Ga naar inhoud


Tracvision 4


Marc123456789

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

23 minuten geleden, Sprietje zei:

.... Of bestaat de middenader van de coax uit meerdere dunne draadjes?

 

Ja uiteraard, een flexibele kabel met een vaste kern?? Jij weet wel beter. Er zou eigenlijk een krimpconnector op moeten, zoals die er ook op moet hebben gezeten. Maar daar heb je wel een speciale krimptang voor nodig.

Maar de twist-on is wel te gebruiken als je de juiste adereindhuls op de middenader krimpt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stranded coax, dus met een flexibele middenader krijg je niet zomaar in de aansluiting gestoken. Dan buigen de dunne draadjes om.

Er bestaan wel F-connectoren met een centrale pen maar niet voor coaxkabels van 4 of 5mm voor zover ik weet en er is al helemaal bijna niet aan te komen voor 1 stuks.

Ik zou de draadjes van de middenader aan elkaar solderen zodat het nagenoeg een massieve draad is en dan een passende F-connector nemen van 4 of 5mm die over de zwarte kous heen kan.

coax with central  pin.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nader inzien denk ik niet dat de hulzen dun genoeg zijn om in de F connector bus te passen.

Ik kan het nu niet testen omdat ik het doosje met de hulzen kwijt ben.

Misschien gaan ze er wel in, maar kun je ze er niet meer uitkrijgen.

De beste oplossing is om de originele connector er op te krimpen.

Dat zou je leverancier moeten kunnen. Ik denk niet dat jouw probleem uniek is.

 

Ik zou zeker de oplossing van Sprietje proberen. Maar ik heb slechte ervaringen met gesoldeerde draadjes in connectoren.

Dat gaat vrijwel altijd storen doordat het soldeertin gaat oxideren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon een complete nieuwe kabel bestellen;

image.thumb.png.de0c5f1d041d730bb8a1d6ac68132596.png

Echt duur is het niet, hier de prijs voor eentje van 150 cm lang, maar je kan het per elk gewenste lengte bestellen. Indien interesse stuur dan maar een PM.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien het bewegen van de kabel lijk mij dat een originele kabel bestellen de beste oplossing is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...