Ga naar inhoud


Is mijn CI module brak?


BBsat

Aanbevolen berichten

dag allen,

we hebben al een aantal weken problemen met de gecodeerde zenders van Ziggo. De zenders glitchen regelmatig,  en veel achteraf gedecodeerde opnames spelen maar gedeeltelijk af.

We gebruiken een VU+ DUO 4k met een CI+ module van Ziggo. En dat heeft een 1/2 jaar ongeveer probleemloos gewerkt. We merkten wel de laatste maanden dat soms bij het zappen van een ongecodeerde naar een gecodeerde zender het soms nogal lang kon duren voordat de gecodeerde zender opende. Maar dat was altijd heel random en niet reproduceerbaar.

Dus vorige week maar eens gebeld met Ziggo of de CI+ module soms brak zou kunnen zijn. Daar wilden ze niet zomaar van uit gaan en men vroeg begrijpelijk eerst naar de kabel en de stekkers, maar die zijn vorig jaar vervangen door een vers stuk Koka 9 met goede stekkers. Dus wilde men eerst de splitter, die is geplaatst in de wc-doos waar ik de kabel binnenkrijg, vervangen. Dat was een technetix MCP-03.
Ik verwachte daar niet veel van maar niet geschoten is altijd mis tenslotte. Ziggo stuurde eerst een verkeerde splitter 😉 Maar uiteindelijk dus wel een goede splitter ontvangen en vandaag geplaatst.

Helaas geen enkele verbetering. Signaal net als eerder gewoon 99%

Heeft er hier iemand ervaring mee en dit eerder gehad? Ik heb uiteraard even gezocht op t forum maar kon niets vinden.
Zou onze CI module brak kunnen zijn of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

aangepast door BBsat

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welk type CI+ module gebruik je dan?

Als dat voor een Irdeto kaart is, dan heb je de module helemaal niet nodig.

Is het Nagravision, dan ben ik benieuwd welke versie CI+ en welk image je gebruikt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonski, je begrijpt het verkeerd, de splitter is altijd nodig, daar takt het internet vanaf.

Google maar even op technetix MCP-03.

Alex zonder CI+ module gaat echt niet in oud UPC gebied. Image is VTI 14
Is de versie van de module relevant?
Mijn vrouw geeft vandaag aan dat er ook issues lijken te zijn bij ongecodeerde kabelzenders.

Sat zender geven geen problemen bij de opnames. Zou het dan een brakke kabeltuner kunnen zijn?

Het is een FBC tuner en in het juiste slot.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een andere kabel deze kan het toch zijn al denk je dat hij goed is. Kan ook de hdmi kabel zijn. Kan ook bij ziggo zijn misschien het signaal te sterk. Dat laatste heb ik ook gehad. Signaalmeters kloppen meestal niet.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Box ff helemaal uit (spanningsloos), 30 sec wachten en aan.
Ziggo kaartjes willen soms nog wel eens 'overspannen' raken, dat merk je eerst aan late ECM's (glitches) / traag zappen, en later doen ze het gewoon niet meer.

Waarom een CI? Je VU+ DUO 4K kan met de interne cardlezer prima overweg met Ziggo (Wel ff iets als OpenPLI met Oscam erop zetten).

aangepast door sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BBsat:

dat er ook issues lijken te zijn bij ongecodeerde kabelzenders.

het kan ook coax kabelbreuk in de cai kast zijn of buiten op straat is een connector verroest, zoals dat ook bij blitz10 het geval bleek

dus ik zou de heren maar laten komen (en je zet gewoon even de horizonbox terug of gebruikt de module in de TV)

 

p.s.

heb je dat laatste al getest mbt die glitches en stotters?

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattools

Alleen Irdeto kaarten werken i.c.m. OScam. De Nagra kaarten uitsluitend als je data50, mod1,data60,exp60 de nuid en cwekey hebt.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uur geleden zei BBsat:

Mijn vrouw geeft vandaag aan dat er ook issues lijken te zijn bij ongecodeerde kabelzenders.

Dus een signaal probleem, te zwak of te sterk, oude kabels waar 4G op instraalt.

Kortom, beginnen met je interne kabelnet en aansluitdozen eens te controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zal de CI module nog eens in de TV zetten en zien wat dat doet. Herinner me wel een topic waar ie in de TV geen problemen gaf maar in de VU wel. kan dat helaas niet meer vinden.

En heren idd zoals Mimisiku al aangeeft en ikzelf ook al eerder aangaf, zonder CI geen ziggo hier.

Of je moet alle keys hebben die  worden aangegeven.

geloof me ik zou ook liever die CI module in een lade bewaren
Ceesv, dank voor je respons maar graag even de initiele posting lezen; signaal 99% en verse koka 9 met goede stekkers. Te sterk signaal zou dus kunnen

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook de Nagra CI+ in de TV en dat werkt prima. Ook in de VU+ Zero 4K draaiend onder VTi met dezelfde module. Signaal geeft hier 41 tot 44.6 dB. Geen last van storing...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei BBsat:

Herinner me wel een topic waar ie in de TV geen problemen gaf maar in de VU wel.

dat zal voordat er CI+ support op de VU kwam zijn geweest, dat kan van voor 2014 zijn...!

denk dat je het zo gezien hebt, als je de CI+ effe wisselt naar TV

 

het oversturen van het ziggo kabelkanaal van je tuner kwam voor in de DUO2 en oude Ultimo, niet met de nieuwe Ultimo4K of DUO4K

een regelbare weerstand slope equalizer van Spaun kun je natuurlijk altijd proberen

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oversturen zóu eigenlijk niet kunnen mdat Ziggo de wijkkasten inregelt op nominaal signaal. Het probleem treedt pas dan op als er meteen (nodeloos) versterkt wordt.

 

1. Coax kabel direct (dus zonder splitter) van het AOP in de ingang van de VU+ steken en signaal controleren. Gebruik uiteraard goedgekeurde 4G/LTE afgeschermde coax.

2. Werkt dit al niet naar behoren (maar in de TV wél) dan moet je de tuner van de VU+ gaan verdenken.

3. Gebruik geen splitter maar een deugdelijke signaalversterker met variabele uitgang. De 0 dB uitgang naar de TV, de +2, +4 of +7 dB versterkte uitgang naar de VU+ (uiteraard beginnen met de laagste versterkingsfactor)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bestaat er voor VTI een plugin waarmee je kunt zien hoe de kwaliteit van het signaal is?

Voor sat onvangst is er de satfinder plugin maar voor de kabel vind ik niets

Of is het zinloos het Ziggo signaal te bekijken anders dan de waarde die in de infobalk staat?

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: de waarde die in de infobalk wordt weergegeven komt van de tuner.. Voor zover mij bekend is er geen aparte plugin voor...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...