Ga naar inhoud


Telenet beveiligt modems tegen hackers


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Telenet zal voortaan beveiligingssoftware op de Telenet-modem zetten om slimme toestellen in huis te beschermen tegen hackers. Daarvoor moeten klanten wel extra betalen. Het nieuwe beveiligingspakket kost 4,99 euro per maand.

 

bron :

https://www.hln.be/geld/consument/telenet-beveiligt-modems-tegen-hackers-maar-alleen-voor-klanten-die-extra-betalen~a330c502/?fbclid=IwAR0HEiz3TD8XG2cnEzGpHi0UUnAqfmMLGNKvHuHUu1cV3tWUNXvQ77kULQI&referer=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F

 

 

De vraag die ik mij hierbij stel , heb ik als consument nog nood aan een personlijke virusbeveiliging/scanner op mijn PC. Of volstaat deze beveiligingssoftware voor een veilig surfen op het internet ?

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


bangmakerij en geldbejag.Als er in het modem geen poorten openstaan is het nagenoeg niet mogelijk erdoor te geraken.Althans niet bij proximus.Daar is die beveiliging trouwens gratis.Zelfs op je mail staat een antispam als je dat aktiveerd

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal van die slimme apparaten zijn gebruikers ervan de schuldige van misbruik, omdat ze het standaard wachtwoord niet wijzigen.

een firewall doet al veel, en die zit in de telenet modems.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een eigen router kopen en die tussen het modem en je apparaten hangen, kunnen de providers ook niet in je netwerk zitten neuzen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pure Geldklopperij, naar goede gewoonte daar, dergelijke zaken moeten gewoon standaard aanwezig zijn, en niks bijbetaling, hun modems zijn ondermaats dus.

Is gewoon gratis bij Proximus en Scarlet, en zo hoort het ook, laat je niet verder afzetten door die bende.

 

Met dit product geef je opnieuw een stukje privacy op. De softwareleveranciers in Israël en de Verenigde Staten waarmee Telenet samenwerkt hebben toegang tot je volledige surfgedrag in een database in de cloud.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is overal hetzelfde.. Gewoon harken naar geld liefst zonder er zelf voor te hoeven zweten.. Gewoon niet op ingaan en zeker niet voor betalen. Digitale veiligheid creëer je zelf. Gewoon een NetScreen ertussen en je hebt alles zelf in de hand....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-12-2019 om 16:03, Crazy Sat zei:

De vraag die ik mij hierbij stel , heb ik als consument nog nood aan een personlijke virusbeveiliging/scanner op mijn PC. Of volstaat deze beveiligingssoftware voor een veilig surfen op het internet ?

 

die vraag hebben de wijzen uit het oosten hier boven nog niet beantwoord...

 

XS4ALL was een van de eerste (dacht ik) die een "sandbox" voor jou WAN IP adres in kon richten met de extra F-secure beveiligingssoftware

alle 4 pC's in je thuisnetwerk voor de abonnementskosten.

 

Nu doet Ziggo dat mooi voorbeeld ook al een tijdje aanbieden en "parbleu" ook met dezelfde F-secure voor 1 pC en voor 5 pC's moet je dus betalen 3,85€/maand.

die heb ik nu

Wat gebeurd er?

Je IPv6 apparaten in het thuisnetwerk kunnen niet aangesproken worden door een code en via een poort van buitenaf... Dat is de methode om via de Sandbox voor jou WAN IP adres een doodlopend traject  in te richten.  Misschien zijn er nog passendere omschrijvingen mogelijk maar ik hou het even hier op.

 

Van buitenaf zichtbare apparaten op dat WAN IP adres zijn niet te benaderen en je pC (of meerdere pC's thuis) is (zijn) sowieso beveiligd door F-secure als realtime virusscanner met internet security suite. Het is vooral belangrijk voor apparaten waar het oude SMB 1.0 als protocol geïmplementeerd is

 

 

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

die vraag hebben de wijzen uit het oosten hier boven nog niet beantwoord...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Secure Safe (2019) presteert bovengemiddeld in de meeste onderdelen van onze test. Bij XS4all, KPN (Veilig) en Ziggo (Safe Online) is antivirus op basis van F-Secure inbegrepen, met licentie voor respectievelijk 5, 2 en 1 apparaten. Daarmee is het een alternatief voor andere (gratis) scanners, omdat het geen reclame toont en de beveiliging van Windows Defender opkrikt. Het gebruikt de Windows-firewall, met een paar kleine verbeteringen. Andere F-Secure opties: 1) Anti-Virus: mist onder meer blokkering van kwaadaardige websites (zoals phishing-sites). 2) Internet Security: dat alleen voor Windows geschikt is in plaats van voor verschillende apparaten. 3) F-Secure Total: dat aan Safe vooral Freedome VPN toevoegt, maar vergelijkbaar presteert bij de bescherming tegen malware.

 

Bron: Consumentenbond

 

Dit gezegd zijnde, voor hetzelfde bedrag van 60 euro per jaar kan je wellicht beter één van de best presterende security suites installeren.

 

https://www.techradar.com/news/best-internet-security-suites

aangepast door pollegazon
foute quote
Link naar reactie
Delen op andere sites

Marketing gedoe, ook door de Wijzen uit het Vere Oosten, als je geld teveel hebt, ze wachten op u.

 

Windows 10 doet de Job.

https://www.microsoft.com/en-us/windows/comprehensive-security

 

https://www.seniorweb.nl/artikel/controleer-de-veiligheid-van-uw-computer-windows-10

 

Goede ervaring met Windows 10 security, verder geen commerciële veel belovende pakketten meer gebruikt, en nog steeds clean na jaren gebruik.

 

Leve de Wijzen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, pollegazon zei:

Bron: Consumentenbond

 

Dit gezegd zijnde, voor hetzelfde bedrag van 60 euro per jaar kan je wellicht beter één van de best presterende security suites installeren.

 

Nu is het wel zo, dat bij het Ziggo Safe Online pakket maar voor 1 pC in je maand abonnement kosten zit en de kosten voor 5 pC's 3,95€ per maand kost.

Als je dus zoals ik 5 pC's hebt betaal je 47,4€ per jaar.

 

MCafee kost standaard 89,95€  per jaar en 39,95€ met de korting bij aanschaf deze maand voor 5 pC's maar dat is zonder sandbox en poort bescherming.

 

Het verschil is dus dikke 7€ per jaar.

 

Ik heb jaren MCafee gebruikt, en daarna Sophos maar het verschil zit 'm in de  installatie en updates hetgeen ik wel heel veel prettiger geregeld vind in Ziggo Safe Online (voorheen ook bij XS4ALL f-secure)

Dat is net iets meer comfort en faciliteren van banking app security dan het seniorenweb onderzocht heeft.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telenet kost dit product 4,99 euro per maand, dus 60 per jaar. De toestand in Nederland ken ik niet zo, de TS vroeg advies ivm de Belgische situatie.

 

Bij het Duitse A*** kan je natuurlijk de beste security suites (uit de testen zijn dit Bitdefender, Kaspersky en McAfee...) voor 5 apparaten kopen voor zowat de helft van de prijs van jij aanhaalt, dus rond de 30 euro. Bovendien (maar opnieuw - ik ken de situatie niet bij de Nederlandse providers) heb je nog wat handelingen nodig.

 

Zo blijkt de bijhorende optie Safe guard standaard te werken met een vpn verbinding en dat weten de meeste gebruikers niet, maar het heeft wél invloed op je snelheid. Bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst voor mijn vader nog Bitdefender internet security 2020 gekocht... Kost £19.99 voor een jaar... ca 23 euro

Ik heb het programma zelf nooit gehad/getest, maar het komt steeds goed uit tests tevoorschijn... hij heeft het nu al een aantal jaar... Dat is voor 3 computers.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo dat ik natuurlijk vele van deze antivirus scanners als Bitdefender , Kaspersky , MCAfee ken en al op mijn PC geïnstalleerd heb ( of ooit gedaan heb ) maar mijn vraag was deze :

 

Quote

De vraag die ik mij hierbij stel , heb ik als consument nog nood aan een persoonlijke virusbeveiliging/scanner op mijn PC. Of volstaat deze beveiligingssoftware voor een veilig surfen op het internet ?
 


Als ik het artikel lees staat deze zin :  In het Safespot-pakket zit daarnaast nog een klassiek antiviruspakket van het Roemeense Bitdefender .

 

Dus vraag ik mij af waarom ik nog als consument persoonlijk al mijn PC's moet beveiligen met een antivirus software ( welk merk ook ) daar deze in het safepot-pakket van mijn provider zit. Is zoiets als op een goed beveiligde woning nog een bewakingscamera te plaatsen , of heb ik het nu mis ? 🤔

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat je op enkele PC of mobiel toestel dit safespot pakket hoeft te installeren . Er staat wel degelijk :

 

"Eenmaal geactiveerd op de modem, kan de Telenet-klant zijn netwerk en verbonden toestellen ook beheren en monitoren via een speciale app"

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...