Ga naar inhoud


Hulp voor nilesat ontvangen


Adel68

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Adel68 zei:

Gibertini  hoog 168 cm 

Kun je me bellen? *

ruil met mijn Gibertini 150cm

1 uur geleden, December10 zei:

Cahors 120 is een prima schotel.  heb zelf een Deltastar gehad de versterking is te vergelijken met een Gibertini 150cm . De Gibertini 150cm staat nu nog in huis. Deltastar is best wel een grote schotel ik dacht rond de 140cm.

ruil met mijn Gibertini 150cm

1 uur geleden, December10 zei:

Cahors 120 is een prima schotel.  heb zelf een Deltastar gehad de versterking is te vergelijken met een Gibertini 150cm . De Gibertini 150cm staat nu nog in huis. Deltastar is best wel een grote schotel ik dacht rond de 140cm.

ruil met mijn Gibertini 150cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, patje7of9 zei:

Ik zou voor de Cahors smc 120 gaan deze is uit glasvezel gemaakt en gaat veel langer mee dan die oude Delta Star.

Om alle zenders van Nilesat te kunnen ontvangen zou je beter een schotel van 180cm nemen.

 

 

Je hebt kennelijk nog nooit een Deltastar (FIBO) gehad of van dichtbij gezien , deze zijn onverwoestbaar , zeker uitgevoerd met de "Big motor" .

TS heeft eerst een 150 Gibertini nieuw gekocht maar moet deze verwijderen , een 1.8 m gaat het dan zeker niet worden .

 

IMG_1442.JPG

IMG_1443.JPG

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, trust zei:

TS heeft eerst een 150 Gibertini nieuw gekocht maar moet deze verwijderen , een 1.8 m gaat het dan zeker niet worden .

Iets wat een verhuurder niet mag opleggen. Schotel stond geheel legaal (dus niet vergunningplichtig) in de tuin.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, trust zei:

Je hebt kennelijk nog nooit een Deltastar (FIBO) gehad of van dichtbij gezien , deze zijn onverwoestbaar , zeker uitgevoerd met de "Big motor" .

TS heeft eerst een 150 Gibertini nieuw gekocht maar moet deze verwijderen , een 1.8 m gaat het dan zeker niet worden .

 

IMG_1442.JPG

IMG_1443.JPG

Met Cahors smc 120
Is de signaalsterkte goed Of niet op Nilesat 7 W en Eutelsat 8 West B

En

 

Sommigen zeiden de signaalsterkte voor de Fibo  Deltastar gregorian 120‪ cm
Deltastar gehad de versterking is te vergelijken met een Gibertini 150cm .
Is dit waar of niet
En hoe zit het met de Cahors smc 120

aangepast door Adel68
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, trust zei:

Je hebt kennelijk nog nooit een Deltastar (FIBO) gehad of van dichtbij gezien , deze zijn onverwoestbaar , zeker uitgevoerd met de "Big motor" .

 

 

Ik heb zelf een FIBO 90 met originele motor dus ik weet wel hoe deze schotels eruit ziet.

Onverwoestbaar? Heb je al eens bij Fibo-owners forum gelezen (forum waar GEEN kat meer op zit) dat motor van deze schotels regelmatig kapot gaat.

Om noch maar te zwijgen hoeveel lawaai dat deze motor maakt tijdens het draaien.(vooral bij een FIBO 90)

Bij VSAT installaties maakt men bijna altijd gebruik van kunststof schotels.

Aluminium/metaal schotels gaan met de tijd sneller vervormen dan kunststof schotels.

Kijk eens naar deze schotel van Skyware Global, dat noem ik onverwoestbaar, zijarmen aan de achterkant.

 

 

 

Schermafbeelding 2019-12-03 om 07.50.33.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Cahors 120 geeft duidelijk minder versterking dan een Fibo.
De Cahors 120 geeft 41,27db bij 11,7MHz.
De Fibo 42,4 bij 11,7GHz.
Ook is de f/D-verhouding van de Cahors 120 niet zo gunstig met 0,57.
Een Gibertini 125 geeft 41,9dB bij 11,7MHz en heeft een f/D van 0,66 waardoor de versterking nog verder omhoog gaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deltastar verbaasde mijn altijd  in de ontvangst . Een groot nadeel vond ik hoe ver de schotel draaide. Gibertini is een mooie grootte schotel  en niet te zwaar maar in ontvangst viel die mij wel een beetje tegen. Op c band was de schotel prima op ku weet ik niet of die beter was dan een Deltastar. Als ik Adel68 was ging ik een gesprek aan  met de verhuurder waar het staat geschreven dat je deze schotel niet mag plaatsen. Volgens mij mag je tot 2 meter vrij plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, December10 zei:

Deltastar verbaasde mijn altijd  in de ontvangst . Een groot nadeel vond ik hoe ver de schotel draaide. Gibertini is een mooie grootte schotel  en niet te zwaar maar in ontvangst viel die mij wel een beetje tegen. Op c band was de schotel prima op ku weet ik niet of die beter was dan een Deltastar. Als ik Adel68 was ging ik een gesprek aan  met de verhuurder waar het staat geschreven dat je deze schotel niet mag plaatsen. Volgens mij mag je tot 2 meter vrij plaatsen.

 

IMG_20191203_213101.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, December10 zei:

draaide

 

2 uren geleden, December10 zei:

Deltastar verbaasde mijn altijd  in de ontvangst . Een groot nadeel vond ik hoe ver de schotel draaide. Gibertini is een mooie grootte schotel  en niet te zwaar maar in ontvangst viel die mij wel een beetje tegen. Op c band was de schotel prima op ku weet ik niet of die beter was dan een Deltastar. Als ik Adel68 was ging ik een gesprek aan  met de verhuurder waar het staat geschreven dat je deze schotel niet mag plaatsen. Volgens mij mag je tot 2 meter vrij plaatsen.

December10
Wat bedoel je, er is een probleem
(Een groot nadeel vond ik hoe ver de schotel draaide

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dit aan info over de regels:

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/brochures/2010/07/20/schotel-antennes/infoblad-schotelantennes-20-7.pdf

 

Volgens mij mag iedereen in principe een schotel hebben, mits hij geen overlast verzorgt voor anderen;

maar bij een gebouw van iemand anders kunnen er regels zijn dat dat op sommige plaatsen niet mag, en/of dat je niet mag boren in het eigendom van die ander, en/of dat het aanzicht van het verhuurde er niet onder mag leiden, om eens wat voorbeelden te noemen.

Als er op dat vlak belangen moeten worden afgewogen, kan het inderdaad zo zijn dat relevant is of je alternatieven hebt voor programma-ontvangst. Daar gaat het waarschijnlijk over in de hof-uitspraak waar ze het over hadden?

 

Zijn er van jouw verhuurder regels van wat je in een tuin mag hebben? Geen bomen of bouwwerken of parasols of schotels die boven de schutting uitkomen?

Als er geen regels zijn, dan moeten ze nog maar eens aangeven op grond van welke wet jouw schotel niet zou mogen.

 

Staat de onderbouwing in hun brieven van september en oktober?

 

Groet,

A33

 

Edit: zo eens wat jurisprudentie van 2014 en eerder. In lijn van wat ik hierboven schreef. Latere uitspraken heb ik nog niet gezocht....

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...