijn maar daar gaan we niet vanuit.   Het is dus belangrijk dat je kijkt naar de waarde van het signaal op een zender die problemen geeft.   De signaalwaarde mag niet in procenten zijn, want daar heb je weinig aan maar moet in dB's. Dit kun je instellen in de software.   (onder de 32 dB zul je blokken zien, een goed signaal zit rond de 41 dB) 

 

De CI  module is NIET de oorzaak.  Het is overigens wel degelijk mogelijk om een Nagravision kaart  te draaien in een Linux box met softcam (sbox of oscam) maar dan moet je wel beschikken over de boxkey en rsakey die bij deze kaart horen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Codx, Bedankt voor je commentaar. Met de glitches bedoel ik ook iets anders maar daar wil ik ws een ander keer op terug komen.

Ik vind even niet waar ik in VTI het signaal kan instellen van % naar dB's. Enig idee?

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI+ module vandaag door Ziggo opnieuw laten activeren.

Plaats ik de module in mijn TV dan kan ik daar een uur gecodeerde zenders mee kijken zonder problemen. Ik ga er van uit dat langer ook geen probleem is.

TV coax kabel is doorgelust vanaf de VU+ tuner, te weinig signaal lijkt me dus ook niet het probleem. (de TV zou dan immers eerder of meer problemen moeten geven dan de VU+ of blokvorming etc.)

Plaats ik de CI+ module in de VU+ ultimo 4K dan lijkt er in het begin ook geen probleem.
Echter na een kwartiertje komen de eerste onderbrekingen waarbij de zender uitvalt (dat bedoelde ik met glitches)  en de module telkens opnieuw gaat authenticeren. Hoe langer je kijkt hoe erger het wordt.

En de module en ook de VU box worden flink warm, duidelijk warmer dan wanneer ik de CI+ module uit de box verwijder en gewoon naar ongecodeerde zenders ga kijken.

Er is genoeg ventilatie rondom de VU+ en de CI+ module wordt in de TV niet warm.

Wat kan hier aan de hand zijn?

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb (neem ik aan) dezelfde CI+ module. Deze wordt ook gebruikt in mijn TV en werkt daarin normaal. Geen uitval, glitches of her-authenticatie. Dezelfde module ook getest in mijn VU+ Zero 4K. Ook hier geen probleem (al duurt de autorisering een stuk langer dan in de TV). Ook getest in een DM525-Combo met gelijk positief resultaat. Aan de module zal het waarschijnlijk niet liggen. Warmte kán een issue zijn, maar een 'resync' duidt meestal op een spanningsdip. Gezien het feit dat hij gaat autoriseren lijkt me dat meer een driverprobleem. De config wordt na een spanningsdip niet gewist, de module zou dan gewoon moeten werken..

Wellicht dus iets wat in je box zit en niet in de module. Wellicht dat andere forumleden dezelfde module gebruiken maar een andere VU+ 4K bak en hun ervaringen hier kunnen delen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de CI+ Module vanuit de TV in de VU+ Zero 4K gestoken. Een paar minuten later was de autorisatie compleet en meteen beeld. De VU+ draait op VTi 14.0.3 met de laatste updates en AtileHD pro skin....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...